Gå til innhold

Har du møtt noen fra DOL??

Anbefalte innlegg

Ja, jeg har møtt KaVa i jobbsammenheng, men uten at nick eller DOL ble nevnt.

Så tror jeg kanskje at jeg kan ha sett mrxx for veldig mange år siden, lenge før DOL ble påtenkt.

Men jeg har aldri møtt noen i egenskap av DOLere, kunne dog hatt veldig lyst til å treffe morsan, laban og tonie, for eksempel. Også ei fra gamle dager som var esel, husker ikke nicket, men hun var veldig morsom å prate tull med, og hun var fra Grenlandsområdet.

Jeg husker at Laguna og jeg en gang hadde vært på samme gressplen i Oslo! Jeg var i Oslo med jobben, og gikk tur, og satte meg tilfeldigvis ned med bok og mat like i nærheten av der hun bodde da. Så sannsynligvis så vi hverandre - men fant det ikke ut før etterpå :-)

Fortsetter under...

Vi tenker helt forskjellig om dette. Når jeg blir nevnt så jeg tenker jeg at jeg har vært så hyperaktiv på dol at jeg liksom er en slags dol-kjendis og det synes jeg egentlig ikke er noe særlig å være stolt av ;)

Det er RL som betyr noe, ikke dol.

Hehehe!

Det skjedde i fjor høst og meldingene pluppet opp på fredager. Derfor regnet meg at det var slik. Meldingene var preget av det. Du hadde meninger som dreide seg om min sønn ( og meg) etter at jeg hadde skrevet her på dol om han.  Jeg har aldri truffet deg i RL .Ja, jeg oppfattet det som lite trivelig. Nok om det. Jeg hadde ikke tenkt å røpe nicket ditt.

hei! du husker for godt.-) jeg er mer, ute av syne ute av sinn, og ute av sinn ute av sinn:-)

Jeg må kommentere faktafeil:  Du slettet og blokkerte meg 21.12., og før det hadde jeg ikke skrevet meldinger med deg siden 23.8.  Så ikke framstill meg som en gal stalker som kontaktet deg hver fredag. Lett å se og kontrollere i min meldingsboks.

Det er gamle ting jeg ikke husker, enda jeg var her da også:-) men det er mye som går meg "hus forbi", noen ganger er det best å bare glemme ting.

men hyggelig å se deg her igjen:-)

Jeg klarte ikke å la være å lese igjennom om noen nevnte mitt nikk av dem de ønsket å møte. Fant ingen, og det bekrefter bare det jeg ofte føler.

Anonymkode: 903e2...433

Uff, jeg husket mange flere...stadig dukket det opp nye navn men så tenkte jeg, nei jeg bare skriver m.fl betydende at rekkefølgen ikke hadde noe å si, eller at jeg kanskje glemte andre som jeg liker feks momo, caiyli, grublerjenta m.fl det nyttet ikke nevne alle, og bedre ikke skrive halvparten enn sette igjen bare 10:-) 

Samme her. Forstår jeg er like mislikt på DOL som i RL.

Anonymkode: cb8e0...78c

for min del dreide det seg om at jeg ikke greier huske alle, så da bedre ikke nevne i vertfall halvparten, sånn at ikke det blir en eller to, for saken er jo den at man kan glemme kanskje den viktigste noen ganger også.

jeg skrev jo verken colette, løvemamma, blomsterfluen isw heller, den siste spurte hvorfor, men med humor, det var bare eksepmpler fra min side

Sånn er det nok.

vi med asperger pleier ikke å ta intiativ til at bli kjent med folk heller. sånn er det bare. sånn er det å være asperger. vi er usosiale..

Anonymkode: b1bd0...e83

Sånn er det nok ikke, de fleste jeg kjenner med asperger er "veldig" sosiale i RL og noen ganger på sin måte, noen går til og med på bar, diskotek, og kafeer, det er mer enn jeg greier, selv om jeg både liker treffe andre, best er avtale treff,  også blir det utsatt :-) fordi det kom noe viktig i veien:-) likevel de gangene pr år der jeg treffer andre, for det sosiales skyld, har jeg glede av det, Jeg blir veldig sliten, men jeg hygger meg, det handler mer om å greie sette grenser, for tid og sted og bakgrunnsstøy. det er mer de med schizoid som ikke vil treffe andre mennesker. 

Det er nok ingen grunn til å bli såret. Likevel gjør det noe med enkelte av oss å få bekreftet at vi betyr lite. Jeg bebreider ingen. Forstår at man ikke kan huske alle. Fikk med meg både det du og madelenemie skrev. Likevel gjør det noe med meg. Det setter tankene i sving. Lurer på hvorfor. Jeg sier ikke at det er en fornuftig reaksjon, men at det er en reaksjon.

Anonymkode: 903e2...433

dumt det da...prøv og minn deg selv om det vi har skrevet da, jeg nevnte ikke mange, de fleste fordi det var bedre ikke skrive halvparten enn å glemme noen få,

noen utelot jeg med hensikt, siden de bruker ord/formuleringer/og ødelegger i  tråder om politiske ting feks innvandring, prostitusjon, drar inn min økonomi osv...til det usaklige m.m., jeg har ikke noe ønske om å treffe dem (Trine og jeg er sikkert uenig i mye, men hun driver ikke med usaklig skittskriving, så dette går ikke på uenighet heller). Heller ikke de som maser om at jeg ikke forklarer hvorfor jeg som har autisme og er mor til flere barn med autisme har parkeringskort for forflyttningshemmede. Dette har jeg forklart mange ganger, når ikke mennesker vil prøve forstå, så har jeg bedre ting å bruke skriving og svar og tiden min på.

men ikke tenk dere alle gode og seriøse svarere av mine og manges innlegg at det var personlig oppramsingen av navn fra min og Trines side, beklager at mange ble såret, det var ikke ønske.

Sånn er det nok ikke, de fleste jeg kjenner med asperger er "veldig" sosiale i RL og noen ganger på sin måte, noen går til og med på bar, diskotek, og kafeer, 

Ja, de høres jo veldig "syke" ut. Men regner med at det er ikke måte på hvor mye hjelp, oppfølging og stønad de får likevel.

Annonse

Dette blir et personlig og ærlig svar. Jeg er ingen fast bruker av dol lenger, men ble tipset om dette innlegget, som jeg føler ikke bør stå uimotsagt slik at du kan fortsette å framstå som den som aldri gjør eller sier noe galt, men som kun er et offer for andres dårlige egenskaper.

Jeg er glad for at jeg ikke lenger er din venn på FB, og ikke har vært det på snart et år.  Det kunne til tider være veldig belastende med enveiskjøring hvor alt dreide seg om deg og dine mange problemer, som jeg brukte timesvis på å prøve å hjelpe og støtte deg gjennom i flere år. Uten noensinne få noe tilbake. Til slutt valgte jeg en direkte og ærlig stil, som du altså kaller  trakassering.  Jeg trodde også at du var en hyggelig dame, men jeg tok visst feil…

Blokkeringen ble jo opphevet ganske raskt husker jeg.  Kanskje et utslag av at du følte at du hadde overreagert?  For det hadde vel vært nok å slette meg som venn?  Det kan ikke være lett å forholde seg til deg hvis dette er ditt vanlige reaksjonsmønster.

Fredagsfyll?  Jeg var helt sikker på at din oppførsel og dine svar var et utslag av alt for mye rødvin den kvelden.

Jeg anser meg nå ferdig med dette, og er ikke interessert i noen videre diskusjon

Hvem er dette snakk om? (kan være greit å vite..)

Anonymkode: b1bd0...e83

Ja, de høres jo veldig "syke" ut. Men regner med at det er ikke måte på hvor mye hjelp, oppfølging og stønad de får likevel.

Det har jeg ikke oversikt over, de fleste får vel den hjelp de fleste med asperger får.

Det går vel mer på personlighet.

ja det har du nok rett i

• 3 uker senere...

Begynner å bli noen år siden jeg var aktiv her, men har truffet endel fra DOL etterhvert :-) 

Ikke så mange som er aktive her lenger nå, men har kontakt med endel av de fortsatt 😊

Og etter å hatt kontakt her inne og på ranglere i mange år før vi endelig møttes, så endte det med fullklaff med Mcdoo som jeg fortsatt er sammen med :wub:

Anonymkode: e6694...207

• 6 år senere...
AnonymBruker

Dette var en artig tråd å trekke frem igjen. Litt drama da, husker det. men hvordan står det til nå 7 år etter? Er det noen som fortsatt har kontakt og noen som har kuttet kontakt og noen som har fått nye kontakter? Noen nye uvenner eller vennskap? Hilsen en som deltok i tråden som anonym bruker. :P

Anonymkode: 347d3...848

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Dette var en artig tråd å trekke frem igjen. Litt drama da, husker det. men hvordan står det til nå 7 år etter? Er det noen som fortsatt har kontakt og noen som har kuttet kontakt og noen som har fått nye kontakter? Noen nye uvenner eller vennskap? Hilsen en som deltok i tråden som anonym bruker. :P

Nå som vi er så få brukere med nick, synes jeg egentlig ikke det er så fristende å fortelle om slike relasjoner lenger. I hvert fall har jeg forståelse for at folk ikke har lyst til det. 

Jeg regner med at det er noen DOL-brukere som har hverandre som Facebook-venner, om ikke annet. Det har ikke jeg, fordi jeg ikke har noen FB-bruker. 

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg er fremdeles nærmest daglig mailvenn med vedkommende jeg nevnte tidlig i tråden - nå på 15. året! Ellers er jeg fb-venn med et par-tre til og i løpet av våren kan det hende jeg møter en annen doler på et arrangement. ;) 

Har ikke møtt noen ei heller har jeg noen på Facebook. Men har "avslørt" fornavnet mitt til et par stk. Det var ei jeg hadde SMS-kontakt med, men plutselig ble det stille fra henne. Håper det ikke er pga det verst tenkelige. 

Eller jo jeg hadde hun på Facebook også kom jeg på nå. Men det er i hvert fall ett år siden jeg hørte fra hun nå. 

Endret av Glitter
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg forstår ikke hvorfor man trekker frem sånne gamle tråder.  Jeg er ikke interessert i privat kontakt, og ikke har jeg lyst å fortelle hvem jeg har møtt, hvem jeg hadde på datidens msn eller nåtidens facebook, hvem jeg har snakket med på tlf. osv.  

påskelilje

Jeg har møtt noen fra DOL, men nå er det en god stund siden jeg har sett noen,  i alle fall mer enn to år siden. Er også FB-venn med noen her.

Veldig hyggelig å treffes, men jeg trives greit sånn som det er, med få eller ingen fysiske treff. Håper likevel at det lar seg gjøre å se noen igjen, evt treffe andre i en eller annen sammenheng  - her eller der 😊

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...