AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 Skrevet 8. november 2015 Jeg skal opp til 150 mg, jeg har fått beskjed om å ta 50 mg på morgenen og 100 på kvelden. Jeg synes denne måten er veldig livs dominerende, og lurer på om det er farlig å ta hele dosen av 150 mg på morgenen. Så jeg slipper å passe på å ta den på kvelden også. Anonymkode: 34424...ff9 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. november 2015 Skrevet 8. november 2015 "Alle" som bruker Lamictal for BP tar hele dosen en gang i døgnet :-) 0 Siter
Elionoe Skrevet 8. november 2015 Skrevet 8. november 2015 Jeg går på Lamictal 200 mg kveld. Jeg tror at om dosen er mer enn 200 mg bør den fordeles morgen og kveld. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. november 2015 Skrevet 8. november 2015 Jeg synes en skal være forsiktig med "å tro" offentlig om slikt. Det finnes råd som baserer seg på mer enn "tro". 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 Skrevet 8. november 2015 "Alle" som bruker Lamictal for BP tar hele dosen en gang i døgnet :-)Det er litt rart, siden jeg fikk beskjed av min psykiater at jeg må ta morra og kveld. Det kan være at ho er redd for at jeg kan utvikle utslett. Anonymkode: 34424...ff9 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. november 2015 Skrevet 8. november 2015 Personer som tidligere har fått utslett, og som skal forsøke opptrapping en gang til, bør bruke "to-dosering" i opptrappingsfasen. Det er den eneste gode grunnen jeg ser for to-dosering. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 Skrevet 8. november 2015 Personer som tidligere har fått utslett, og som skal forsøke opptrapping en gang til, bør bruke "to-dosering" i opptrappingsfasen. Det er den eneste gode grunnen jeg ser for to-dosering.Jeg har ikke utviklet noe utslett mens jeg har vært på Lamictal, skal spørre psykiateren min neste gang om det er OK for meg å ta hele dosen på morgenen. Anonymkode: 34424...ff9 0 Siter
Elionoe Skrevet 8. november 2015 Skrevet 8. november 2015 Jeg synes en skal være forsiktig med "å tro" offentlig om slikt. Det finnes råd som baserer seg på mer enn "tro".Helt enig, og jeg skjekket min tro opp mot Lamictal i Felleskatalogen, og ut fra hva mitt ukyndige øye kan lese seg til i disse tabellene står det noe om maksimal engangsdose, men jeg tok feil, for dosene varierer enten man tar Lamictral for epilepsi eller stemningsstabiliserende.Beklager feilinformasjon basert på tro![&b] 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.