AJP Skrevet 2. november 2015 Skrevet 2. november 2015 Hei,Sliter mye med hva jeg kaller tvangstanker - tanker som forteller meg at jeg må gjøre forskjellige ting som jeg egentlig ikke vil og vel til tider mener jeg ikke behøver. Dette fører til at jeg hele tiden argumenter med meg selv om hvor mye av disse tingene jeg skal gjøre. Er ganske slitsomt. Har forsøkt mange typer antidepressiva uten at jeg føler det har hjulpet så mye. Har nok dempet det litt til tider, tror den mest suksessfulle var Anafranil men den hadde for meg uholdbare bivirkninger. Noen SSRI har også hjulept litt, men der har det vært at jeg har følt meg likegyldig, umotivert, ikke ville noe som bivirkning. Lurer på om det er noen andre typer medisiner som kan virke på slike tankefenomener, da fortrinnsvis med antatt lite bivirkninger? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. november 2015 Skrevet 3. november 2015 Risperdal er verdt å forsøke. 0 Siter
ISW Skrevet 3. november 2015 Skrevet 3. november 2015 (endret) Hei,Sliter mye med hva jeg kaller tvangstanker - tanker som forteller meg at jeg må gjøre forskjellige ting som jeg egentlig ikke vil og vel til tider mener jeg ikke behøver. Dette fører til at jeg hele tiden argumenter med meg selv om hvor mye av disse tingene jeg skal gjøre. Er ganske slitsomt. Har forsøkt mange typer antidepressiva uten at jeg føler det har hjulpet så mye. Har nok dempet det litt til tider, tror den mest suksessfulle var Anafranil men den hadde for meg uholdbare bivirkninger. Noen SSRI har også hjulept litt, men der har det vært at jeg har følt meg likegyldig, umotivert, ikke ville noe som bivirkning. Lurer på om det er noen andre typer medisiner som kan virke på slike tankefenomener, da fortrinnsvis med antatt lite bivirkninger?Hva slags bivirkninger fikk du av Anafranil/klomipramin?Jeg har brukt Zoloft mot OCD og jeg fikk ikke disse bivirkningene med å være likegyldig og umotivert. Zoloft er visst litt bedre enn andre SSRI på denne bivirkningen siden Zoloft også har en viss effekt på dopaminreopptakshemning.Men, da jeg brukte Zoloft alene så måtte dosen være HØY for at det skulle gi effekt. Minst firedobbelt av vanlig antidepressiv dose for meg i alle fall. Skikkelig effekt fikk jeg heller ikke før jeg kombinerte det med en liten dose AP.I USA brukes Lamictal en del mot OCD. Endret 3. november 2015 av issomethingwrong 0 Siter
AJP Skrevet 6. november 2015 Forfatter Skrevet 6. november 2015 Den bivikningen som for meg var mest utfordrende var at det ble vanskelig å tisse. Var så slitsomt, spesielt når jeg hadde dårlig tid. Ellers var det munntørrhet og skjelving på hendene men det var ikke så ille at jeg hadde stoppet pga. det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.