mxxmas Skrevet 2. november 2015 Skrevet 2. november 2015 Etter å ha levd på junk food i 18 år, har jeg fått meg personlig trener som har lagt om kostholdet mitt ved hjelp av myfitnesspal appen.I flere uker har jeg vært HELT stabil (har bipolar 1 rapid cyling).Det virker som nytt kosthold og styrketrening gjør medisiner overflødige?For jeg bruker bare abilify mainteina og den har ikke hatt virkning før.. bare litt på kaos i hodet.. og trapper opp lamictal, er bare på 50 mg så det har ingen effekt enda. Måtte opp i 300 mg da jeg levde usunt og ha litium i tillegg nemlig... 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. november 2015 Skrevet 2. november 2015 Følelser er fint å ha når en er på konsert eller går til sengs med kjæresten.Når det gjelder medisinvurderinger, vil jeg slå et slag for fornuften.. 2 Siter
ISW Skrevet 2. november 2015 Skrevet 2. november 2015 Følelser er fint å ha når en er på konsert eller går til sengs med kjæresten.Når det gjelder medisinvurderinger, vil jeg slå et slag for fornuften..Ekstremt off-topic, men jeg så en psykolog i dag uttale seg om at man måtte "leve i kontakt med sine følelser". De gangene jeg har snakket med psykologer, har det også vært mye snakk om følelser, å ikke være redd for følelser og å lytte til sine følelser.De to psykiaterne jeg har vært hos (pluss deg) snakker mye mer om fornuft, at følelser ikke er fakta, osv.Handler dette om profesjon? At psykiatere typisk jobber mer med "harde" fakta, og psykologer mer med "myke" verdier som følelser?Er for øvrig helt med på det du skriver om medisiner og følelser. Synes bare det er litt rart at det later til å være forskjellig. 0 Siter
mxxmas Skrevet 2. november 2015 Forfatter Skrevet 2. november 2015 Så jeg har ikke blitt varig stabil bare ved livsstilsomlegging? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. november 2015 Skrevet 2. november 2015 @isw: Blant psykologer tror jeg det er et generasjonsspørsmål.@mxxmas: La oss snakke om det etter et år - ikke etter noen uker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.