Gå til innhold

Medikasjon for angst.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar Sarotex 25 mg x 5 daglig mot angst. Jeg blir veldig trøtt av den men det går greit. Har tatt dette i en mye lavere dose tidligere mot fibromyalgi siden 2007,men økte fra våren 2015 pga angsten. Det går utover jobben og samlivet at jeg er så trøtt,men til gjengjeld er jeg i ett mye bedre humør og sinnstemning. 

Jeg bare er nysgjerrig på hva dere andre bruker mot angsten og kan det være en ide å prøve ett annet medikament???? 

Anonymkode: 22080...926

Skrevet

Det eneste som hjelper er benzo.

Anonymkode: 98fb1...9ef

Skrevet

Det som du bruker er tri sykliske anti depressiv men det  finnes noen som hemmer noradrenalin opptak som Venlafaksin tab.75 mg  og andre som jobber mot reseptor .men din lege må kontaktes for å bytte den.

Skrevet

Jeg er uenig, fordi Benzo fører til avhengighet og det er veldig vanskelig og kvite med seinere.

Skrevet

Sludder. Det er ingen regel at benzo fører til avhengighet.

Anonymkode: 98fb1...9ef

Skrevet

La oss nå være hyggelige med DOL sine nykommere :)

Til Mohammed: Du har rett i at Efexor har en lignende virkningsmekanisme som Sarotex siden begge hemmer reopptak av NA og serotonin. Men Sarotex har mange andre effekter i tillegg, og den dempende (sedative) effekten er ofte en del av det som gjør medisinen så bra mot angst. Men det er jo mange som bruker Efexor også mot angst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...