AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 Skrevet 7. november 2015 Jeg har lenge slitt med øresmerter, avbrutt søvn, angst og depresjon. Har prøvd effexor 37'5 mg i en uke før den ble trappet opp til 75 mg. Fikk da voldsomt ubehag i form av angst og veldig fjern i hodet i 5 timer. Skremmemde og seponerte umiddelbart. Prøvde så cipralex 5 mg i en uke det gikk ok , økte på dag 8 til 10 mgog fikk voldsom indre skjelvinger. Seponerte så. Har gått bra en stund men så økte angstsymptomer, klarer ikke å være alene etc. Startet for 5 dager siden med 10 mg sarotex for øresmerter. Sover noen timer. Men har hatt nesten konstant hjertebank sidenoppstart Av sarotex så jeg tok ikke denne i går kveld. Har prøvd 15 mg sobril å sove på. Sover 3-4 timer og bråvåkner med hjertebank. Blir bare smådupping resten av natta. Det samme skjedde i natt da jeg tok 25 mg seroquel å sove på. Lite og avbrutt søvn...... Skal til fastlegen mandag. Jeg må nok ha antidepressiva, men er livredd bivirkninger..... Noe forslag til medisinering ? Mer rolig opptrapping av cipralex ? Cymbalta? Hva er best å sove på av seroquel eller sobril ? Jeg frykter for at jeg er så vanskelig å medisinere at jeg ikke blir frisk. Anonymkode: 0d49d...1ef 0 Siter
Elionoe Skrevet 7. november 2015 Skrevet 7. november 2015 Det er en ganske ny antidepressiv medisin på markedet som heter Brintellix, som skal være mild på bivirkning og trenger hverken opptrapping eller nedtrapping. Jeg har brukt denne siden mildten av juli i år og er svært fornøyd. Jeg er lettere til sinns, har mer energi på dagtid og sover bedre. Hvis man leser på egenskapene til medisinen, nevnes også ordet "angst", men forelpig kun omtalt som medisin mot depresjon. Jeg hadde god virkning av Efexor, men måtte autoseponere pga. medisinske årsaker.Mange leger er skeptiske til å skrive ut denne medisinen "pga. manglende erfaring", men erfaringen blir i hvert fall ikke større av å ikke ta sjansen på å prøve...Vi alle er forskjellige. En medisin som fungerer på meg fungerer dårlig på deg osv. Slik er vi bare skrudd sammen og heldigvis finnes det derfor flere medisiner innnenfor samme kategorisering.Jeg håper for din del at legen ikke gir deg Sobril til å sove på. Det er et medikament det er lett å bli avhengig av. Seroquel er ganske mye brukt for å bedre søvn. Det samme gjelder Truxal. Husk at hjertebanken du kanskje føler i begynnelsen av Seroquel-behandlingen kun er en opstarsbivirkning. Hvis du holder ut i et par uker, vil det gi seg. Hjertebanken er ikke farlig.Håper du finner ut av det! 0 Siter
Zeiko Skrevet 7. november 2015 Skrevet 7. november 2015 Tusen takk for svar. Hvor raskt synes du Brintellix virket ? 0 Siter
Elionoe Skrevet 7. november 2015 Skrevet 7. november 2015 Tusen takk for svar. Hvor raskt synes du Brintellix virket ? På meg virket Brintellix i slutten av 2. uke. Man sier at forventet effekt ser man etter 2 eller 3 uker. Eneste bbivirkningen jeg hadde var litt vel uvanlige drømmer, men ikke blant de verste bivirkningene det... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.