Gå til innhold

Sovne under foredrag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville du tenkt hvis du holdt foredrag og så noen som ikke klarer å holde øynene oppe?

Jeg blir fortvilet over meg selv. Det er nyttig og interessant. Noe som er nødvendig å lære. Likevel sliter jeg med å holde meg våken. Klarer mange ganger ikke å holde øynene oppe og faller bort et øyeblikk til stadighet. Det er slitsomt og flaut. Vet ikke hvordan jeg skal komme meg igjennom foredraget. Jeg mister mye av sammenhengen i det som blir sagt.

Finnes det medisiner, naturprodukter, energidrikker eller noe annet som kan være effektivt. Jeg sover nok på nettene og jeg drikker kaffe. Men det nytter ikke.

Anonymkode: 59c7d...b05

Skrevet

Hva med å være mer aktiv selv under foredraget istedenfor passiv lytter? Når jeg var på foredrag holdt jeg meg skjerpet og konsentrert ved å ta notater. Da sovner du antakelig ikke, slipper kaffe og medisiner.

Skrevet

Hva med å være mer aktiv selv under foredraget istedenfor passiv lytter? Når jeg var på foredrag holdt jeg meg skjerpet og konsentrert ved å ta notater. Da sovner du antakelig ikke, slipper kaffe og medisiner.

Jeg skriver notater hele tiden, men det nytter ikke.

Skrevet

Jeg skriver notater hele tiden, men det nytter ikke.

Prøv med en solid dose koffein, cola fungerer veldig bra. 

Anonymkode: 01d31...2cd

Skrevet

Prøv med en solid dose koffein, cola fungerer veldig bra. 

Anonymkode: 01d31...2cd

Er det mer koffein i cola enn i kaffe? Jeg sovner med kaffekoppen.

Skrevet

Er det mer koffein i cola enn i kaffe? Jeg sovner med kaffekoppen.

Nei, men det er masse sukker.

Anonymkode: ea1a7...986

Skrevet

Hva ville du tenkt hvis du holdt foredrag og så noen som ikke klarer å holde øynene oppe?

Jeg blir fortvilet over meg selv. Det er nyttig og interessant. Noe som er nødvendig å lære. Likevel sliter jeg med å holde meg våken. Klarer mange ganger ikke å holde øynene oppe og faller bort et øyeblikk til stadighet. Det er slitsomt og flaut. Vet ikke hvordan jeg skal komme meg igjennom foredraget. Jeg mister mye av sammenhengen i det som blir sagt.

Finnes det medisiner, naturprodukter, energidrikker eller noe annet som kan være effektivt. Jeg sover nok på nettene og jeg drikker kaffe. Men det nytter ikke.

Har det nylig oppstått eller har du opplevd det tidligere? Jeg synes du bør sjekke dette ut nærmere.

Skrevet

Har det nylig oppstått eller har du opplevd det tidligere? Jeg synes du bør sjekke dette ut nærmere.

Dette er noe jeg sliter mye med. I perioder veldig mye og i perioder merker jeg mindre til det. Har vært til utredning uten at de har funnet årsaken til det. 

Skrevet

Dette er noe jeg sliter mye med. I perioder veldig mye og i perioder merker jeg mindre til det. Har vært til utredning uten at de har funnet årsaken til det. 

Hvordan sover du om natten?

Opplever du å være så trett rresten av dagen eller er det kun under foredragene?

Skrevet

Hva er diagnosen din? (BP2?)

Skrevet

Hvordan sover du om natten?

Opplever du å være så trett rresten av dagen eller er det kun under foredragene?

Det kommer og går hele tiden. Perioder mye og perioder lite. Sover godt på natten. Det er selvsagt verst når jeg er i situasjoner jeg må være lenge i ro.

Skrevet

Det kommer og går hele tiden. Perioder mye og perioder lite. Sover godt på natten. Det er selvsagt verst når jeg er i situasjoner jeg må være lenge i ro.

Jeg synes du bør gå til legen. Mangel på bl.a. D-vitaminer kan gi trøtthet og slapphet. Jeg vet for lite, men det høres ikke bra ut og det er ikke slik det skal være. Kanskje du bør kartlegge for deg selv hva som ellers skjer i livet ditt i både periodene med dette problemet og når de ikke er til stede. Kanskje det er stress, nervøsitet... Som sagt, jeg vet ikke ;)

Jeg legger også ved en lenke fra Nasjonalt senter for Søvnsykdommer, hvor du finner mye informasjon. Kanskje du kan kjenne deg igjen i noe av det?

Søvn og søvnsykdommer

Skrevet

Hva er diagnosen din? (BP2?)

Ja.

Skrevet

Ja.

Tretthet er dessverre noe som kan ramme ganske kraftig ved den diagnosen, uten at det selvsagt utelukker at det (også) kan være noe annet men i og med du er blitt utredet så antar jeg den biten er avsluttet. Forsøkt endringer i medisiner? 

Skrevet

Tretthet er dessverre noe som kan ramme ganske kraftig ved den diagnosen, uten at det selvsagt utelukker at det (også) kan være noe annet men i og med du er blitt utredet så antar jeg den biten er avsluttet. Forsøkt endringer i medisiner? 

Jeg har forandret mye på medisinene for å bli bedre psykisk. Men nå er det vel 1 år siden sist jeg gjorde endringer.

Jeg har forsøkt å se om det er sammenheng mellom BP svingninger og tretthet. Enkelte ganger ser det ut som det kan ha sammenheng. Andre ganger kommer trettheten først, så er vel det grunnen til at jeg blir deprimert. Mange ganger vanskelig å vite hva som kommer først.

Skrevet

Nei, men det er masse sukker.

Anonymkode: ea1a7...986

Sukker blir vi jo trettere av. Kanskje litt kan kvikke opp innimellom.  Men noe mer har motsatt effekt.

Skrevet

Jeg har problemer med å sovne når jeg legger meg. Men jeg sover stort sett til morgens når jeg først sovnet. En søvntest viste litt dårlig av den dype søvnen, men jeg hadde litt bekymringer den natten så jeg vet ikke hvor mye jeg skal legge i det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...