AnonymBruker Skrevet 2. november 2015 Skrevet 2. november 2015 Hvordan blir søvnen når man får injeksjon i stedet for piller? Blir man trøtt hele tiden? Hvilke AP finnes som injeksjon? Anonymkode: c0f60...75f 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. november 2015 Skrevet 2. november 2015 Mitt inntrykk er at det blir bedre både med søvn og på dagtid.Nye: Zyprexa, Risperdal, AbilifyGamle: Trilafon, Cisordinol, Fluanxol. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. november 2015 Skrevet 2. november 2015 Zyprexa: ZypAdheraRisperdal: Risperdal Consta eller bedre: XeplionAbilify: Abilify Maintena. Haldol anbefaler jeg absolutt ingen å bruke.Vi setter ingen nye på Risperdal Consta da Xeplion på alle måter kun har fordeler. 0 Siter
bibben Skrevet 2. november 2015 Skrevet 2. november 2015 Zyprexa: ZypAdheraRisperdal: Risperdal Consta eller bedre: XeplionAbilify: Abilify Maintena. Haldol anbefaler jeg absolutt ingen å bruke.Vi setter ingen nye på Risperdal Consta da Xeplion på alle måter kun har fordeler. Hei,Jeg begynte med Risperdal Consta i våres og ble nysgjerrig på dette du skriver om fordeler. Hvilke fordeler har du i tankene?Forøvrig har mitt liv endret seg en hel del etter at jeg begynte med depot. Skulle ha begynt for lenge siden. Er ikke så dautrøtt lenger og jeg har fått bedre konsentrasjon og hukommelse. Slik oppleves det i alle fall. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. november 2015 Skrevet 2. november 2015 En sprøyte hver 4. uke vs hver 2. uke.Kan settes i overarmen vs på "skinka". Da slipper å brette ned buksa. En kan bruke tynnere nål/kanyle.For de som setter det og betaler det: Risperdal Consta må tas ut og forberedes i rom temperatur flere timer i forveien. Om pasienten er forsinket mer enn 2 timer, må det hele (1400 kroner) kastes. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. november 2015 Skrevet 2. november 2015 Men seroquel finnes ikke på sprøyte? Og bivirkningene av zyprexa er vel fortsatt vektøkning? Jeg synes det er skummelt å ta en sprøyte og kanskje bli dopa i fire uker. Grunnen til at det er foreslått er fordi jeg både glemmer medisin og slutter ofte... Anonymkode: c0f60...75f 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. november 2015 Skrevet 2. november 2015 Nei, Seroquel finnes ikke i depot.Du blir mindre "dpoa" av depot enn om du tar tabletter slik du egentlig skal. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.