Gå til innhold

Når kicker Wellbutrin inn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått to uker på 150 mg Wellbutrin og har nå gått opp til 300 mg. Brukt 300 i tre dager. Jeg merker ingenting hittil. Ingen økt energi, ikke økt tiltakslyst, like tungt å komme i gang med alt, like apatisk i humøret (bryr meg ikke om en dritt). Leser om folk som har følt bedring og mer energi allerede første uka, men her er det null. 

Hvor lenge kan det ta før positiv effekt merkes? Altså en effekt som er såpass betydelig at placebo kan utelukkes. Er dette et tegn på at jeg kanskje ikke responderer så godt på dette medikamentet?

Anonymkode: 86f30...04e

Skrevet

Wellbutrin virker 5-7 timer etter inntak og har en halveringstid på ca. 20 timer, dvs. at virkningsstoffet i Wellbutrin blitt redusert til halvparten i løpet av 20 timer.

Jeg antar at du spør hvor lang tid det tar før Wellbutrin kan gi deg positiv antidepressiv effekt. Jeg er ingen lege, men ut i fra det jeg leser på Felleskatalogen, kan du forvente effekt i løpet av fire uker. Dette baserer jeg på følgende under "Dosering":

#Hvis ikke forbedring sees etter 4 ukers behandling med 150 mg, kan dosen økes til 300 mg, 1 gang daglig.

Les mer om Wellbutrin i Felleskatalogen. Håper du vil ha god nytte av medisinen og lykke til! :)

Om Wellbutrin er den riktige medisinen for deg må du og din lege vurdere sammen, men la det få litt tid. Antidepressive medisiner gjøre kjemiske endringer i transmittorerne i hjernen og virker ikke med en gang slik f.eks. Sobril, Imovane eller Oaracet gjør.

Skrevet

Wellbutrin virker 5-7 timer etter inntak og har en halveringstid på ca. 20 timer, dvs. at virkningsstoffet i Wellbutrin blitt redusert til halvparten i løpet av 20 timer.

Jeg antar at du spør hvor lang tid det tar før Wellbutrin kan gi deg positiv antidepressiv effekt. Jeg er ingen lege, men ut i fra det jeg leser på Felleskatalogen, kan du forvente effekt i løpet av fire uker. Dette baserer jeg på følgende under "Dosering":

#Hvis ikke forbedring sees etter 4 ukers behandling med 150 mg, kan dosen økes til 300 mg, 1 gang daglig.

Les mer om Wellbutrin i Felleskatalogen. Håper du vil ha god nytte av medisinen og lykke til! :)

Om Wellbutrin er den riktige medisinen for deg må du og din lege vurdere sammen, men la det få litt tid. Antidepressive medisiner gjøre kjemiske endringer i transmittorerne i hjernen og virker ikke med en gang slik f.eks. Sobril, Imovane eller Oaracet gjør.

Takk. Jeg er naturlig utålmodig. Kan nevne at jeg har prøvd ssri med dårlig resultat. Ble dorsk, daff og likegyldig. Håper denne virker bedre.

Skrevet

Har ikke fått noe bivirkninger heller bortsett fra litt hodepine en fire-fem dager. Ingen nedgang i appetitt. Sover heldigvis ikke noe dårligere.

Skrevet

Merker fortsatt ingen ting. Noen andre som går på denne medisinen og som føler det hjelper?

Skrevet

Fortsatt null effekt. Begynner å tro at jeg ikke vil ha noe utbytte av denne medisinen. 

Skrevet

Fortsatt ingenting :(

Kan NHD kanskje svare?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...