Gå til innhold

Når kicker Wellbutrin inn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått to uker på 150 mg Wellbutrin og har nå gått opp til 300 mg. Brukt 300 i tre dager. Jeg merker ingenting hittil. Ingen økt energi, ikke økt tiltakslyst, like tungt å komme i gang med alt, like apatisk i humøret (bryr meg ikke om en dritt). Leser om folk som har følt bedring og mer energi allerede første uka, men her er det null. 

Hvor lenge kan det ta før positiv effekt merkes? Altså en effekt som er såpass betydelig at placebo kan utelukkes. Er dette et tegn på at jeg kanskje ikke responderer så godt på dette medikamentet?

Anonymkode: 86f30...04e

Skrevet

Wellbutrin virker 5-7 timer etter inntak og har en halveringstid på ca. 20 timer, dvs. at virkningsstoffet i Wellbutrin blitt redusert til halvparten i løpet av 20 timer.

Jeg antar at du spør hvor lang tid det tar før Wellbutrin kan gi deg positiv antidepressiv effekt. Jeg er ingen lege, men ut i fra det jeg leser på Felleskatalogen, kan du forvente effekt i løpet av fire uker. Dette baserer jeg på følgende under "Dosering":

#Hvis ikke forbedring sees etter 4 ukers behandling med 150 mg, kan dosen økes til 300 mg, 1 gang daglig.

Les mer om Wellbutrin i Felleskatalogen. Håper du vil ha god nytte av medisinen og lykke til! :)

Om Wellbutrin er den riktige medisinen for deg må du og din lege vurdere sammen, men la det få litt tid. Antidepressive medisiner gjøre kjemiske endringer i transmittorerne i hjernen og virker ikke med en gang slik f.eks. Sobril, Imovane eller Oaracet gjør.

Skrevet

Wellbutrin virker 5-7 timer etter inntak og har en halveringstid på ca. 20 timer, dvs. at virkningsstoffet i Wellbutrin blitt redusert til halvparten i løpet av 20 timer.

Jeg antar at du spør hvor lang tid det tar før Wellbutrin kan gi deg positiv antidepressiv effekt. Jeg er ingen lege, men ut i fra det jeg leser på Felleskatalogen, kan du forvente effekt i løpet av fire uker. Dette baserer jeg på følgende under "Dosering":