Pippie Skrevet 11. november 2015 Skrevet 11. november 2015 Jeg har kjent en mann i to år. Det siste av de to prøvde jeg gjentatt ganger å avslutte forholdet. (Det var et hemmelig forhold, da jeg siden 19 år er gift med en annen.) Han ville ikke gi slipp, har i ettertid sagt han var redd for å miste meg. Det merket jeg- han fortsatte å sende meldinger, foreslå treff, selv om jeg sa jeg verken hadde tid, lyst eller interesse. Han har fulgt med på hvor jeg har oppholdt meg via en app på tlf. jeg ikke kjente til. Han har mast og repetert det samme via talemelding og melding i innboks på facebook.Han har grandiose tanker om seg selv, slik jeg ser det. Skal bli verdens største musikkidol, helst inneha norgesmesterskapet i sin idrettsgren, være snill og forbarme seg over sin gamle idrettsforening og sin gamle skole når han blir stor stjerne og sprengrik. Disse grandiose tankene om seg selv gjør at jeg mistenker narsissistiske trekk. Han takler ikke at menn "liker" mine bilder på nettet, eller at noen kommenterer på dem. Nå har han funnet seg en kjæreste. Hun er kjent på nettet, har mange følgere, beundrere og "likes". Da han traff henne, snudde alt seg inne i meg. Jeg ble kjempe-keen, ville ha han igjen (enda jeg overhodet ikke har vært der det siste året.) At menn kommenterer på bildene hennes. er greit, ut fra hva han forteller meg.Jeg er kjempesjalu på henne, og har hatt det såå vondt etter at jeg ble kjent med forholdet hans. Alt er snudd på hodet. Jeg burde være sjeleglad, men å ha vært holdt i et jerngrep i to år, med det jeg har opplevd som overvåking og kontroll, lider jeg av "Stockholmsyndromet", der jeg faktisk savner alle meldingene og den intense interessen. Hadde vært godt med hjelp fra noen som et. har vært der. 0 Siter
ISW Skrevet 11. november 2015 Skrevet 11. november 2015 Jeg tror ikke du er syk, det er veldig menneskelig det du beskriver. Appeller ovenfor et menneske for manglende tilgjengelighet av noe (etter man har forsøkt det), og så vil man ha det. Uansett hvor stort makkverk produktet, eller personen, er.Tilsvarende; er noe eller noen altfor tilgjengelig, så mister man interessen. Uansett hvor bra, eller hvor snill vedkommende er. Det er gjerne grunnen til at snille gutter er ensomme og de største drittsekkene bader i interesse fra det motsatte kjønn.Mannen du har møtt er ikke noe unntak. Han er en helt ordinær drittsekk/"bad boy"/manipulator og om jeg hadde kompetanse til det, så ville jeg sikkert kalt han for enten narsissist eller psykopat. Men oppleves likevel "spennende", særlig nå som han er utilgjengelig. 1 Siter
Pippie Skrevet 11. november 2015 Forfatter Skrevet 11. november 2015 @issomethingwrong:Det var utrolig flott formulert! Tusen takk for svar <3 1 Siter
tonie Skrevet 11. november 2015 Skrevet 11. november 2015 Jeg aner ikke om det feiler ham noe, men du må skjerpe deg. Hva skal du med en sånn dust? Glem ham og gå videre. 0 Siter
morsan Skrevet 11. november 2015 Skrevet 11. november 2015 Jeg synes heller ikke du virker syk. Men denne mannen kan umulig være bra for deg. Det må være best å bryte tvert og heller ikke følge med på (være venn med) han på nett. Få han it av systemet. Ikke oppsøker han/steder/situasjoner der du påminnes han. 2 Siter
Gjest Skrevet 11. november 2015 Skrevet 11. november 2015 (endret) Er dere ikke to alen av samme stykke, da? Begge er kjempesjalu på at det er en annen inne i livet til den andre.Narsissistiske er dere nok ikke, men kanskje litt retarde? Iallefall sykelig sjalu! Og det er ikke bra. Takler ikke sånne idiotiske nollduser som dere. Underskriver med nicket mitt, for jeg driter i hva folk måtte mene om meg. Jeg mener jo så mye om andre. Og hvis noen skulle oppfatte meg som en idiot/retarded/nolldus så er det helt greit. Bryr meg ikke. Kall meg hva dere vil, og jeg er det gladelig! Life sucks anyway, so who cares. Er i fjortis-humør nå. Skål! Endret 11. november 2015 av Gjest 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 Skrevet 11. november 2015 Det kan være narsissistiske trekk hos dere begge, han er mer overt narsissist, du er kanskje covert narsissist? Anonymkode: 92506...7e9 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 11. november 2015 Skrevet 11. november 2015 Når han fabler om alle pengene han skal tjene som musikk-idol eller idrettsstjere ligger han minst et halvt år bak min ti år gamle sønn i modenhet.Jeg er ikke psykiater, men hvis han ikke bare er brutalt dum må det være noe enda verre. 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. november 2015 Skrevet 11. november 2015 Voksne som fabler om at de skal bli verdenskjente og tjene plenty penger uten at de har noe talent eller noe som helst konkret plan for å få til dette er det håp for.At du ikke takler at han har fått seg en ny kjæreste viser vel at du også er noe umoden. Glem denne typen og konsentrer deg om mannen din. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 Skrevet 11. november 2015 Jeg synes han gjorde helt rett i å gå videre. Det høres ut som om han forsøkte i lang tid å få deg, noe som tyder på at hans følelser for deg var der. Sjalusien hans er ikke det minste merkelig, du har lekt med ham og han vet at du er en person man ikke kan stole på. Du, gift og med det går bak ryggen på din ektefelle mens du nyter oppmerksomhet fra en fortvilet "elsker" vil jeg ikke gi noen karakteristikk. Men du har definitivt fått som fortjent. Kjenn på sjalusien, tenk i gjennom hva du har gjort mot din ektefelle og din beiler og forsøk å bli et bedre menneske i fremtiden. Anonymkode: 4b76c...57b 1 Siter
Kayia Skrevet 12. november 2015 Skrevet 12. november 2015 (endret) Jeg har kjent en mann i to år. Det siste av de to prøvde jeg gjentatt ganger å avslutte forholdet. (Det var et hemmelig forhold, da jeg siden 19 år er gift med en annen.) Han ville ikke gi slipp, har i ettertid sagt han var redd for å miste meg. Det merket jeg- han fortsatte å sende meldinger, foreslå treff, selv om jeg sa jeg verken hadde tid, lyst eller interesse. Han har fulgt med på hvor jeg har oppholdt meg via en app på tlf. jeg ikke kjente til. Han har mast og repetert det samme via talemelding og melding i innboks på facebook.Han har grandiose tanker om seg selv, slik jeg ser det. Skal bli verdens største musikkidol, helst inneha norgesmesterskapet i sin idrettsgren, være snill og forbarme seg over sin gamle idrettsforening og sin gamle skole når han blir stor stjerne og sprengrik. Disse grandiose tankene om seg selv gjør at jeg mistenker narsissistiske trekk. Han takler ikke at menn "liker" mine bilder på nettet, eller at noen kommenterer på dem. Nå har han funnet seg en kjæreste. Hun er kjent på nettet, har mange følgere, beundrere og "likes". Da han traff henne, snudde alt seg inne i meg. Jeg ble kjempe-keen, ville ha han igjen (enda jeg overhodet ikke har vært der det siste året.) At menn kommenterer på bildene hennes. er greit, ut fra hva han forteller meg.Jeg er kjempesjalu på henne, og har hatt det såå vondt etter at jeg ble kjent med forholdet hans. Alt er snudd på hodet. Jeg burde være sjeleglad, men å ha vært holdt i et jerngrep i to år, med det jeg har opplevd som overvåking og kontroll, lider jeg av "Stockholmsyndromet", der jeg faktisk savner alle meldingene og den intense interessen. Hadde vært godt med hjelp fra noen som et. har vært der.Beskrivelsen din er alt for polarisert vinklet (i din favør) og samtidig knapp, så det ikke går an å si noe som helst på et konkret nivå egentlig. Eksemplene dine på hans narsissisme er altfor vage (det kan både være ment som humor fra hans side, men også knyttet til at han ikke hadde det bra på skolen som barn, dette med at han skal komme tilbake - med bravour og et åpent hjerte - når/om han blir en stjerne for alt vi vet), og ikke skjønner jeg helt hva godt som skal komme ut av at folk på dol tenker noe om slike tanker heller. Hva tenker du å bruke en evt karakteristikk av hans atferd til, om noen skulle komme med en slik her på dol? Vil det hjelpe deg å legge forholdet bak deg? Håper du at det skal dempe de såre følelsene du har, knyttet til at han ikke vil ha deg lenger, type "han er en psyk fyr, like greit at det ikke ble oss"? Hvordan vil det hjelpe deg dersom han mot formodning skulle være narsissist? Kan du ikke bare forholde deg til at det ikke ble dere to - at han bare rett og slett vil ha en annen - uavhengig av din eller hans evt diagnose?Ellers må du skille mellom presens og preteritum i beskrivelsene - og i tankene dine. Jeg gjetter at du mente at han ikke taklet (dvs før) at du fikk kommentarer/likes på bildene dine. Ettersom han har kjæreste nå og ikke vil ha kontakt gjetter jeg at han takler helt fint hva som skjer på din FB-vegg nå, han bryr seg neppe stort. Noen spørsmål i denne sammenheng: Likte du at han - den gang - reagerte sånn? Kunne du forstå hva han mente, eller opplevde du hans reaksjoner som uforståelige og begrensende? Reagerte han likt på alle kommentarer, eller reagerte han mer på litt-på-kanten-kommentarer om utseende e.l.? Hva tenker du om dette i ettertid, nå når du selv kjenner på sjalusi? Syns du fremdeles at hans reaksjon var for voldsom?Selv må jeg innrømme at din sjalusi og ditt spill (i forhold til å ikke være interessert før han fikk kjæreste) høres mer patologisk ut. Men hva vet jeg, kanskje lever du i et forhold hvor du greier å forsvare at du driver på sånn? I såfall: er det ikke på tide å ta en skikkelig åpen og ærlig prat, evt flytte fra en mann du åpenbart ikke kan ha det helt prima med, framfor å drive på med lureri bak ryggen hans i enda flere år? Ditt valg selvfølgelig, og for alt jeg vet kjenner mannen din til at du har hatt en elsker, og syns det er helt ok. Folk organsierer seg så ulikt rundt omkring...Det du uansett må forholde deg til er:1. Eks-elskeren har gått videre (og det fremstår for meg som lurt). La han være i fred nå.2. Det har ingenting for seg å gruble rundt hans sjalusi. Jobb heller med din egen. Endret 12. november 2015 av Kayia 2 Siter
XbellaX Skrevet 12. november 2015 Skrevet 12. november 2015 Beskrivelsen din er alt for polarisert vinklet (i din favør) og samtidig knapp, så det ikke går an å si noe som helst på et konkret nivå egentlig. Eksemplene dine på hans narsissisme er altfor vage (det kan både være ment som humor fra hans side, men også knyttet til at han ikke hadde det bra på skolen som barn, dette med at han skal komme tilbake - med bravour og et åpent hjerte - når/om han blir en stjerne for alt vi vet), og ikke skjønner jeg helt hva godt som skal komme ut av at folk på dol tenker noe om slike tanker heller. Hva tenker du å bruke en evt karakteristikk av hans atferd til, om noen skulle komme med en slik her på dol? Vil det hjelpe deg å legge forholdet bak deg? Håper du at det skal dempe de såre følelsene du har, knyttet til at han ikke vil ha deg lenger, type "han er en psyk fyr, like greit at det ikke ble oss"? Hvordan vil det hjelpe deg dersom han mot formodning skulle være narsissist? Kan du ikke bare forholde deg til at det ikke ble dere to - at han bare rett og slett vil ha en annen - uavhengig av din eller hans evt diagnose?Ellers må du skille mellom presens og preteritum i beskrivelsene - og i tankene dine. Jeg gjetter at du mente at han ikke taklet (dvs før) at du fikk kommentarer/likes på bildene dine. Ettersom han har kjæreste nå og ikke vil ha kontakt gjetter jeg at han takler helt fint hva som skjer på din FB-vegg nå, han bryr seg neppe stort. Noen spørsmål i denne sammenheng: Likte du at han - den gang - reagerte sånn? Kunne du forstå hva han mente, eller opplevde du hans reaksjoner som uforståelige og begrensende? Reagerte han likt på alle kommentarer, eller reagerte han mer på litt-på-kanten-kommentarer om utseende e.l.? Hva tenker du om dette i ettertid, nå når du selv kjenner på sjalusi? Syns du fremdeles at hans reaksjon var for voldsom?Selv må jeg innrømme at din sjalusi og ditt spill (i forhold til å ikke være interessert før han fikk kjæreste) høres mer patologisk ut. Men hva vet jeg, kanskje lever du i et forhold hvor du greier å forsvare at du driver på sånn? I såfall: er det ikke på tide å ta en skikkelig åpen og ærlig prat, evt flytte fra en mann du åpenbart ikke kan ha det helt prima med, framfor å drive på med lureri bak ryggen hans i enda flere år? Ditt valg selvfølgelig, og for alt jeg vet kjenner mannen din til at du har hatt en elsker, og syns det er helt ok. Folk organsierer seg så ulikt rundt omkring...Det du uansett må forholde deg til er:1. Eks-elskeren har gått videre (og det fremstår for meg som lurt). La han være i fred nå.2. Det har ingenting for seg å gruble rundt hans sjalusi. Jobb heller med din egen.Heia Kayia! 0 Siter
Madelenemie Skrevet 12. november 2015 Skrevet 12. november 2015 Voksne som fabler om at de skal bli verdenskjente og tjene plenty penger uten at de har noe talent eller noe som helst konkret plan for å få til dette er det håp for.At du ikke takler at han har fått seg en ny kjæreste viser vel at du også er noe umoden. Glem denne typen og konsentrer deg om mannen din.Jeg så faktisk mange slike på norske talenter,det var voksne mennesker på over 30 år, som ville bli verdensstjerner,det er bare det at da er toget faktisk gått, (håper du skjønner)Jeg må se litt på norske talenter, min yngste liker det, jeg misliker det sterkt:-( , de store talenter er ikke der, og det merkeligste går videre, men særlig når jeg ser voksne mennesker har ekstreme ideer om hva de med noe de er litt flink i skal bli, da orker jeg ikke se på.men da går jeg en tur og henter noe, sånn at jeg slipper se det verste. 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. november 2015 Skrevet 12. november 2015 Jeg så faktisk mange slike på norske talenter,det var voksne mennesker på over 30 år, som ville bli verdensstjerner,det er bare det at da er toget faktisk gått, (håper du skjønner)Jeg må se litt på norske talenter, min yngste liker det, jeg misliker det sterkt:-( , de store talenter er ikke der, og det merkeligste går videre, men særlig når jeg ser voksne mennesker har ekstreme ideer om hva de med noe de er litt flink i skal bli, da orker jeg ikke se på.men da går jeg en tur og henter noe, sånn at jeg slipper se det verste.Jentungen og jeg har sett litt på det, men i høst har vi sett på og gjort så mye annet at vi har gått glipp av det meste av Norske talenter. Jeg er helt enig med deg - det er litt sent å skulle bli verdensberømt når man er ganske voksen, men det finnes jo unntak, som Susan Boyle f.eks. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.