Gå til innhold

vet ikke lenger hvem jeg er,føler at jeg har mistet meg selv

Anbefalte innlegg

stillepåvent
Skrevet (endret)

hm utrykksterapi?hørtes skummelt ut ja, skulle ønske jeg var flinkere å utrykke meg verbalt,og det som er rart at jeg fungerer helt greit på jobb,akkurat som jeg er en annen person,høer kanskje rart ut,men tror aldri de hadde gjettet  på hvordan jeg har det nå for jeg ganske god på å skjule hvordan jeg har det :(

Sånn er jeg også... på jobb og ute blant folk er jeg enn helt annen enn den jeg egentlig er for tiden.. Jeg er tydeligvis en sinnsykt god skuespiller... Jeg begynner å mistenke at jeg burde satsa på et yrke innafor det... 😂

Men tilbake til jobb.. Når jeg er på jobb, så kan jeg ta pause fra den vonde delen av meg selv. Jeg jobber i klesbutikk og de har ingen andre forventninger til meg annet enn at jeg skal være hjelpsom og hyggelig... De kjenner jo ikke meg personlig og dermed har de ingen foventninger til hvordan jeg er som person ellers.  

Ulempen er jo at når arbeidsdagen er over (jeg jobber 50% av eget ønske, sykmeldt resten) så er jeg helt utslitt.. Holde maska og spille sånn tapper meg fullstendig, og de dagene jeg har fri bruker jeg kun til å hente meg inn igjen til neste arbeidsdag..

Endret av r.enberg
Skrevet

Sånn er jeg også... på jobb og ute blant folk er jeg enn helt annen enn den jeg egentlig er for tiden.. Jeg er tydeligvis en sinnsykt god skuespiller... Jeg begynner å mistenke at jeg burde satsa på et yrke innafor det... 😂

Men tilbake til jobb.. Når jeg er på jobb, så kan jeg ta pause fra den vonde delen av meg selv. Jeg jobber i klesbutikk og de har ingen andre forventninger til meg annet enn at jeg skal være hjelpsom og hyggelig... De kjenner jo ikke meg personlig og dermed har de ingen foventninger til hvordan jeg er som person ellers.  

Ulempen er jo at når arbeidsdagen er over (jeg jobber 50% av eget ønske, sykmeldt resten) så er jeg helt utslitt.. Holde maska og spille sånn tapper meg fullstendig, og de dagene jeg har fri bruker jeg kun til å hente meg inn igjen til neste arbeidsdag..

ja tror nok mange av oss har det litt sånn,tar på oss en maske på jobb og bruker all energi til å late som om alt er fint,ikke miste maska.

jeg er også helt tom når jeg kommer hjem etter jobb,jobber 75%

har hatt fri i to uker nå og hadde så mange planer om alt jeg skulle gjøre her hjemme,og hva har jeg gjort? ingenting,bare sovet og ligget på sofaen. men har to uker ferie igjen etter to uker og har tenkt å reise vekk fra alt og håper å lade batteriene skikkelig, lykke til :)

Skrevet

Jeg synes du var modig som gikk til timen og turte å levere det du hadde med til psykologen. Ett skritt på veien er kanskje det viktigste og å komme over dørstokkmilen. Du har nå åpnet opp muslingen... Jeg håper du b

Som tidligere nevntm, kjenner jeg deg ikke helt, men har en følelse at det handler noe om traumer i livets ryggsekk. Jeg velger å dele noen selvhjelpsmetoder skrevet av Dr. Atle Dyregrov, som tidligere var en av de fremste traumepsykologer, men har etter Utøya-tragedien mer konsentrert seg om komplsert sorg. Om jeg tar helt feil ang. det du strever med, beklager jeg veldig!

takk for tilbakemelding, og du har nok helt rett om traumer. skal lese disse selvhjelpsmetodene så fort jeg orker,nå har jeg jobbehelg og bruker all energi på det :)

Skrevet

forstår meg ikke helt på dette,men jeg har hatt en forferdelig helg med veldig hodepine, og jeg skjelver veldig hele tiden,idag er det ekstra ille. er dette bivirkninger av at jeg trappet opp fra 10mg til 20mg cipralex? er veldig ubehagelig og jeg orker bare ingenting. nå fikk jeg akkurat svar fra legen og at mitt jernlager er veldig lavt,er vel kanskje derfor jeg er så trett?hvor lang tid pleier det å ta før bivirkningene gir seg? orker ikke å ha det slik mye lenger. og er fortsatt like nedfor som da jeg begynte med dem. skal til legen igjen 20 nov.

Skrevet

har bare ett spørsmål om vallergan, innsovingstabletter. det står en skal ta dem to timer før sengetid? men jeg synes ikke de hjelper i det hele tatt med innsoving,legger meg etter to timer men er gjerne våken enda to-tre timer. men til gjengjeld er jeg bare veldig trett om morgenen. er det noe annet som hjelper bedre eller burde jeg legge meg 1 time etter inntak? jeg tar 3 stk

Skrevet

har bare ett spørsmål om vallergan, innsovingstabletter. det står en skal ta dem to timer før sengetid? men jeg synes ikke de hjelper i det hele tatt med innsoving,legger meg etter to timer men er gjerne våken enda to-tre timer. men til gjengjeld er jeg bare veldig trett om morgenen. er det noe annet som hjelper bedre eller burde jeg legge meg 1 time etter inntak? jeg tar 3 stk

Når jeg leser under "Egenskaper" på Vallergan i Felleskatalogen, står det faktisk at maksimal virkning av medisinen oppnås etter 4 1/2 time. Dette betyr ikke at den ikke begynner å virke før da, men kan kanskje forklare litt hvorfor det tar lengre tid enn 2 timer.

Har du forsøkt avslapningsteknikker? En enkel avslapningsteknikk, som er så kjedelig at du sovner fra den, er å telle pustene dine fra 100 og nedover.

Om Vallergan ikke hjelper deg tilstrekkelig, bør du snakke med legen din om ev. andre preparater i tillegg eller som erstatning. Det er viktig for alle å sove godt og det er særlig viktig hvis man strever psykisk å få tilstrekkelig søvn. Jeg har hatt kronisk imsomni (= søvnproblemer) i 13 år og har vært en laboratorierotte for å finne riktig medisinering. På det meste har jeg nok gått på 5-6 ulike nedsløvende medisiner, men etter hvert som livet mitt har stabilisert seg, har jeg kunnet plukke av meg en og en medisin.

Ønsker deg en god natt! :)

Skrevet

Når jeg leser under "Egenskaper" på Vallergan i Felleskatalogen, står det faktisk at maksimal virkning av medisinen oppnås etter 4 1/2 time. Dette betyr ikke at den ikke begynner å virke før da, men kan kanskje forklare litt hvorfor det tar lengre tid enn 2 timer.

Har du forsøkt avslapningsteknikker? En enkel avslapningsteknikk, som er så kjedelig at du sovner fra den, er å telle pustene dine fra 100 og nedover.

Om Vallergan ikke hjelper deg tilstrekkelig, bør du snakke med legen din om ev. andre preparater i tillegg eller som erstatning. Det er viktig for alle å sove godt og det er særlig viktig hvis man strever psykisk å få tilstrekkelig søvn. Jeg har hatt kronisk imsomni (= søvnproblemer) i 13 år og har vært en laboratorierotte for å finne riktig medisinering. På det meste har jeg nok gått på 5-6 ulike nedsløvende medisiner, men etter hvert som livet mitt har stabilisert seg, har jeg kunnet plukke av meg en og en medisin.

Ønsker deg en god natt! :)

oki,takk for svar,tok 4 igår,hjalp ikke så mye det heller. tatt 5 nå for 3 timer siden,ikke litt trett engang. så tror jeg må prøve noe annet en vallergan. kanskje immovane? blir bare så på tuppa av å ikke få nok søvn,blir nok litt opphengt i det. får prøve å telle men har ikke så mye tro på det,har prøvd før. god natt til deg og.

Skrevet

nei, 5 ble for mye, bare sovet i hele dag og skikkelig hangover. får prøve med 3 fire timer før leggetid. vil ikke bli avhengig av disse så tar dem bare når jeg skal på jobb dagen etter. så blir det heller lite søvn ellers. selv om jeg er veldig enig i at det er viktig med søvn når man ikke har det helt greit, det påvirker psyken veldig når man får lite søvn-det merkes.

nå skal jeg ikke mase mer her :)

Skrevet

telle fra 100? det e jo bare umulig! like våken etterpå!!

Skrevet

ser folk skriver om at det e de sammee folk som skriver her og at de e leie av det,jeg er glad for at jeg har dette forumet,det har mye å si for meg. føler jeg får gode svar her.

akkurat nå har jeg det helt drit og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg,men jeg får alltid god tilbakemelding som hjelper meg så takk til dere!!

god natt og takk

Skrevet

ser folk skriver om at det e de sammee folk som skriver her og at de e leie av det,jeg er glad for at jeg har dette forumet,det har mye å si for meg. føler jeg får gode svar her.

akkurat nå har jeg det helt drit og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg,men jeg får alltid god tilbakemelding som hjelper meg så takk til dere!!

god natt og takk

Hvordan går det med deg? Har du fått vallerganen til å fungere for deg? Det finnes flere gode alternativer hvis ikke; søvn er viktig, du trenger noen pauser.

Beautiful_Creatures
Skrevet (endret)

Jeg ville anbefalt Imovane eller stilnoct hvis det uansett bare er for en kort periode. Da slipper du hangover og kan ta den på sengekanten når du ønsker å sove:-) Ellers er det vel mange som bruker seroquel til sovemedisin, men personlig blir jeg helt "ødelagt" av hangover av den også. Melatonin kan også være et godt alternativ for mange:-)

Har fulgt innleggene dine litt her, og ønsker deg lykke til. Er grusomt å ikke få sove i tillegg. Hilsen fra en med kroniske søvnproblemer. 

Endret av Beautiful_Creatures
Skrevet

Hvordan går det med deg? Har du fått vallerganen til å fungere for deg? Det finnes flere gode alternativer hvis ikke; søvn er viktig, du trenger noen pauser.

hei

syns vel ikke vallerganen funker for meg så tror jeg skal prøve noe annet-men jeg sovner som regel når jeg har gått noen dager med lite søvn for da er jeg så trøtt :)

Skrevet

Jeg ville anbefalt Imovane eller stilnoct hvis det uansett bare er for en kort periode. Da slipper du hangover og kan ta den på sengekanten når du ønsker å sove:-) Ellers er det vel mange som bruker seroquel til sovemedisin, men personlig blir jeg helt "ødelagt" av hangover av den også. Melatonin kan også være et godt alternativ for mange:-)

Har fulgt innleggene dine litt her, og ønsker deg lykke til. Er grusomt å ikke få sove i tillegg. Hilsen fra en med kroniske søvnproblemer. 

hei og takk for tilbakemelding, tror jeg skal prøve meg på en av disse som du anbefaler,skal høre med legen hva hun anbefaler. høres ille ut med kroniske søvnproblemer, håper du får en god natt :)

Augusta Luise
Skrevet

Jeg kan også fortelle om god virkning av Seroquel mot søvnproblemer. Er oppe i 200 mg nå da, det er dobbelt så mye som jeg pleier.

Skrevet

hei

da tenker jeg at jeg drar en tur til thailan på søndag, trenger bare å komme meg bort fra alt en stund, vet ikke om det er en god eller dårlig ide men det vil tiden vise. sliter med søvnen og er litt på tur men håper litt sol og varme vil ordne dette. de har og sovetabletter i thailand,får se om de virker bedre. ha en god helg!!

Skrevet

God tur og ta vare på deg selv. Forsøke å slappe av og skyv unna de vanskelige tankene (lettere sagt enn gjort...).

Skrevet

off,er bare trist nå!!!! dette er ikke bra i det hele tatt"!!!!! gråter,hyperventilerer,klarer ikke å puste!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Beklager at jeg ikke så deg før... Hva er galt kjære du? Send meg en privat melding om du tror jeg kan være til støtte... Vit uansett at jeg tenker på deg.

Skrevet

off,er bare trist nå!!!! dette er ikke bra i det hele tatt"!!!!! gråter,hyperventilerer,klarer ikke å puste!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Håper du sovnet til slutt. Leit at du har det så kjipt:-(

Hvis du reiser på ferie, så prøv å være forsiktig med alkohol.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...