midnatt Skrevet 4. november 2015 Skrevet 4. november 2015 Har stått på zoloft 75 mg noen måneder nå med ok effekt. Sto tidligere på 50 mg og hadde veldig god effekt av det. Så god effekt at jeg seponerte i april i samråd med lege og vop. Gikk bra helt til ca 14 dager etter slutt og da gikk jeg helt i bakken. Har aldri vært så dårlig i hele mitt liv og var sengeliggende i en mnd. Kom meg etter hvert opp på 75 mg og har som sagt stått på det noen mnd. nå. Målte serumverdien på 50 mg til 55 uten at legen sa noe mer om den saken, så økte selv til 75 mg. da jeg ikke følte meg helt der jeg var før seponering. Så det virkelig store problemet: For 2 dager siden ble jeg skikkelig dårlig etter inntak av medisinen. Fikk de gamle symtomene tilbake. Kvalm, diare, angst, prikking og nedstemt. Det føles som når jeg startet på zoloft eller trapper opp, men jeg har stått på denne dosen i 2 mnd. uten noe tull. Hva skjer? Er livredd for å bli syk igjen, men kan jeg gå i bakken så fort når jeg står på en fast dose zoloft? Jeg har det veldig ubehagelig og har måttet ty til en vival pr. dag for å overleve. Noen tips eller erfaringer? Takk, for svar. 0 Siter
ISW Skrevet 4. november 2015 Skrevet 4. november 2015 Har stått på zoloft 75 mg noen måneder nå med ok effekt. Sto tidligere på 50 mg og hadde veldig god effekt av det. Så god effekt at jeg seponerte i april i samråd med lege og vop. Gikk bra helt til ca 14 dager etter slutt og da gikk jeg helt i bakken. Har aldri vært så dårlig i hele mitt liv og var sengeliggende i en mnd. Kom meg etter hvert opp på 75 mg og har som sagt stått på det noen mnd. nå. Målte serumverdien på 50 mg til 55 uten at legen sa noe mer om den saken, så økte selv til 75 mg. da jeg ikke følte meg helt der jeg var før seponering. Så det virkelig store problemet: For 2 dager siden ble jeg skikkelig dårlig etter inntak av medisinen. Fikk de gamle symtomene tilbake. Kvalm, diare, angst, prikking og nedstemt. Det føles som når jeg startet på zoloft eller trapper opp, men jeg har stått på denne dosen i 2 mnd. uten noe tull. Hva skjer? Er livredd for å bli syk igjen, men kan jeg gå i bakken så fort når jeg står på en fast dose zoloft? Jeg har det veldig ubehagelig og har måttet ty til en vival pr. dag for å overleve. Noen tips eller erfaringer? Takk, for svar. Du har ikke tilfeldigvis drukket grapefruktjuice i det siste?Eller startet med noen andre medisiner? 0 Siter
midnatt Skrevet 4. november 2015 Forfatter Skrevet 4. november 2015 Nei, har ikke det. Skulle nesten ønske det så jeg hadde en forklaring. Tar ikke andre faste medisiner enn zoloft og en paracet av og til. Takk, for forslaget. 0 Siter
midnatt Skrevet 6. november 2015 Forfatter Skrevet 6. november 2015 Ingen andre med noen erfaringer? Psykiateren min er selv syk og sykemeldt og fastlegen er borte 1 år på studieplassering eller noe slikt. Vet ikke helt hva som er best å gjøre videre. Vurderer for meg selv om jeg skal forsøke å øke dosen zoloft til 100 mg, men den uroen som kommer ved økning er jeg ikke interresert i med mindre det er veldig sannsynlig at jeg blir bedre på sikt. Er det noen her som opplever å få "nedturer" på faste doser, men at disse går over av seg selv? NHD - hva ville du ha anbefalt? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.