Gå til innhold

Serummåling av Brintellix - Hvordan skal jeg instruere legen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

NHD, du sa i et tidligere innlegg at det er mulig å måle serum nå, men at ikke alle leger har fått med seg det. Hva skal jeg si til legen når han/hun sjekker på Fürst og ikke finner Vortioxetine eller Brintellix der? Helt konkret - hva skal jeg be legen gjøre for at jeg skal få tatt dette?

Skrevet

Hvordan går det med deg? Har du noe effekt av medisinene og annen behandling nå?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Be dem sjekke farmakologi på Diakonhjemmet. 

Skrevet

Problemet i Oslo-området er at det er Furst som videresender prøvene til SFP på Diakonhjemmet. Tror ikke fastlegen kan rekvirere prøver direkte hos Diakonhjemmet. Vortioksetin står pr tidspunkt ikke i listen over prøver hos Furst, de lister Diakonhjemmets analyser blant sine egne.

(beklager, dette vet du sikkert men tenkte bare å presisere problemet)

Skrevet

OK, takk skal du ha.

Hvordan går det med deg? Har du noe effekt av medisinene og annen behandling nå?

Det går vel egentlig litt bedre, men hvor mye effekt jeg har av Brintellix er vel heller tvilsomt. Har mer effekt av psykologtimene, selv om jeg sliter med at de fysiske symptomene bruker lang tid på å slippe taket. Men bortsett fra det har jeg det ganske bra :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Problemet i Oslo-området er at det er Furst som videresender prøvene til SFP på Diakonhjemmet. Tror ikke fastlegen kan rekvirere prøver direkte hos Diakonhjemmet. Vortioksetin står pr tidspunkt ikke i listen over prøver hos Furst, de lister Diakonhjemmets analyser blant sine egne.

(beklager, dette vet du sikkert men tenkte bare å presisere problemet)

Jeg fikk en rekvisisjon som jeg skal ta med på Diakonhjemmet i morgen, for å få tatt dette. Virket som om jeg kunne ta med denne direkte dit, etter hva fastlegen min sa. Er det ikke noe sånt NHD tenkte på da?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jo, dette er et aktuelt alternativ.

Skrevet

Jo, dette er et aktuelt alternativ.

Da var det gjort.

De glemte å påføre siste doseringstidpunkt. Men man får vel vite konsentrasjonen og terapeutisk intervall uansett? Mister bare den "du ligger lavere enn forventet"-kommentaren til prøven?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...