Gå til innhold

Er dette normalt? Aner ikke hva tittelen burde være!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje på tide å slutte å vrøvle nå. Det er mange på dol som ikke er syke, men jo mer en del av dere legger opp til at det bare er psyke folk som er velkomne, jo mindre gidder friske folk å bidra.

Anonymkode: 7d4cc...665

Har du stått opp med feil bein i dag?

Skrevet

Folk på DOL er ekstremt navlebeskuende. Bare interessert i å diskutere seg selv og sykdom. Samfunnsproblemer og annet "der ute" bryr man seg ikke om.

Anonymkode: 70afd...7b2

Skrevet

Folk på DOL er ekstremt navlebeskuende. Bare interessert i å diskutere seg selv og sykdom. Samfunnsproblemer og annet "der ute" bryr man seg ikke om.

Anonymkode: 70afd...7b2

Du får jo starte tråder om samfunnsproblemer da om andre temaer her ikke passer deg.

Skrevet

Nå var du fryktelig pk syns jeg :P Jeg vet jo egentlig at du er litt blind og ikke legger merke til folks utseende ;) Jeg tror noe av problemet er at jeg ikke vet hva som er normalt å tenke og ikke. Men dol er kanskje ikke det rette stedet for å få svar på hva som er normalt. Her er det jo bare Gargamel som er klin hakke frisk :D

hm, det visste jeg ikke:-)

Da er jeg blitt påvirket av Kayia, laban, gondor, morsan, stjernestøv...nei det blir for mange å skrive alle navn:-)

Men korrekt jeg så ikke på DEG:-) før du skrev det innlegget, jeg syns dyr generelt er mer interessante om jeg får valg og skal ha fokus på noe.

Men du ser jo helt normal ut da, selv om du er veeldig godt pakket inn, i lue, skjerf m.m.:-)

Jeg la ut et bilde av meg selv, som er heller sjelden kost, jeg går sjelden i kjole:rolleyes:

så jeg skal finne noe mer "normalt" etter hvert, :-)

Skrevet

Da er jeg blitt påvirket av Kayia, laban, gondor, morsan, stjernestøv...nei det blir for mange å skrive alle navn:-)

Men korrekt jeg så ikke på DEG:-) før du skrev det innlegget, jeg syns dyr generelt er mer interessante om jeg får valg og skal ha fokus på noe.

Men du ser jo helt normal ut da, selv om du er veeldig godt pakket inn, i lue, skjerf m.m.:-)

Jeg la ut et bilde av meg selv, som er heller sjelden kost, jeg går sjelden i kjole:rolleyes:

Tips til dere som bruker FB.

FB har en kanal hvor dere kan sende private meldinger, slik dere ikke trenger å bruke DOL til dette. :-)

Skrevet

FB har en kanal hvor dere kan sende private meldinger, slik dere ikke trenger å bruke DOL til dette. :-)

Det er nettopp slike interne spøker og kommunikasjon ment kun mellom de to som er unødig på et diskusjonsforum. Jeg kaller det for "støy" og forstyrrer det opprinnelige temaet i tråden - slik mitt innlegg gjorde nå, fordi dere begynte osv. ;)

Skrevet

Det er nettopp slike interne spøker og kommunikasjon ment kun mellom de to som er unødig på et diskusjonsforum. Jeg kaller det for "støy" og forstyrrer det opprinnelige temaet i tråden - slik mitt innlegg gjorde nå, fordi dere begynte osv. ;)

(Synes forresten det er synd at Facebook har tildels overtatt for diskusjonsforum som dette...)

Altså, du kan ikke først klage over en og annen intern spøk og samtidig klage over at fb har tatt for mye over for diskusjonsforumer.

Skrevet

Mye mer nå enn før blir "sykeliggjort" eller i det minste får en faglig term. Dette kommer ofte av mer kunnskap og da er det positivt. F.eks. var det få som visste hva KOLs var for 30 år siden. I dag har det litt et allment begrep. Tidligere het det "sukkersyke", men nå hører jeg de fleste omtaler sykdomen som "diabetes".

Nå for tiden registrerrer jeg dessverre at orde depresjon ikke lenger blir en diagnose, men noe enhver kan si om seg selv. En student som synes at h*n har et kjit liv fordi h*n må lese, spise og sove, kaller seg deprimert. Det er ikke å være deprimert, men likevel bbrukes det som om diagnosen deprimert.

Jeg har tilbakevendene depressiv lidelse og vet hva det er å være deprimert. Tvangsinnlagt, fastvakt i flere uker, ikke orke spise, ikke villet drikke, tenke på døden, mulig utfall av livet mens man er innelåst på lukket avdeling, ligge bare ubevegelig i sengen... Det er å være deprimert...

Det jeg vil frem til i dette kaotiske innlegget: Deprimert var i sin tid en diagnose innenfor psykiatrien, men har gradvis blitt tatt inn i språket og blitt et begrep "alle" bruker om de en tung dag fordi man kranglet med kjæresten kvelden før. Selv er jeg bevisst ordvalget. Jeg skiller mellom nedstemt og deprimert.

(Ble visst litt off topic :P )

Og sånn by the way.... dette forstyrrer også temaet i tråden :D Så du bør kanskje ikke klage for mye, eller ;)

Skrevet

Og sånn by the way.... dette forstyrrer også temaet i tråden :D Så du bør kanskje ikke klage for mye, eller ;)

Nå er du frekk. Kommentaren du påstår forstyrrer er relevant for trådens tema.

Skrevet

Kan dere ikke ta dette på Meldinger?

Anonymkode: 21450...6c1

Skrevet

Nå er du frekk. Kommentaren du påstår forstyrrer er relevant for trådens tema.

Jeg er ikke enig.

Skrevet

Jeg forstår ikke endel av kritikken her. Jeg syns innlegget til mm svarer mer på spørsmålet i tråden enn mye av det andre her, som faktisk ikke har noe med temaet å gjøre.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Skal helt normale tanker sykeligjøres?

Anonymkode: b7d4e...960

Det er ikke helt normale tanker. Selv om du også har det slik, trenger det ikke være normalt. Det er ikke normalt å ikke orke å ha venner.

Skrevet

Altså, du kan ikke først klage over en og annen intern spøk og samtidig klage over at fb har tatt for mye over for diskusjonsforumer.

Da ser du ikke forskjellen i det svarer på i de to innleggene du refererer til. I det første innlegget viser jeg til bruken av meldingsfunksjonen på Facebook og i det andre innlegget viser jeg mer til den generelle (åpne) bruken av Facebook og diskusjonsforum.

Det er noen forskjeller der, så nei, jeg klager over to vidt forskjellige ting :)

Skrevet

Det er ikke helt normale tanker. Selv om du også har det slik, trenger det ikke være normalt. Det er ikke normalt å ikke orke å ha venner.

Har brukt opp likerene mine i dag jeg, ellerså skulle du fått en her.

Skrevet

Da ser du ikke forskjellen i det svarer på i de to innleggene du refererer til. I det første innlegget viser jeg til bruken av meldingsfunksjonen på Facebook og i det andre innlegget viser jeg mer til den generelle (åpne) bruken av Facebook og diskusjonsforum.

Det er noen forskjeller der, så nei, jeg klager over to vidt forskjellige ting :)

Det er visst mye jeg ikke ser. Jeg ser ikke den interne spøken du snakker om heller. Uansett, nå har det seg slik at dol ikke har noen chat, vet ikke om det er normalt at forumer ikke har det. Men det er jo ikke så rart at folk velger fb istede da. Det er også lettere å dele ting på fb fordi man ikke har brettet ut enkelte ting om seg selv der. Her bør man holde en litt lavere profil så man ikke blir gjenkjent. Litt komisk er det uansett at du sporet skikkelig av tidligere i sta, mens andres avsporinger ikke er ok ;)

Skrevet

Litt komisk er det uansett at du sporet skikkelig av tidligere i sta, mens andres avsporinger ikke er ok ;)

OK. For å gjøre deg fornøyd, feie for egen dør osv., men jeg mener ikke at avsporingen min var ubegrunnet og like ute på viddene som den du holdt på med... Men takk for meg, og ikke svar på denne, for da lager du bare støy ;)

Skrevet

:huh:

uff,

jeg driver og lærer om å "tagge"bilder...m.m. det er ikke så enkelt alt, og jeg lærer FB denne helgen,

etter dette blir jeg ikke aktiv FB bruker, men det tror jeg er like greit,

men det er jo ikke så enkelt som jeg trodde,

det er jammen komplisert:-(

Skrevet

Så man er syk da.

Anonymkode: 4a26a...51f

Skrevet

Har brukt opp likerene mine i dag jeg, ellerså skulle du fått en her.

ja ja,

og det mener du:-)?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...