Gå til innhold

Forsvant grunnstønaden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før den nye uføretrygdreformen kom så hadde jeg grunnstønad, men etter at dem endra utbetalingen så har grunnstønaden plutselig blitt borte. Er det bare for meg eller må alle søke på nytt? noen som vet?

Anonymkode: 24575...6bb

Skrevet

Den forsvant sikkert for å dekke inn kostnadene som følge av innvandringen. Og er den ikke borte kommer den nok til å forsvinne. Noen må tross alt ta regningen.

Anonymkode: 43e1a...2de

Skrevet

Du har sikkert fått et vedtaksbrev fra NAV.

Anonymkode: 50c48...bfd

Skrevet

Fra 1.1 16 forsvinner barnetillegg også, i hvertfall for gifte.Så det på nyhetene i dag at  staten skal ta penger fra pensjonister til flyktningene får håpe på at staten husker på at de uføre ikke lenger får kalles pensjonister da .

Anonymkode: 9232b...a63

Skrevet

Den forsvant sikkert for å dekke inn kostnadene som følge av innvandringen. Og er den ikke borte kommer den nok til å forsvinne. Noen må tross alt ta regningen.

Anonymkode: 43e1a...2de

Det er det dummeste jeg har hørt!

Skrevet

Det er det dummeste jeg har hørt!

Lever du i din egen verden?

Vi står foran store innstramninger i velferen.

http://www.nrk.no/norge/flyktningene-kan-koste-750-milliarder-kroner-1.12614959

Fortsetter flyktningstrømmen til Norge på samme nivå som i år vil den totale regningen utgjøre en tidel av oljefondet.

– Jeg tror det er viktig å bevisstgjøre folk på at snillhet koster. På lang sikt har man ikke noe valg. Man må øke skattene eller skjære ned på offentlige utgifter. Det vi har i oljefondet er ikke nok, sier forskningsleder Erling Holmøy i Statistisk Sentralbyrå (SSB) til NRK.

– De vil jobbe relativt lite, og dermed betaler de relativt lite i skatt – i forhold til det de mottar av offentlige goder. Det er dels i form av trygdeytelser og sosiale stønader, bostøtte og lignende, og det er også i form av de helsetjenester og utdanningstjenester vi skal skattefinansiere, forteller Holmøy.

Anonymkode: 1e81e...8ed

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...