Gå til innhold

Medisin

Anbefalte innlegg

Gjest Liten40
Skrevet

Hva er best for kroppen, begynne og slutte med medisiner gang på gang (10-20 ganger siste halvår) eller gå på medisiner fast. Som ødelegger kroppen. Og hodet. Men hodet blir likevel ødelagt uten medisiner. Og jeg har jo tatt zyprexa nå i mange dager, men likevel kommer jeg ikke helt tilbake. Og tenker det beste ville være å sette meg ut i skogen for å dø. Skygger danser foran høyre øye. Jeg burde kanskje ikke skrive her. For NOEN kan se det....

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er helt klart mest ugunstig å gå av og på.

Skrevet

Det står på mange antidepressive medisiner at behandlingen bør vare i minst 6 mnd., og jeg tenker at dette også kan gjelde den antipssykotiske medisinen Zyprexa.

Medisinen skal endre og påvirke reseptorer i hjernen som har kommet i ulage over tid. Da tenker jeg også at du må la medisinen få litt tid til å virke. Det er ikke som en hurtigvirkende smertelindrende medisin som bedøver enkelte nerver og senter hjernen, men en medisin som skal påvirke dopaminet i hjernen. Zyprexa påvirker også serotonin (ser jeg av Felleskatalogen) og vil også da ha en antipsykotisk og stemningsstabiliserende effekt.

(PS: Jeg er ikke kvalifisert helsepersonell, men har dessverre måttet lære meg en hel del om medisiner, interaksjoner og bivirkninger selv fordi jeg har et komplekst sykdomsbilde psykisk og fysisk hvor jeg selv må skjekke om medisinen legen foreslår er noe jeg egentlig kan ta. Legene har ikke tid eller kompetanse nok til å se grundig nok ettr...)

Gjest Liten40
Skrevet

Men særlig Zyprexa virker ganske fort, det har skjedd mange ganger. Det er bare det at jeg blir dårlig igjen. Igjen og igjen.

Og nå er jeg utslitt.

Skrevet

Men særlig Zyprexa virker ganske fort, det har skjedd mange ganger. Det er bare det at jeg blir dårlig igjen. Igjen og igjen.

Det er jo derfor du skal gå på de fast.... Diabetikere tar ikke insulin bare når de har syreforgiftning, de tar det daglig, for å unngå syreforgiftning.

Anonymkode: b3bd3...9da

Skrevet

Hva er best for kroppen, begynne og slutte med medisiner gang på gang (10-20 ganger siste halvår) eller gå på medisiner fast. Som ødelegger kroppen. Og hodet. Men hodet blir likevel ødelagt uten medisiner. Og jeg har jo tatt zyprexa nå i mange dager, men likevel kommer jeg ikke helt tilbake. Og tenker det beste ville være å sette meg ut i skogen for å dø. Skygger danser foran høyre øye. Jeg burde kanskje ikke skrive her. For NOEN kan se det....

Fikk lyst til å bli med deg ut i skogen... Life sucks! 

Anonymkode: bedaa...0c3

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...