Gå til innhold

NHD: Dps

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er vanligvis velig fornøyd med behandler/leger og ikke av den typen som klager, men nå er jeg veldig usikker på hva jeg skal jøre mtp DPS.

Jeg begynte der i forbindelse med en ny depressiv episode (har tilbakevendende depresjoner + GAD + OCD) i april. Har vært der ca hver 3.uke siden da.

For det første er den eneste konkrete behandlingen jeg har fått en henvisning til depresjonsmestingkurs  + en liten økning i min eksistrende medisin. I tillegg syns jeg psykiateren er veldig nedlatende og arrogant. Det eneste vi gjør når jeg er der er og snakke om "ingenting" mens han googler symptomene mine på nettet, spør hvordan jeg har hatt det siden sist og noen ganger snakker i telefonen (han tar alltid telefonen når den ringer) Jeg føler meg ALLTID mye dårligere etter jeg har vært der(og ikke på en "bra" måte som gjør at jeg beveger meg i riktig retning) og gruer meg før jeg skal dit.. Jeg har blitt litt bedre siden i april (men absolutt ikke på nivå slik d var før siste depresjon), men det har absolutt ingenting med behandlingen hos DPS å gjøre, men takket være at "tida har gått" og at depresjonene da vanligvis letter, samt at jeg har verdens beste private psykolog. Jeg har mest lyst å si fra meg hele plassen ppå DPS, men da havner jeg jo utenfor systemet og har ingen oppfølging om jeg skulle bli veldig dårlig igjen. I tillegg blir jeg vel banna for alltid fra offentlige psykisk hjelp.Hva ville dere anbefalt å gjøre her? NHD?

Anonymkode: 02777...d03

Skrevet

Gå privat hvis du har penger.

Anonymkode: 22463...97d

Skrevet (endret)

Så kjedelig, høres jo ut som de timene er helt bortkastet tid. Går du til en psykolog uten driftsavtale, slik at det blir dyrt for deg med hyppigere oppfølging der?

På mange DPS'er er det ofte ikke så god kapasitet, og de må skrive ut folk relativt raskt når de har blitt friske(re) sånn at de kan ta inn nye. Om det skjer med deg så blir du i alle fall ikke "bannlyst" fra klinikken og det vil da være større sannsynlighet for at du vil kunne bli rehenvist neste gang om du blir dårlig (noe man får håpe du ikke blir).

Jeg ville gått på det depresjonskurset, kanskje du lærer noe nyttig der. Og så ville jeg bare "holdt ut" psykiateren og gått der for oppfølging av medisinering. Bruk timene hos den private psykologen din så godt du kan. Kanskje ikke så bra råd å gi, men jeg tror det er ganske vanskelig å få bytte behandler på DPS dessverre.

Endret av 331
Skrevet

Hei

Jeg er vanligvis velig fornøyd med behandler/leger og ikke av den typen som klager, men nå er jeg veldig usikker på hva jeg skal jøre mtp DPS.

Jeg begynte der i forbindelse med en ny depressiv episode (har tilbakevendende depresjoner + GAD + OCD) i april. Har vært der ca hver 3.uke siden da.

For det første er den eneste konkrete behandlingen jeg har fått en henvisning til depresjonsmestingkurs  + en liten økning i min eksistrende medisin. I tillegg syns jeg psykiateren er veldig nedlatende og arrogant. Det eneste vi gjør når jeg er der er og snakke om "ingenting" mens han googler symptomene mine på nettet, spør hvordan jeg har hatt det siden sist og noen ganger snakker i telefonen (han tar alltid telefonen når den ringer) Jeg føler meg ALLTID mye dårligere etter jeg har vært der(og ikke på en "bra" måte som gjør at jeg beveger meg i riktig retning) og gruer meg før jeg skal dit.. Jeg har blitt litt bedre siden i april (men absolutt ikke på nivå slik d var før siste depresjon), men det har absolutt ingenting med behandlingen hos DPS å gjøre, men takket være at "tida har gått" og at depresjonene da vanligvis letter, samt at jeg har verdens beste private psykolog. Jeg har mest lyst å si fra meg hele plassen ppå DPS, men da havner jeg jo utenfor systemet og har ingen oppfølging om jeg skulle bli veldig dårlig igjen. I tillegg blir jeg vel banna for alltid fra offentlige psykisk hjelp.Hva ville dere anbefalt å gjøre her? NHD?

Anonymkode: 02777...d03

Hva skal timene med denne psykiateren brukes til, hva ble planlagt fra begynnelsen?

Er det kun vedr oppfølging av medisiner dere har kontakt siden du allerede går til en psykolog? Skjønte ikke helt hvorfor du mener du havner utenfor systemet når du er under behandling hos psykolog, misforsto jeg?

Å snakke i telefonen mens man har klienter er en uting men vedkommende kan være på vakt og dermed ikke ha valgmuligheter. Han kunne enkelt oppklart dette ved å informere deg i begynnelsen av timen om at han må være tilgjengelig på telefon.

Dersom dette kun dreier seg om medisinoppfølging reagerer jeg ikke, om dette derimot skal være "behandling" synes jeg det virker underlig, alt avhenger av hva dere ble enige om på forhånd.

Skrevet

Jeg ville ha sluttet på DPS, og heller satse på å bli rehenvist om behovet for medisinvurdering skulle dukke opp igjen. I mellomtiden har du jo psykologen og fastlegen. Fastlegen håndterer også medisiner... 😉

Skrevet

Jeg ville ha sluttet på DPS, og heller satse på å bli rehenvist om behovet for medisinvurdering skulle dukke opp igjen. I mellomtiden har du jo psykologen og fastlegen. Fastlegen håndterer også medisiner... 😉

Hvilken psykolog?

Anonymkode: 6b4b8...abb

Skrevet (endret)

Hvilken psykolog?

Anonymkode: 6b4b8...abb

Hvis du leser Ts innlegg en gang til, så ser du at hn sier at hn har "verdens beste private psykolog".

Endret av Gjest

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...