Elionoe Skrevet 8. november 2015 Skrevet 8. november 2015 Hvor mye zyprexa tar du? Og hvor mye seroquel gikk du på (depot?)? Jeg la jo på meg av seroquel også. Akkurat nå er det ganske greit med zyprexa, men skulle helst gått ned i vekt. Og da er det ikke så lett med slike bivirkninger. Jeg mistenker vel også at det ikke kun er kalorier alene. Har tidligere lest at zyprexa påvirker fettbalanse og blodsukker. Tror ikke jeg tør prøve leponex....Når jeg gikk på Seroquel gikk jeg på 1200 mg 1 x vesp. Anbefalt øvre døgndose er 800 mg, men jeg tåler mye meddisiner og måtte opp i den dosen for å få det beste serumspeilet.Jeg brukte 20-25 mg Zyprexa (også det over anbefalt døgndose), men det var det som trengtes for å holde meg stabil nok og få nok søvn. I dag bruker jeg kun Zyprexa i perioder og i doseintervallet 2,5-10 mg.NHD nevner Latuda og jeg synes du bør be legen/psykiateren som forskriver dine medisiner se om denne kan være et alternativ for deg. Med en kort gjennomlesning på bivirkninger, ser den noe snillere ut, men har fortsatt "overvekt" som svært vanlig bivirkning, men også vektnedgang som vanlig bivirkning. Selv om det står listet opp som bivirkning i Felleskatalogen, er det ikke sikkert du får denne, slik jeg ikke har fått vektoppgang ved bruk av Zyprexa. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.