Gå til innhold

Innleggelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har lenge vært deprimert og vil legge meg inn. Hvordan kan jeg gjøre dette? Ettersom at jeg er under 18. Og om det er noen sykehus i nærheten av Oslo, som tar inn alle i så mange dager man føler trengs. Takk på forhånd

Anonymkode: 431f2...ecd

Skrevet

Går du i terapi på et distriktspsykiatrisk senter (DPS)? Da kan behandler søke deg inn på døgnavdeling der og du kan få plass i løpet av et par-tre uker. Da varer oppholdet normalt i et par uker, men hver pasient vurderes selvsagt individuelt.

Om du ikke går til terapeut på DPS, er det fastlgen som må søke for deg. Da må du regne med lengre ventetid da pasienter på DPS-poliklinikk og pasienter fra akuttavdeling prioriteres først.

Om du er så deprimert at du er redd for å gjøre deg noe, må du kontakte legevakten og be om innleggelse på akuttavdelingen. Da kan du håpe at du blir ovrflyttet til DPS-avdeling fordi det er et stort press på akuttavdelingene (i hvert fall her jeg bor) og de er pålagt å ha x antall senger ledig før en helg. I verste fall blir du utskrevet.

Jeg ønsker deg lykke til :) Det er tungt å være deprimert og slite med seg selv. Hele hverdagen blir et ork.

Skrevet

Skal du legges inn for utredning, eller for å bli tatt hånd om en stund? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...