Gå til innhold

Er dette normalt? Aner ikke hva tittelen burde være!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for det :)

Har du sett meg da? 

Jeg er enig med Gargamel. Du har fremstilt deg selv som et fleskeberg som ikke engang orker dra til frisøren. Men sannheten er at du er ganske så normal og søt :)

Skrevet

Ja. Så deg på Facebook. Ellers hadde innlegget mitt vært ganske rart:P.

Ok, hehe :)

Skrevet

Jeg er enig med Gargamel. Du har fremstilt deg selv som et fleskeberg som ikke engang orker dra til frisøren. Men sannheten er at du er ganske så normal og søt :)

Det er vel bare slik jeg ser meg selv...

Skrevet

men prøver man diskutere noe som politikk og samfunn seriøst, så lærer man fort at dol er litt et FRP-rede, 

Det er det nok ikke, men det er her som alle andre steder: De snakker høyt og ofte, slik at de fremstår som mange og viktige.

I virkeligheten er de i mindretall

Skrevet

Det er det nok ikke, men det er her som alle andre steder: De snakker høyt og ofte, slik at de fremstår som mange og viktige.

Sludder. Det er pk-nisser og landssvikere som dere som er i mindretall.

Anonymkode: 21450...6c1

Skrevet

Sludder. Det er pk-nisser og landssvikere som dere som er i mindretall.

Anonymkode: 21450...6c1

Og der har du sånne kommentarer som gjør at folk her ikke orker å diskutere politikk...

Skrevet

Tuller du nå? Haha...du er jo på andre enden av rasist-skalaen. Du får ikke dra alle frp-ere under en kam nå da. Noen søte uhyrer stemmer frp :P

:rolleyes:hm

Det er bare til det søte uhyret har lest partiprogrammet til piratpartiet;)

Skrevet

Ja det har du rett i.

Var jo nettopp en sak som viste det i avisen nylig også.

Skrevet

Det er vel bare slik jeg ser meg selv...

Ja du er søt:rolleyes:

klem

Skrevet

Tips til dere som bruker FB.

FB har en kanal hvor dere kan sende private meldinger, slik dere ikke trenger å bruke DOL til dette. :-)

ok takk,

jeg ble født for ca en uke siden på fb,  så jeg skjønner knapt hvor hva jeg skriver havner, men nå kan jeg mer:-)

Skrevet

Ja du er søt:rolleyes:

klem

Hehe takk for det :)

Syns ikke det selv da men. Klem tilbake :) 

Skrevet

Hehe takk for det :)

Syns ikke det selv da men. Klem tilbake :) 

nei nei,

ikke så viktig hva du syns da, viktig hva vi syns:-)

Men litt mer seriøst, man kan være kjempevakker selv om man er det gargamel eller du skrev, fleskeberg,

det er uansett slik jeg har erfart det i møte med alle jeg snakker med, liker og treffer, hjertet deres som treffer en, og tenk på dette, "ofte vet jeg så lite om mennesker etter et møte, sånn av det ytre, men jeg vet mye annet, basert på ord, holdninger, følelsene,  ordene de etterlater i meg,",

det viser at det vi ser og syns er vakkert, bare er vakkert, det som treffer en tone i oss, som feks ord i meg kan gjøre og bli til en ren klang, det er det som er viktig. 

velsignelsen ved å ha dårlig øyekontakt og se lite på andre , er at andre, når jeg treffer dem, fremstår ved deres tanker og holdninger, 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg reagerte litt på kommentaren til nhd i første runde, fordi jeg mener det må være normalt å tenke på hva andre tenker om ens utseende i en setting som ligner en "blind date".

Jeg regner med svaret hans må sees i sammenheng med hva Trine har skrevet før, og at hun følte så sterkt på det at hun startet en tråd.

Det er ikke at en tenker på jeg henger meg opp i, det er graden av opptatthet av dette som jeg mener er utenfor det friske.

Skrevet

nei nei,

ikke så viktig hva du syns da, viktig hva vi syns:-)

Men litt mer seriøst, man kan være kjempevakker selv om man er det gargamel eller du skrev, fleskeberg,

det er uansett slik jeg har erfart det i møte med alle jeg snakker med, liker og treffer, hjertet deres som treffer en, og tenk på dette, "ofte vet jeg så lite om mennesker etter et møte, sånn av det ytre, men jeg vet mye annet, basert på ord, holdninger, følelsene,  ordene de etterlater i meg,",

det viser at det vi ser og syns er vakkert, bare er vakkert, det som treffer en tone i oss, som feks ord i meg kan gjøre og bli til en ren klang, det er det som er viktig. 

velsignelsen ved å ha dårlig øyekontakt og se lite på andre , er at andre, når jeg treffer dem, fremstår ved deres tanker og holdninger, 

Er helt enig der. Og jeg vet om flere overvektige som passer det, jeg syns det er det indre som teller...selv om det er klisje. Men det er ingen jeg syns er stygge heller i grunn, stort sett er jo folk fine å se på. 

Skrevet

Og der har du sånne kommentarer som gjør at folk her ikke orker å diskutere politikk...

post-13695-0-17024600-1447081916_thumb.j

Anonymkode: b7d4e...960

Skrevet

Jeg skjønner at du spøkte litt med det at Gargamel er klin hakke frisk :-D - samtidig så er det nok viktig å la DOL få være et sted der mennesker i ulike livssituasjoner kan føle seg hjemme - enten de er friske eller syke. Det er faktisk en god del DOl'ere som ikke har noen pf-diagnose, eller andre psykiatriske lidelser, som trives her, men det er ikke til å stikke under stol at de siste to årene så har brorparten av innleggene blitt dominert av folk som strever psykisk. Det kan være selvforsterkende hvis en "sannhet" blir sagt mange ganger - altså at det både spøkes med og sies i dypt alvor at de fleste på DOL er syke. Da forsvinner nok enda flere av oss som i all hovedsak er friske.

Hei!

Det har du rett i. I tillegg vil jeg tilføye at det ikke alltid er så skarpt skille mellom syk og frisk, det er glidende overganger, og det fins mennesker med varianter av pf som fungerer helt ok i jobb, men ikke hjemme, som gode forsørgere, og de verste er kanskje de som ikke ser noen feil/begrensinger i seg selv. For det har vi alle, både syk, frisk eller plaget.

Jeg vil heller ha venner som deg og gondor, laban og stjernestøv m.fl. du har feks ingen diagnose, gondor har, og akkurat om noen strever med noe, enten det er diabetes, bipolar, psykose, er underordnet så lenge man kjenner at det er ok å kommunisere/ evt være sammen. Da spiller personlighet inn og ikke sykdom eller friskhet.

Mange liker feks meg i RL, de vet om autisme og de vet om uføretrygd (de nære meg), jeg syns dette er viktig å formidle fordi det viser veldig tydelig at de fleste liker mennesker som oppfattes høflige, imøtekommende, oppmerksomme, ærlige, og har man i tillegg en felles interesse eller fler, så er ikke sykdom et tema eller spørsmål, 

Jeg vet ikke hvorfor jeg skriver dette nå, jeg tror du er enig:-) men tror det var mer det med, ikke skarpt skille mellom syk og frisk jeg ville formidle ikke alltid er der.:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...