AnonymBruker Skrevet 2. november 2015 Skrevet 2. november 2015 Hei,Jeg har brukt Imovane i perioder. Hadde prøvd det et par ganger før, men syns ikke det var en bra opplevelse første gang jeg prøvde, så gikk mange år før jeg ba om det igjen.Første resept jeg som jeg faktisk brukte opp fikk jeg tidlig 2014 etter å ha gått en hel helg nesten uten noen som helst søvn (og jeg brukte hele helgen til å prøve å sove, fordi jeg var så dårlig av angst. Jeg var på en ganske low i livet mitt da, og trodde virkelig jeg skulle dø av utmattelse eller et eller annet. Legen bestemte at jeg skulle bruke Imovanen i en ukes tid for å komme meg litt i gang med søvn igjen (og starta på SSRI samtidig den dagen, men den tar jo litt lang tid før den fungerer). Da jeg i denne situasjonen med ekstrem angst og ekstrem søvnmangel tok Imovane 7.5mg, trodde jeg at jeg skulle bare skulle blacke helt ut og sove lenge, men det som skjedde da jeg tok den første pillen var at jeg fikk en ekstremt euforisk følelse (hvis man kan kalle det det). Jeg tror jeg fikk en veldig rus av pillen fordi alle de kroppslige symptomene jeg hadde hatt hele den helgen pga angsten plutselig forsvant helt og jeg følte meg helt fantastisk. I tillegg fikk jeg plutselig masse energi som jeg ikke hadde hatt på lenge Husker i hvert fall at jeg i steden for å sove snakket jeg med broren min i en times tid og lo av omtrent alt og koste meg. Først etter 2-3 timer ble jeg søvning og da sovna jeg til slutt en OK søvn første natta, og det ble bedre litt utover uka. Jeg brukte vel halve resepten før jeg lot den ligge en stund og var litt av og på så de 10 pillene jeg fikk var borte i løpet av noen uker eller måneder.Så gikk jeg en god stund uten, men hadde slike episoder innimellom hvor jeg plutselig var helt lammet av angst i form av fysiske symptomer og søvnløshet så ba om legen om mer. Fikk da 30x7,5mg og beskjed om å ikke ta for mange på rad, bare nå og da. Jeg brukte de som anvist, og hadde ofte flere uker mellom hver gang jeg tok en. De gangene jeg merket at jeg virkelig trengte å ta (da jeg hadde ekstremt med angst og måtte opp tidlig dagen etter) så merket jeg samtidig at jeg "gledet meg" til kvelden da jeg skulle ta Imovanen, fordi da ville angsten bli borte, og jeg ville få en deilig pause fra alt helvete som er mye av dagen. Jeg brukte da ca 30 piller fordelt på et år. Når de var tomme fikk jeg en ny resept på 30 Imovane. Den fikk jeg i april eller mai i år, og jeg tok siste i går, så de pillene har jeg jo brukt opp mye fortere enn den forrige. Har hatt et par intense perioder hvor jeg har brukt den sammenhengende i nesten 2 uker pga reising og andre ting som har vært litt spesielle, men jeg har ikke fått noe abstinenser etter de 2 ukene og klarte meg fint uten til neste gang jeg trengte dem. De siste ukene har jeg brukt de et par ganger, men har merket at effekten ikke er der så mye lenger, både på søvn og for å fjerne angst. Så jeg har ikke tenkt til å be om ny resept nå.Det jeg lurer på er at dersom jeg får en dårlig periode igjen om, la oss si 6 måneder, er det da greit å spørre om å få f. eks 10x7,5mg, vil effekten da være litt tilbake? Tolleransen er vel ikke permament? Så har jeg mange ganger stilt meg spørsmålet om jeg holder på å bli drug abuser, noe jeg absolutt ikke vil, siden jeg på en måte "gleder meg" de gangene jeg har bestemt meg for å ta en Imovane på kvelden. Men så lenge jeg ikke overdriver bruken, så er det vel OK å ta seg sånne "pauser" fra angsten og søvnproblemene? Anonymkode: 4f45a...39e 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.