Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre for å få mine følelser tilbake?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er veldig følelsesløs akkurat nå og har vært det helt siden min panikk anfall i August. Jeg står på stemningstabiliserende, antipsykotika og antidepressiva nå. Jeg vet ikke om dette er p.g.a medisinene eller at følelsene mine ble nummen etter mitt anfall, kan det være mulig? 

Eller kan dette være noe post akutt abstinens syndrom etter å ha prøvd mange forskjellige antidepressiva gjennom dette året?

Endret av J04KlM
Skrevet

Om eller hva som skyldes medisiner og ikke vet jeg ikke nok om, men jeg vet at både antipsykotisk og antidepressiv medisin kan gi følelsesavflating.

Det jeg tenkte når jeg leste innlegget ditt, var at kanskje det å være følelsesløs er en mestringsstrategi du hhar trengt nå etter anstanfallet i august. At du sitter med en indre redsel om hvis du viser følelser, vil også følelsen av angst komme tilbake? Hvis du har en behandler synes jeg du skal fortelle ham eller henne om dette. Det er ikke noe å være flau over. Om følelsesløsheten skyldes angsten, er det mest sannsynlig en reaksjon som ikke vil komme overraskende på din beghandler.

Håper du finner ut av det :)

Skrevet

Om eller hva som skyldes medisiner og ikke vet jeg ikke nok om, men jeg vet at både antipsykotisk og antidepressiv medisin kan gi følelsesavflating.

Det jeg tenkte når jeg leste innlegget ditt, var at kanskje det å være følelsesløs er en mestringsstrategi du hhar trengt nå etter anstanfallet i august. At du sitter med en indre redsel om hvis du viser følelser, vil også følelsen av angst komme tilbake? Hvis du har en behandler synes jeg du skal fortelle ham eller henne om dette. Det er ikke noe å være flau over. Om følelsesløsheten skyldes angsten, er det mest sannsynlig en reaksjon som ikke vil komme overraskende på din beghandler.

Håper du finner ut av det :)

Antidepressiva jeg er på nå er Wellbutrin, men den er ikke kjent for følelsesavflating. Antipsykotika jeg er på er Abilify, vet ikke helt om denne gir følelsesavflating da. Føler at avflatingen startet før jeg begynte på Abilify, rett etter panikk anfallet mitt. Jeg føler meg ikke redd nå lenger, angsten er helt vekk føler jeg. Dette gjelder også andre følelser som sympati, tristhet og glede. Det er sant at panikk anfallet mitt skjedde over noe jeg engste meg veldig mye over. Men nå føler jeg at jeg ikke bryr meg om det lenger, apatisk rett og slett. Føler meg apatisk mot alt akkurat nå.

Men om dette er resultat av angst i underbevisstheten min, hva kan jeg gjøre med det? Åssen type mestringssrategi kan jeg gjøre?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...