lille_myyy Skrevet 8. november 2015 Skrevet 8. november 2015 Hei Har lest en del artikler der både selvregulering og emosjonsregulering står, men klarer ikke helt å forstå forskjell. Vet du hva forskjellen er? 0 Siter
Elionoe Skrevet 8. november 2015 Skrevet 8. november 2015 (endret) Hei Har lest en del artikler der både selvregulering og emosjonsregulering står, men klarer ikke helt å forstå forskjell. Vet du hva forskjellen er? Jeg er ikke ekspert, men analyserer ordene:Selv-regulering er at du har evne til å regulere deg selv og dine handlinger. Du har kontrolleen over deg selv.Eemosjons-regulering: Å kunne regulere seg ned følelsesmessig. F.eks. hvis du blir veldig sint, klarer du å beherske sinnet ditt istedenfor å gyve løs på et inventar for å få utløp av følelsen. Endret 8. november 2015 av Elionoe 0 Siter
lille_myyy Skrevet 8. november 2015 Forfatter Skrevet 8. november 2015 Jeg er ikke ekspert, men analyserer ordene:Selv-regulering er at du har evne til å regulere deg selv og dine handlinger. Du har kontrolleen over deg selv.Eemosjons-regulering: Å kunne regulere seg ned følelsesmessig. F.eks. hvis du blir veldig sint, klarer du å beherske sinnet ditt istedenfor å gyve løs på et inventar for å få utløp av følelsen.Så grovt sett kan man si at selvregulering er mer atferdsstyrt, og emosjonsregulering omhandler mer følelsene som kommer i en situasjon? 0 Siter
Elionoe Skrevet 8. november 2015 Skrevet 8. november 2015 Så grovt sett kan man si at selvregulering er mer atferdsstyrt, og emosjonsregulering omhandler mer følelsene som kommer i en situasjon? Så grovt sett kan man si at selvregulering er mer atferdsstyrt, og emosjonsregulering omhandler mer følelsene som kommer i en situasjon? Det får NHD avgjøre. Jeg tolker ordene ut fra egen psykiatrisk erfaring, begrep- og språkforståelse 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.