Gå til innhold

Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i en to-ukers periode nesten konstant opplevelse at jeg ikke får nok luft. Jeg må hele tiden sukke dypt eller gjespe for å få nok luft ned i lungene. Dette er veldig plagsomt og jeg begynner å bli redd.

Men problemet er bare at hvis jeg går til legen med dette vil han garantert tenke at dette er psykisk betinget, og avfeie det som angstsymptomer.

Dette fordi han vet at jeg har psykiske problemer. Men det kan jo være farlig å forhåndsdømme slike symptomer å bakgrunn av at hun vet at jeg sliter psykisk. Tenk om det er noe fysisk galt med meg? Med hjerte eller lunger? Jeg er redd for at jeg ikke kommer til å bli tatt seriøst.

Hva skal jeg gjøre? Dra på legevakta slik at en utenforstående (en som ikke kjenner meg og min psykiatriske historie) lege kan gjøre en seriøs vurdering?

Skrevet

Hva skal jeg gjøre? Dra på legevakta slik at en utenforstående (en som ikke kjenner meg og min psykiatriske historie) lege kan gjøre en seriøs vurdering?

Dessverre blir mye klistret opp mot en psykkisk lidelse når man først har det. Du kan gå på legevakten, men der vil jeg tro de kun vil måle oksygenopptaket i blodet, se at det ligger på 95.97+ og sende deg hjem.

Har du andre symptomer på at du får for lite luft? Om du ikke får nok oksygen vil kroppen si i fra om dette selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...