AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 Skrevet 3. november 2015 har en venninne som jeg ikke vil være venninne med lengerdessverre.for hun er så utrolig slitsom. selv om hun er så god på bunn.Hun hadde diagnose bp2, men det tror jeg rett og slett ble forandret til schizofreni, uten at hun vil innrømme det. hun påstår hun har en pf.men hun er uansett utrolig slitsom. Alle blir helt skadd i hjernen av henne. Fordi hun prater og prater og prater og prater og prater uavbrutt om ting som makes no sense at all. Man skjønner ingenting hva hun mener. Det er helt uinteressant. Og hun skjønner ikke at folk blir utslitt. Jeg sier hun ikke får sove over hos meg og hun trenger seg på likevel.Hun er ikke manisk, for det er slik HELE tiden, år i strekk. Dette er vel ikke vanlig for schizofreni? Hun går på seroquel, men det hjelper jo ikke, hun trodde bla. hun hadde arrangert for meg å reise til utlandet så det ville gå bra og at noen kontrollerte pc til en annen venn. psykotisk..Men hun innser det ikke selv.Fins det ingen hjelp hun kan få? Anonymkode: bf2cd...616 0 Siter
Elionoe Skrevet 4. november 2015 Skrevet 4. november 2015 Hun kan få hjelp, men da må hun innse selv at hun trenger hjelp. Så lenge hun ikke er til fare for seg selv eller andre, kan hun ikke behandles mot sin vilje. Jeg tror heller ikke at tvangsbehandling er det riktige. Selv blir jeg vrien og tverr når psykiatrien tvangsbeandler meg og jeg blir ikke samarbeidsvillig. Det dere kan gjøre, er å motivere og oppfordre henne til behandling. Si at det er den viktigste investeringen hun kan gjøre for sin egen fremtid og sitt eget liv.Hva om du og flere av hennes venninner setter dere ned og snakker ut med henne om hvordan dere oppfatter henne. Vær nøye med å understreke at dere ikke ønsker å sette henne til veggs, for da vil hun antakelig gå i forsvar, men ønsker å høre hva hun tenker om vennskapet. Snu situasjonen (ikke som en anklage, men som et ekspriment) og spør: "Hvordan hadde du reagert/taklet om jeg...?" Om det ikke siger inn, kan dere forsiktig si at dere må vurdere vennskapet fordi det går mer enveis, blir for belastende e.l.Kanskje dette kan hjelpe henne. Jeg tror det er synd om alle hennes venner forlater henne en etter en uten å gjøre et forsøk på å forbedre situasjonen. Hun trenger venner selv om hun kanskje ikke nå klarer å ta vare på dere. Kanskje hun også snakker så mye nettopp fordi hun er redd for å miste dere, for i hennes tankeverden blir hun uinteressant om hun ikke snakker. Ta det siste med en klype salt - var bare en tanke som falt i hodet mitt mens jeg skrev... Lykke til! 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.