jahvemerjeg Skrevet 3. november 2015 Skrevet 3. november 2015 Behandleren er mine ønsket at jeg skulle begynne på noe antipsykotiske medisin så da gjorde jeg det men det fungerte ikke så bra og har ikke gjort det før heller mange bivirkninger og denne gangen fikk jeg kviser så jeg sluttet .Grunnen til at jeg ville prøve litt medisiner er at jeg godt kan tenke meg å bli litt mer sosial i hvert fall av ogtil.Sånn at jeg kan komme meg litt ut blant folk . Men nå kjenner jeg at antipsykotika kanskje ikke er en god ide allikevel og jeg skal egentlig ha medisin samtale på torsdag men ikke noe spesielt lyst til å gå nå .Tror jeg må melde avbud ,si jeg er syk vis jeg ikke finner noe alternativ til antipsykotiske medisiner før torsdag for ellers så er jeg redd behandleren min blir sur for at jeg er så vinglete og synes jeg er vanskelig. Noen som har erfaring med noen annen type medisin som kan gjøre en mer sosial eventuelt naturmedisin eller vitaminer? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. november 2015 Skrevet 3. november 2015 På denne indikasjon (for dette formål) er medisiner av typen SSRI det naturlige førstevalg. 0 Siter
ISW Skrevet 3. november 2015 Skrevet 3. november 2015 Navnet på den beste?Det er ingen SSRI som er "bedre" enn noen andre på gruppenivå tror jeg. Men det er slik at en medisin kan virke på en, men ikke en annen, og motsatt. Man må nesten bare prøve seg fram ved å prøve en medisin, og se etter 4-6 uker på rett dose om man har virkning. Det kan høres lenge ut med prøving og feiling, men hvis alternativet er et helt liv med sykdom, så er det ikke så lenge i forhold likevel.Nå har hvert av SSRI'ene litt andre effekter også enn hovedeffekten, noe som både kan gi virkning og bivirkning, og dette er litt forskjellig fra preparat til preparat. Personlig synes jeg Zoloft er en fin medisin som har gitt demping av angsten min og minimalt med bivirkninger. Men det er bare meg. Andre igjen kan ha andre erfaringer og bivirkninger. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.