Gå til innhold

NHD: Depotinjeksjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan blir søvnen når man får injeksjon i stedet for piller? Blir man trøtt hele tiden? Hvilke AP finnes som injeksjon?

Anonymkode: c0f60...75f

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Mitt inntrykk er at det blir bedre både med søvn og på dagtid.

Nye: Zyprexa, Risperdal, Abilify

Gamle: Trilafon, Cisordinol, Fluanxol.

Skrevet

Zyprexa: ZypAdhera

Risperdal: Risperdal Consta eller bedre: Xeplion

Abilify: Abilify Maintena.

Haldol anbefaler jeg absolutt ingen å bruke.

Vi setter ingen nye på Risperdal Consta da Xeplion på alle måter kun har fordeler.

Skrevet

Zyprexa: ZypAdhera

Risperdal: Risperdal Consta eller bedre: Xeplion

Abilify: Abilify Maintena.

Haldol anbefaler jeg absolutt ingen å bruke.

Vi setter ingen nye på Risperdal Consta da Xeplion på alle måter kun har fordeler.

Hei,

Jeg begynte med Risperdal Consta i våres og ble nysgjerrig på dette du skriver om fordeler. Hvilke fordeler har du i tankene?

Forøvrig har mitt liv endret seg en hel del etter at jeg begynte med depot. Skulle ha begynt for lenge siden. Er ikke så dautrøtt lenger og jeg har fått bedre konsentrasjon og hukommelse. Slik oppleves det i alle fall.

Skrevet

En sprøyte hver 4. uke vs hver 2. uke.

Kan settes i overarmen vs på "skinka". Da slipper å brette ned buksa. En kan bruke tynnere nål/kanyle.

For de som setter det og betaler det: Risperdal Consta må tas ut og forberedes i rom temperatur flere timer i forveien. Om pasienten er forsinket mer enn 2 timer, må det hele (1400 kroner) kastes.

Skrevet

Men seroquel finnes ikke på sprøyte?  Og bivirkningene av zyprexa er vel fortsatt vektøkning? Jeg synes det er skummelt å ta en sprøyte og kanskje bli dopa i fire uker. Grunnen til at det er foreslått er fordi jeg både glemmer medisin og slutter ofte...

Anonymkode: c0f60...75f

Skrevet

Nei, Seroquel finnes ikke i depot.

Du blir mindre "dpoa" av depot enn om du tar tabletter slik du egentlig skal.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...