AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 Skrevet 10. november 2015 Jeg er oppe i 150 mg i Lamictal nå, jeg er ikke deprimert lenger. Men føler meg veldig flat i følelsene mine. Hva kan gjøres med dette, må jeg ned i dose eller burde jeg forsette å prøve høyere doser? Anonymkode: b7955...23b 0 Siter
Gjest Skrevet 10. november 2015 Skrevet 10. november 2015 Av det jeg vet så skal ikke flat affekt være en vanlig bivirkning av Lamictal. Men alle reagerer jo forskjellig.. Jeg tok helt av under opptrappingen på Lamictal og det skal jo heller ikke skje. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 Skrevet 10. november 2015 Av det jeg vet så skal ikke flat affekt være en vanlig bivirkning av Lamictal. Men alle reagerer jo forskjellig.. Jeg tok helt av under opptrappingen på Lamictal og det skal jo heller ikke skje. Mener du at du ble (hypo)manisk under opptrappingen? Anonymkode: b7955...23b 0 Siter
Gjest Skrevet 10. november 2015 Skrevet 10. november 2015 Mener du at du ble (hypo)manisk under opptrappingen?Anonymkode: b7955...23bJa, hypomani. Og jeg har ikke bipolar lidelse, fikk den på indikasjon tilbakevendende depresjon. Så noen kan reagere litt unormalt og kanskje du er en av de som blir flat av en medisin som egentlig ikke skal gi sånne symptomer. Det kan jo være andre ting også- hadde du mye svingninger før så kanskje du kjenner deg flat når du er stabil for eksempel? Du bør sikkert høre med legen din om dosering, men 150 mg er jo ikke mye (jeg tar 600 mg). 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. november 2015 Skrevet 10. november 2015 Jeg har aldri hørt pasienter på Lamictal klage over dette.De ulike depresjonssymptom forsvinner ikke samtidig. Sannsynligvis er dette noe som henger igjen fra depresjonen. Du skal fortsette opptrappingen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 Skrevet 11. november 2015 Jeg har aldri hørt pasienter på Lamictal klage over dette.De ulike depresjonssymptom forsvinner ikke samtidig. Sannsynligvis er dette noe som henger igjen fra depresjonen. Du skal fortsette opptrappingen.Tingen er, at jeg var veldig emosjonell og sensitiv når jeg var deprimert. Jeg var ikke akkurat flat når jeg var deprimert, men ble det når Lamictal ble kvitt depresjonen. Anonymkode: b7955...23b 0 Siter
Janus30 Skrevet 11. november 2015 Skrevet 11. november 2015 Jeg er oppe i 150 mg i Lamictal nå, jeg er ikke deprimert lenger. Men føler meg veldig flat i følelsene mine. Hva kan gjøres med dette, må jeg ned i dose eller burde jeg forsette å prøve høyere doser?Anonymkode: b7955...23bHar ikke opplevd å bli flat av Lamictal. Opplever derimot å bli flat når depresjonen har vart lenge nok. Å ikke føle noe som helst er gjerne depresjonens endestasjon for meg etter en periode med elendighet. Etter Lamictal har jeg ikke kommet så langt ned at alle følelser har forsvunnet og jeg ikke bryr meg om noe. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. november 2015 Skrevet 11. november 2015 Å være "emosjonell og sensitiv" er kanskje mer et problem enn en fordel. Lamictal høres ut som et godt valg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 Skrevet 11. november 2015 Å være "emosjonell og sensitiv" er kanskje mer et problem enn en fordel. Lamictal høres ut som et godt valg.Jeg synes det er mer problematisk å ikke klare å føle følelser som sympati eller kjærlighet. Meningen er jo at man skal være emosjonell kontrollert, ikke nummen. Anonymkode: b7955...23b 0 Siter
Gjest Skrevet 11. november 2015 Skrevet 11. november 2015 (endret) Jeg synes det er mer problematisk å ikke klare å føle følelser som sympati eller kjærlighet. Meningen er jo at man skal være emosjonell kontrollert, ikke nummen.Anonymkode: b7955...23bJeg syns du skal gi det litt tid. Kanskje du som antydet har restsymptomer eller bare er utslitt etter episoden. Hvor lenge har du stått på doseringen og hvor lenge har du følt deg flat? Det kan skje mye i hodet i begynnelsen etter min erfaring (jeg ble jo litt koko). Jeg ser på meg selv som en veldig empatisk person, men fikk faktisk problemer med empati i starten og brydde meg verken om familie eller venner. Fælt å tenke på nå :-( Ble imidlertid helt meg selv igjen etter noe tid. Endret 11. november 2015 av 331 Kom på noe mer.. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 Skrevet 11. november 2015 Har ingen issues med lamictal jeg unntatt kviser bortsett fra at jeg fikk litium også for 11 år siden siden den ikke virker på mani men nå har jeg lagt om livsstilen og er stabil med Abilify nettopp kommet 200 mg lamictal så Dvs vært stabil uten at den kan ha virket enda Anonymkode: 8bcda...8ce 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 Skrevet 12. november 2015 Jeg syns du skal gi det litt tid. Kanskje du som antydet har restsymptomer eller bare er utslitt etter episoden. Hvor lenge har du stått på doseringen og hvor lenge har du følt deg flat? Det kan skje mye i hodet i begynnelsen etter min erfaring (jeg ble jo litt koko). Jeg ser på meg selv som en veldig empatisk person, men fikk faktisk problemer med empati i starten og brydde meg verken om familie eller venner. Fælt å tenke på nå :-( Ble imidlertid helt meg selv igjen etter noe tid.Jeg begynte å føle meg flat når jeg begynte på 100 mg den 27 oktober, ca to uker siden. Jeg begynte på 150 mg igår. Som jeg sa, depresjonen forsvant når jeg kom opp i 100 mg. Men er nå preget av flathet. Anonymkode: b7955...23b 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.