Gå til innhold

Serum konsentrasjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå var total risperidon på 135,1. Det er vel for høyt? 

Skrevet

Føler iallefall jeg har for mye medisin, jeg ligger mye om dagene. 

Skrevet

Ligger vel ørlite over referanseintervallet.

Anonymkode: a6a80...df8

Skrevet

Ligger vel ørlite over referanseintervallet.

Anonymkode: a6a80...df8

Tror jeg reduserer på medisinen nå. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, du kan godt gå ned 25% på dosen. Hvor mye bruker du i dag?

Skrevet

Ja, du kan godt gå ned 25% på dosen. Hvor mye bruker du i dag?

Bruker 3 mg nå, skal jeg begynne på 2 mg da?

Skrevet

ja men, stjernestøv, når du er hos legen å tar serumet, får du ikke beskjed av legen som tar det om det er for høyt da? Og viss du ikke får beskjed så må du jo spørre...

Anonymkode: d354c...257

Skrevet (endret)

ja men, stjernestøv, når du er hos legen å tar serumet, får du ikke beskjed av legen som tar det om det er for høyt da? Og viss du ikke får beskjed så må du jo spørre...

Anonymkode: d354c...257

Fact team ville ha resultatet, men jeg vet ikke om de har sendt det til dem. Sendte melding til sykepleieren i dag, men fikk ikke noe svar. Og den faste psykiateren er borte, han ville jo jeg skulle redusere fra 4 mg til 3 mg da serumkonsentrasjonen var på 93,6. Tror nok visst han hadde vært der så ville han jeg skulle redusert til 2 mg. Stoler på NHD. Og får å legge til det, hun på legesenteret sa det var høyt. 

Endret av stjernestøv
Skrevet

Fact team ville ha resultatet, men jeg vet ikke om de har sendt det til dem. Sendte melding til sykepleieren i dag, men fikk ikke noe svar. Og den faste psykiateren er borte, han ville jo jeg skulle redusere fra 4 mg til 3 mg da serumkonsentrasjonen var på 93,6. Tror nok visst han hadde vært der så ville han jeg skulle redusert til 2 mg. Stoler på NHD. Og får å legge til det, hun på legesenteret sa det var høyt. 

Synes det er en skam at i et land som Norge, at du blir så dårlig fulgt opp som du gjør, når du har en alvorlig sykdom. Ja, jeg vet at det har vært enda verre før, men et absolutt minstekrav burde være at en lege faktisk leser prøvesvarene dine og handler ut fra det. Det hadde heller ikke skadet om du hadde fått flere samtaler med spesialist.

Det er godt vi har NHD på DOL :-)

Skrevet

Synes det er en skam at i et land som Norge, at du blir så dårlig fulgt opp som du gjør, når du har en alvorlig sykdom. Ja, jeg vet at det har vært enda verre før, men et absolutt minstekrav burde være at en lege faktisk leser prøvesvarene dine og handler ut fra det. Det hadde heller ikke skadet om du hadde fått flere samtaler med spesialist.

Det er godt vi har NHD på DOL :-)

Syns sykepleieren kunne svart meg i dag, og tatt resultatet opp med en annen psykiater. Det går tregt. 

Godt vi har NHD ja :-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, du bør gå ned til 2 mg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...