AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 Skrevet 29. oktober 2015 Når noen har hypomani går de vel heller ikke rett i kjelleren av ytre årsaker? Anonymkode: 119e8...57a 0 Siter
Psychopomp Skrevet 29. oktober 2015 Skrevet 29. oktober 2015 Ulike ytre årsaker kan utløse hypomani eller depresjon. F.eks. dødsfall i familien. Stort alkoholinntak. Brudd med kjæreste. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 Skrevet 29. oktober 2015 Ulike ytre årsaker kan utløse hypomani eller depresjon. F.eks. dødsfall i familien. Stort alkoholinntak. Brudd med kjæreste.Dette forvirrer meg. Har forstått at en måte å skille BP og EUPF er jo nettopp at det ikke har noe med ytre årsaker ved BP. Anonymkode: 119e8...57a 0 Siter
Psychopomp Skrevet 29. oktober 2015 Skrevet 29. oktober 2015 Dette forvirrer meg. Har forstått at en måte å skille BP og EUPF er jo nettopp at det ikke har noe med ytre årsaker ved BP.Anonymkode: 119e8...57aAlle psykiske lidelsene jeg vet om reagerer på ytre omstendigheter... men ved borderline er man kanskje mer påvirket av "mindre betydningsfulle" livshendelser enn ved bipolar (eller andre lidelser, som schizofreni). Men nå er jeg ingen ekspert da. 0 Siter
Janus30 Skrevet 29. oktober 2015 Skrevet 29. oktober 2015 Dette forvirrer meg. Har forstått at en måte å skille BP og EUPF er jo nettopp at det ikke har noe med ytre årsaker ved BP.Anonymkode: 119e8...57aMan kan absolutt identifisere hypomani-triggere. Det er en grunn til at folk går til psykoedukasjon og lærer seg å finne disse triggerne. Jeg vet med meg selv at jeg kan trigge en hypomani gjennom et ujevnt søvnmønster, jobbe for mye og feste for harde livet. Det er det samme med nedturene. Her er stress min desiderte hovedutløser. 0 Siter
Gjest Skrevet 29. oktober 2015 Skrevet 29. oktober 2015 Dette forvirrer meg. Har forstått at en måte å skille BP og EUPF er jo nettopp at det ikke har noe med ytre årsaker ved BP.Anonymkode: 119e8...57aJeg har iallefall lært av min psykiater at hypomani og depresjon såvisst kan utløses av ytre årsaker! F.eks fikk jeg beskjed om å ta risperidon som hypomani-forebyggende da jeg skulle ha det moro med venninner på hyttetur. Men tok jeg det? Nei, selvsagt ikke. Ville jo ikke at moroa skulle bli ødelagt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 Skrevet 30. oktober 2015 Ok. Jeg får det aldri til å stemme når det er noe som har utløst det. Blir aldri klok på forskjellene. Anonymkode: 119e8...57a 0 Siter
mxxmas Skrevet 30. oktober 2015 Skrevet 30. oktober 2015 Hvis noe skjer som påvirker søvnen utløser det episoder hos bp 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 Skrevet 30. oktober 2015 Bodde to mnd med ei med ADHD og borderline og det var et helvete med stadige raseriutbrudd over små ting jeg fikk besøk av en gutt jeg likte godt en gang på natta og da skulle hun henge seg Anonymkode: 74a3c...1e2 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 Skrevet 30. oktober 2015 Så tok jeg ikke tlf da en fyr ringte for å hente tingene hennes, fordi jeg sov og da kom det raseriutbruddet over fb Anonymkode: 74a3c...1e2 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.