Gå til innhold

Har du møtt noen fra DOL??

Anbefalte innlegg

ok,

da skal jeg skaffe meg FB senere, så sender jeg deg pm, nå må jeg rekke tannlegen for barnet mitt.

Jeg har ofte lyst til å møte andre, men så, skjer det at jeg skal møte andre, da får jeg lite lyst, kjenner ulyst,

så egentlig er det fint om jeg oppretter FB før du kommer, da får jeg en gradvis tilnærming;)

Jeg har en eller annen FB opprettet på meg, men jeg må finne passord, eller opprette ny, men jeg blir nok ikke aktiv, for jeg har nok med et forum,

men jeg skal teste det ut, må jeg legge ut bilde av meg selv? har du bilde av deg selv på FB?

Sånn er jeg også, tenker at jeg vil møte noen også når det nærmer seg så har jeg ikke lyst alikevel.

Neida, du må ikke legge ut bilde av deg selv. Jeg har noen bilder av meg og mange bilder av hundene og endel naturbilder. Det er helt valgfritt hva man ønsker å dele. Jeg har gjort sånn at det bare er de jeg har lagt til på fb som får se bildene mine. Noen har de offentlig slik at alle kan se. Det syns jeg er skummelt.

Fortsetter under...

Du mener sta?  Du er vel ikke helt på jordet der... :D  Men jeg har nok andre egenskaper også, som ikke kommer like godt fram på et diskusjonsforum.

ja,

jeg vet du er snill og tar ansvar, det er noe jeg liker, du ville jo faktisk hjelpe meg ut av en fiskeknipe:-)

Sånn er jeg også, tenker at jeg vil møte noen også når det nærmer seg så har jeg ikke lyst alikevel.

Neida, du må ikke legge ut bilde av deg selv. Jeg har noen bilder av meg og mange bilder av hundene og endel naturbilder. Det er helt valgfritt hva man ønsker å dele. Jeg har gjort sånn at det bare er de jeg har lagt til på fb som får se bildene mine. Noen har de offentlig slik at alle kan se. Det syns jeg er skummelt.

OK

da skal du etter en stund få se mange fine dyrebilder:-)

Jeg vil heller kalle deg en bauta :-) Du er rolig, erfaren, klok, og har humor! 

:-)

nettopp det var noe sånt jeg tenkte også spratt ordet insisterende ut, men jeg vet det andre der, pga av en personlig erfaring.

Men laban blir sur også, så slutter hun å være sur, når hun skjønner helheten.

Nå er det kritisk med tiden her.... Trine har smittet meg med adhd-trekk.

Men laban blir sur også, så slutter hun å være sur, når hun skjønner helheten.

Jeg blir aldri noe så "sterkt" som sur av svar jeg får på DOL.  Men jeg kan nok reagere på tonen enkelte bruker iblant (nå tenker jeg absolutt ikke på akkurat deg). 

Misforståelser må man regne med i diskusjoner der alt foregår skriftlig.  Uenighet også.  Det er ikke alltid slik at temaet har et "korrekt" svar, og alle som mener noe annet, tar feil eller misforstår.      

Jeg blir aldri noe så "sterkt" som sur av svar jeg får på DOL.  Men jeg kan nok reagere på tonen enkelte bruker iblant (nå tenker jeg absolutt ikke på akkurat deg). 

Misforståelser må man regne med i diskusjoner der alt foregår skriftlig.  Uenighet også.  Det er ikke alltid slik at temaet har et "korrekt" svar, og alle som mener noe annet, tar feil eller misforstår.      

ok da vet jeg det,

jeg blir selv sjelden sur,

og jeg reagerer på tonen noen ganger jeg også, men nå ser man jo flere gode eksempler også på at man kan drive meningsutveksling, opplysning, endre tanker rundt ting, deler erfaringer, alt på en ryddig og konstruktiv måte. Og som Lillemus skrev, hun liker selv best ærlighet, da kan man bli feiloppfattet som sur, men sånt er jo lett å kommunisere at ikke stemmer.

Jeg satte forresten pris på et hefte du linket til om groruddalen, og jeg hadde den glede av å møte fordommer mindre fordomtfult da jeg faktisk en dag skulle ta en kopp kaffe og de andre hadde sterotypiske meninger om groruddalen som om den bestod av en bydel og en type mennesker, og de hørte på meg:-) (hadde omtrent akkurat lest heftet, så det var litt kult)

Annonse

Jeg har ikke truffet noen, men jeg har 4stk dolere på vennelista mi på facebook. Det er ingen overraskelser faktisk . Alle er som de har fremstått her :)

Jeg hadde 5 venner, men slettet og blokkerte den ene da det dukket opp ubehagelige og trakasserende meldinger etter noe jeg oppfattet som fredagsfyll. Synd egentlig for vedkommende var hyggelig når h*n var edru og jeg håper det går bra med vedkommende. 

Jeg har ikke sett meldingene fra den du blokkerte og kan ikke uttale meg om det var trakassering eller bare ubehagelig klar tale, men jeg husker veldig godt at du beskyldte meg for å trakassere deg for mange år siden. Jeg skjønte ingenting av det der, det gjør jeg fortsatt ikke, for jeg hadde ikke sendt deg en eneste melding, bare svart deg rett fra levra i tråder alle kunne lese. Uansett, det jeg ville si var at jeg synes å henge henne ut på denne måten ser ut som en ren hevngjerning. Det er garantert flere enn meg som skjønner hvem det er snakk om. Ordentlig storsinnet av deg å håpe det går bra med henne, da.

Dette blir et personlig og ærlig svar. Jeg er ingen fast bruker av dol lenger, men ble tipset om dette innlegget, som jeg føler ikke bør stå uimotsagt slik at du kan fortsette å framstå som den som aldri gjør eller sier noe galt, men som kun er et offer for andres dårlige egenskaper.

Jeg er glad for at jeg ikke lenger er din venn på FB, og ikke har vært det på snart et år.  Det kunne til tider være veldig belastende med enveiskjøring hvor alt dreide seg om deg og dine mange problemer, som jeg brukte timesvis på å prøve å hjelpe og støtte deg gjennom i flere år. Uten noensinne få noe tilbake. Til slutt valgte jeg en direkte og ærlig stil, som du altså kaller  trakassering.  Jeg trodde også at du var en hyggelig dame, men jeg tok visst feil…

Blokkeringen ble jo opphevet ganske raskt husker jeg.  Kanskje et utslag av at du følte at du hadde overreagert?  For det hadde vel vært nok å slette meg som venn?  Det kan ikke være lett å forholde seg til deg hvis dette er ditt vanlige reaksjonsmønster.

Fredagsfyll?  Jeg var helt sikker på at din oppførsel og dine svar var et utslag av alt for mye rødvin den kvelden.

Jeg anser meg nå ferdig med dette, og er ikke interessert i noen videre diskusjon

Endret av Colette
feil sitering. og det er det fortsatt,

Jeg er litt nysgjerrig på hvem enkelte her inne er. Men jeg er så redd for å møte folk jeg ikke kjenner så det er ikke noe jeg egentlig har lyst til. Men det er noen jeg gjerne kunne hatt på fb. Vet ikke om jeg tør ramse opp her for det kan hende jeg glemmer noen. Men Madelenemie, umakenverdt, Gargamel, Beautiful_Creatures, issomethingwrong, XbellaX og Stjernestøv er jeg ihvertfall litt nysgjerrig på.

Jeg vil gjerne bli venn med deg på FB :)

Nicklusheletida

Det skjedde i fjor høst og meldingene pluppet opp på fredager. Derfor regnet meg at det var slik. Meldingene var preget av det. Du hadde meninger som dreide seg om min sønn ( og meg) etter at jeg hadde skrevet her på dol om han.  Jeg har aldri truffet deg i RL .Ja, jeg oppfattet det som lite trivelig. Nok om det. Jeg hadde ikke tenkt å røpe nicket ditt.

Endret av Nicklusheletida

Det skjedde i fjor høst og meldingene pluppet opp på fredager. Derfor regnet meg at det var slik. Meldingene var preget av det. Du hadde meninger som dreide seg om min sønn ( og meg) etter at jeg hadde skrevet her på dol om han.  Jeg har aldri truffet deg i RL .Ja, jeg oppfattet det som lite trivelig. Nok om det. Jeg hadde ikke tenkt å røpe nicket ditt.

Jeg må kommentere faktafeil:  Du slettet og blokkerte meg 21.12., og før det hadde jeg ikke skrevet meldinger med deg siden 23.8.  Så ikke framstill meg som en gal stalker som kontaktet deg hver fredag. Lett å se og kontrollere i min meldingsboks.

Annonse

Jeg må kommentere faktafeil:  Du slettet og blokkerte meg 21.12., og før det hadde jeg ikke skrevet meldinger med deg siden 23.8.  Så ikke framstill meg som en gal stalker som kontaktet deg hver fredag. Lett å se og kontrollere i min meldingsboks.

Hvorfor skriver du alltid på fredager?

Anonymkode: 57cab...9d3

Hvorfor skriver du alltid på fredager?

Anonymkode: 57cab...9d3

Gjør jeg alltid det?  Jeg har ikke skrevet her inne siden august 2014 før dette.  Ellers er jeg i full jobb og har ikke verken tid eller overskudd til å sitte her på vanlige hverdager.  Det har vært en aktivitet som tilhører helgen for meg.

Skjønner det er mye drama selv opp i åra... :P

Anonymkode: a56df...d3e

Ja, tydeligvis.  Men det er ikke jeg som har lagt opp løpet.  Jeg bryr meg ikke så mye, og dette er fort glemt for meg.  Men når jeg blir framstilt som en som stalker og trakasserer andre mennesker, så må jeg nesten reagere.

Endret av Colette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...