Gå til innhold

Seponering av Seroquel Depot --> søvnforstyrrelser og hallusinasjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er i en liten krise. Etter 3,5 år trappa jeg ned gradvis på seroquel (500mg) og alt gikk kjempe fint, nesten ingen forverring. Før første natt som medisinfri. Da fikk jeg ikke sove. Har hatt alvorlige søvnproblem før, men dette kan ikke sammenlignes. Angst, uro, er skikkelig utslitt og trøtt, men får bare ikke sove. Dette fører igjen til mye alvorlige stemmer, hallusinasjoner, skadetrang, suicidale tanker, og jeg vet ikke hvordan det skal bli bedre. Har de siste nettene vekslet mellom imovane og sobril, men er oppe i en svært høy dose imovane (22,5mg) og det er ikke noe langtidsløsning. Går muligens mot innleggelse nå, men vil virkelig ikke. Jeg innser at jeg trenger hjelp, men er så rådvill på hvilken hjelp jeg burde få. Og at det ikke tar for lang tid, for da blir det bare akutt, og Det vil jeg unngå!

Noen erfaringer ved seponering av lignende medisin? Evt lignende opplevelse?

-K 

Anonymkode: 88dcd...d86

Gjest Liten40
Skrevet

Hei. Jeg er i en liten krise. Etter 3,5 år trappa jeg ned gradvis på seroquel (500mg) og alt gikk kjempe fint, nesten ingen forverring. Før første natt som medisinfri. Da fikk jeg ikke sove. Har hatt alvorlige søvnproblem før, men dette kan ikke sammenlignes. Angst, uro, er skikkelig utslitt og trøtt, men får bare ikke sove. Dette fører igjen til mye alvorlige stemmer, hallusinasjoner, skadetrang, suicidale tanker, og jeg vet ikke hvordan det skal bli bedre. Har de siste nettene vekslet mellom imovane og sobril, men er oppe i en svært høy dose imovane (22,5mg) og det er ikke noe langtidsløsning. Går muligens mot innleggelse nå, men vil virkelig ikke. Jeg innser at jeg trenger hjelp, men er så rådvill på hvilken hjelp jeg burde få. Og at det ikke tar for lang tid, for da blir det bare akutt, og Det vil jeg unngå!

Noen erfaringer ved seponering av lignende medisin? Evt lignende opplevelse?

-K 

Anonymkode: 88dcd...d86

Alvorlige søvnproblemer etter seroquel har jeg også opplevd. Det var midlt sagt jævlig, og tok en stund. Kaldsvetta. Jeg har alltid søvnprobemer, men når jeg slutta på S var jeg helt søvnløs. Jeg tok zyprexa, den er lettere å ta en pille av nå og da. Og hjelper mot hallusinasjoner etc og søvn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...