Gå til innhold

Wellbutrin og alkohol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sånn at man må helt unngå drikking av alkohol mens man er på Wellbutrin? Har lest at det kan føre til seriøse bivirkninger.

Anonymkode: 60e60...835

Skrevet

I Fellskatalogen står det følgende om alkoholbruk hos pasienter som går på Wellbutrin:

"Uønskede nevropsykiatriske episoder eller redusert alkoholtoleranse er i sjeldne tilfeller rapportert hos pasienter som inntok alkohol under behandlingen. Ved høye alkoholkonsentrasjoner (opptil 40%) frigis bupropion raskere fra formuleringen in vitro. Alkoholinntak bør reduseres til det minimale eller unngås."

Skrevet

Er det sånn at man må helt unngå drikking av alkohol mens man er på Wellbutrin? Har lest at det kan føre til seriøse bivirkninger.

Anonymkode: 60e60...835

Det er også individuelt. Jeg kan fint ta meg et par øl på Wellbutrin. Drikker jeg mye (blir drita) blir jeg skamdårlig med oppkast, skjelving og hodepine. Fyllesyke på maks styrke.

Anonymkode: a1dd5...a02

Skrevet

Er det NHD som har funnet opp Wellbutrin?

Anonymkode: b95e6...1d8

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...