Gå til innhold

Hvordan finne en psykiater som er oppdatert på nyere ADHD medisiner? - NHD


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nå dritt lei av å gå inn på kontoret til psykiateren og bruke 90% av tiden på å lære han opp på nyere ADHD medisin, som han selv har NULL kunnskap om. Opplæringen har uansett ingen effekt, siden han nekter å skrive ut noe han ikke kan fra før eller har erfaring med. Referanser til dokumentasjon og informasjon er nyttesløst, uansett kilde.

Jeg har lest side opp og side ned om hvordan de forskjellige medisinene fungerer. Jeg begynner også å få et godt bilde av hvordan kroppen min fungerer og responderer. Blant annet er jeg svært sikker på jeg har en uvanlig høy toleranse. Jeg ba derfor om test av serumkonsentrasjon. Dette kunne jeg godt gjøre, men legen ville uansett aldri gå ut over "anbefalt maksimal dose" samme hva resultatet ville vise.

Finnes det noen private psykiater her i landet som er villig til å se opp fra den firkanta boka og generell policy og faktisk tilpasse medisinering individuelt? Både hva dosering og type medisin angår?

Spesielt gjelder dette dosering over maks anbefalt 70mg Elvanse, villig til å teste ut Attentin (helt ny nå) - Både alene og i kombinasjon med Elvanse. Jeg er også nysgjerrig på den nye Intuniv og ikke minst adderall (som jeg tipper er den som sitter lengst inne å gi ut/søke om).

Til info er jeg nå på 70mg Elvanse og merker ingenting, og da mener jeg absolutt INGENTING. Ingen virkning, ingen bivirkning, nada nix. Jeg har pdd. absolutt ingen anelse om jeg har tatt Elvanse eller ikke, og må bruke dosett for å holde oversikten.

Når folk flest får større reaksjoner på 1 stk paracet enn jeg gjør på 70mg Elvanse føles det frustrerende å møte en generell policy i et system som er livredd for alt som er sentralstimulerende.

Til info da jeg regner med spørsmålet vil komme uansett: Familiefar i 30 åra med stabile forhold, er i jobb og har 0 historikk med rus, alkohol e.l. Etter endt utredning ble jeg umiddelbart utskrevet av psykolog over til rene legetimer/medisinering til psykiater, da jeg "Er svært oppegående og velfungerende og har ingen behov for videre behandling hos psykolog". 

Anonymkode: 05ec6...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beautiful_Creatures

Sliter litt med samme problematikk som deg og bivirkninger av Ritalin så har selv vært på leting etter en god psykiater som ikke er redd for å forsøke nye ting. Har i tillegg til Psykia i Asker fått anbefalt både Resursklinikken på Lillestrøm og en psykiater som heter Espen Anker på Majorstua som skal være spesielt god på voksne med ADHD. Hvordan disse er ellers i forhold til din problematikk vet jeg ingenting om dessverre. Det blir jo langt om du ikke bor i Oslo området;-)

Alt dette er privat så man må nok regne med en 2000 kr timen tenker jeg. Det jeg har fått oppgitt ihvertfall. Men faktisk synes jeg ikke det for mye å betale for god helse når man har slitt hele livet med noe. Har spart opp penger over flere måneder nå selv, så regner med time et av stedene på nyåret:-)

Endret av Beautiful_Creatures
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dr Espen Anker har lang erfaring med adhd og sammenfatter i disse dager sin erfaring i artikler og en studie tror jeg kommer.

Han går for å være flink, er privat, dvs koster 2500 kr tror jeg pr konsultasjon, men overfører så videre til fastlege.

Han holder til på Majorstuen i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dr Espen Anker har lang erfaring med adhd og sammenfatter i disse dager sin erfaring i artikler og en studie tror jeg kommer.

Han går for å være flink, er privat, dvs koster 2500 kr tror jeg pr konsultasjon, 

 

Og folk syntes det er dyrt hos tannlegen!

Anonymkode: c778e...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beautiful_Creatures

Forresten, til TS: du virker jo som du er godt oppdatert selv, men tenkte jeg bare skulle nevne at har hørt en del klage på dårlig eller ingen effekt av Elvanse (på amerikanske forum). 

Tror d kan være lurt å holde oversikt over hva man spiser i løpet av en dag da jeg har hørt at denne kan være veldig sensitiv for hva man inntar av mat og drikke. Bl.a er det en del som sier at hvis de glemmer seg og tar et glass cola  i løpet av dagen går det ca under 30 min før det er som om de overhode ikke har tatt medisin den dagen.

Det sammen gjelder om du f.eks mangler eller har lite av de enzymene som skal til for å spalte Lysin. Jeg kan alt for lite om dette til å ordlegge meg riktig, men det er vel sånn at Lysin delen av preparatet må spaltes for å "slippe løs" deksamfetaminet. Sånn veldig enkel og kanskje litt barnslig forklart;-) Da vil jeg tro at det kan påvirkes en del av hva man spiser og hvordan man fordøyer maten. Bare et tips siden du ikke merker noe effekt av medisinen:-)

Endret av Beautiful_Creatures
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sliter litt med samme problematikk som deg og bivirkninger av Ritalin så har selv vært på leting etter en god psykiater som ikke er redd for å forsøke nye ting. Har i tillegg til Psykia i Asker fått anbefalt både Resursklinikken på Lillestrøm og en psykiater som heter Espen Anker på Majorstua som skal være spesielt god på voksne med ADHD. Hvordan disse er ellers i forhold til din problematikk vet jeg ingenting om dessverre. Det blir jo langt om du ikke bor i Oslo området;-)

Alt dette er privat så man må nok regne med en 2000 kr timen tenker jeg. Det jeg har fått oppgitt ihvertfall. Men faktisk synes jeg ikke det for mye å betale for god helse når man har slitt hele livet med noe. Har spart opp penger over flere måneder nå selv, så regner med time et av stedene på nyåret:-)

Espen Anker er kjent for å drive med uhyre slepphendt utskrivning av sentralstimulerende. Jeg ville ha holdt meg langt unna ham, han burde vært meldt til Fylkeslegen som følge av sin forskrivningspraksis.

Anonymkode: 59544...fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen Anker er kjent for å drive med uhyre slepphendt utskrivning av sentralstimulerende. Jeg ville ha holdt meg langt unna ham, han burde vært meldt til Fylkeslegen som følge av sin forskrivningspraksis.

Anonymkode: 59544...fd8

Absolutt ikke, han hjelper mange,

og det kan jeg skrive uten å bruke anonymt nick.

:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke, han hjelper mange,

og det kan jeg skrive uten å bruke anonymt nick.

:-)

 

Var det ham du fikk amfetamin av?

Anonymkode: c778e...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beautiful_Creatures

Espen Anker er kjent for å drive med uhyre slepphendt utskrivning av sentralstimulerende. Jeg ville ha holdt meg langt unna ham, han burde vært meldt til Fylkeslegen som følge av sin forskrivningspraksis.

Anonymkode: 59544...fd8

Jøss, kan det stemme da? Han anbefales jo på ADHD Norge sine hjemmesider. Synes dette høres litt rart ut, men jeg kjenner ikke til hverken han eller Psykia eller Resursklinikken. Har ikke bestemt meg hvem jeg skal til enda selv. Tenkte bare jeg skulle videreformidle de anbefalingene jeg har fått av mange med ADHD diagnose:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, kan det stemme da? Han anbefales jo på ADHD Norge sine hjemmesider. Synes dette høres litt rart ut, men jeg kjenner ikke til hverken han eller Psykia eller Resursklinikken. Har ikke bestemt meg hvem jeg skal til enda selv. Tenkte bare jeg skulle videreformidle de anbefalingene jeg har fått av mange med ADHD diagnose:-)

Hei!

Jeg tror andres fornøydhet, hans lange erfaring og enasjement taler for seg,

samt at han i disse dager skal publisere sine erfaringer.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, til TS: du virker jo som du er godt oppdatert selv, men tenkte jeg bare skulle nevne at har hørt en del klage på dårlig eller ingen effekt av Elvanse (på amerikanske forum). 

Tror d kan være lurt å holde oversikt over hva man spiser i løpet av en dag da jeg har hørt at denne kan være veldig sensitiv for hva man inntar av mat og drikke. Bl.a er det en del som sier at hvis de glemmer seg og tar et glass cola  i løpet av dagen går det ca under 30 min før det er som om de overhode ikke har tatt medisin den dagen.

Det sammen gjelder om du f.eks mangler eller har lite av de enzymene som skal til for å spalte Lysin. Jeg kan alt for lite om dette til å ordlegge meg riktig, men det er vel sånn at Lysin delen av preparatet må spaltes for å "slippe løs" deksamfetaminet. Sånn veldig enkel og kanskje litt barnslig forklart;-) Da vil jeg tro at det kan påvirkes en del av hva man spiser og hvordan man fordøyer maten. Bare et tips siden du ikke merker noe effekt av medisinen:-)

TS her.

Jeg er svært godt oppdatert og har også lest veldig mye om det limbiske system og nevrotransmittere (dopamin osv) osv osv.. 

Jeg har kommet frem til samme konklusjon som deg, Elvanse er veldig avhengig (mye mer enn andre typer) av at man gjør ting riktig. Spiser nok/riktig, protein blant annet er visstnok helt avgjørende for best mulig effekt. B12 som øker røde blodlegmer kan påvirke + en drøss med andre ting. Jeg jobber med å teste ut div ting nå om dagen.

Blant annet fikk jeg her en kveld voldsomt økt hjerterytme/puls (eneste gangen jeg har kjent noen reaksjon fra Elvanse) etter å ha ganske kjapt drukket en stor frappe (iskaffe med store mengder koffein) fra MC Donalds. Jeg anser muligheten til at dette var en tilfeldighet til nesten 0% - Siden det kom såpass kjapt og aldri har skjedd en eneste dag ellers (jeg drikker ikke kaffe). Så er spørsmålet om koffein skapte en uønsket reaksjon, eller om den faktisk fikk Elvanse til å fungere bedre og slik den skal, og kroppen gikk dermed fra lav konsentrasjon deksamfetamin til HØY. 

Jeg har også en teori om at nikotin påvirker veldig effekten. Noe som er problematisk for min del som snuser 1-2 bokser (porsjonsnus) pr dag. Spesielt siden sentralstimulerende medisin generelt øker mengden sigaretter og mengden snus man tar pr dag.

Jeg tipper (og håper) at det er ett eller annet som hindrer optimalt opptak og at serumprøvene er veldig lave i forhold til det de burde være på 70mg Elvanse. Så får man derfra først forsøke å fjerne alt som kan påvirke negativt og finne alle tiltak som kan påvirke positivt. Og deretter ta en ny serumsprøve og se om det rett og slett er ekstremt høy toleranse (som jeg og hele familien på morsiden har for all annen medisin) - Eller om det evt er vitamin/enzym/nikotin/osv som begrenser effekten/opptaket

Jeg vil også påpeke at det er ALT for lite (les: ingenting) informasjon om dette som "folk flest" vil få med seg i forbindelse med oppstart av medisiner. Jeg har enda ikke blitt spurt om jeg røyker/snuser/drikker kaffe osv.. Kun småtteri som "spiser du godt?"

Ang dårlige erfaringer fra USA/forum så er dette litt pussig, siden Elvanse (Vyvanse i USA) til tross for å være både den nyeste og den dyreste medisinen har over 50% flere brukere enn de andre mest brukte, tilsammen. Ta også med at Vyvanse/Elvanse er den eneste varianten som er tilnærmet umulig å misbruke (den MÅ fordøyes, snorting e.l gir 0 effekt,). (med en diagnose-ratio på 8-10% er det nærmest umulig at misbruktallene er rimelig store) Misbruk KAN selvsagt gjøres på Elvanse også, ved å ta 10-20 stk 70mg i stedet for 1, men måten deksamfetamin opptas på gir dette faktisk en begrensning på hvor mye deksamfetamin kroppen maksimalt greier å ta opp samtidig, derfor vil effekten på et tidspunkt stoppe opp og høyere doser vil da kun gi lenger varighet og ikke større/kraftigere effekt. Jeg har dog enda ikke funnet helt ut av om denne grensen for maksimalt opptak er den samme eller i nærheten av optimal dosering/bruker-effekt, eller om den faktisk vil gi en kraftig rus/euforia.

Brukere/resepter pr 2011 i USA - (Sentralstimulerende) ADHD medisin:

Ritalin: 263 000 (3,39%)
Adderall (XR): 1,6 mill (20,61%)
Focalin XR (også svindyr): 1,8 mill  (23,19%)

Vyvanse (Elvanse): 4,1 mill (52,81%)

Legg spesielt merke til at til tross for at økonomi i utgangspunktet er et større tema og påvirker mer ang valg av medisin i USA enn Norge, så er altså den utvilsomt billigste (Ritalin) den med aller aller lavest antall brukere. 

Med tanke på at det selv i dag, i 2015, i Norge er et krav om at man SKAL ha forsøkt Metylfendiat (Ritalin/Concerta) FØR de andre typene kan vurderes/skrives ut kan man jo spekulere i hvilket land det er som EGENTLIG lar medisinske råd og policy påvirkes av økonomi.  

Norge har med andre ord en policy på at den eldste medisinen (utviklet i 1955), som i USA har 3,39% av brukerne av ADHD medisin, som uttallige forskningsrapporter og brukertilbakemeldinger viser er langt dårligere alternativ, skal ALLTID som en nærmest urokkelig hovedregel utprøves først. Også før den nyeste typen Elvanse (2007). 

Jeg skal like å se hva denne vurderingen bygges på faglig sett. Tipper det er tynn suppe. Spesielt siden Elvanse beviselig har BETYDELIG lavere risiko for misbruk. I tillegg til at den er nærmest umulig å misbruke er også såkalt "drug likeable" (hvor god rus/godt likt av rusmisbrukere) på et svært lavt nivå sammenlignet med både Ritalin og spesielt andre deksamfetamin-medisiner.

 

Anonymkode: 05ec6...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du bor i Oslo-området og har mulighet til å betale noen tusen, så er Psykia gode på både bipolar lidelse og ADHD.

http://adhd.oslo.no/

 

Takker for tips, har vært i dialog med Kvakkestad, og det var svært befriende å føle så til de grader at han kan mye mye mer enn meg selv.

De forholder seg også hovedsaklig til maksdosering ut fra serumkonsentrasjon, ikke generelle grenser i antall mg. Noe jeg mener er helt riktig måte å gjøre det på.

Tar meg nok en tur dit etterhvert!

TS

Anonymkode: 05ec6...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beautiful_Creatures

Takker for tips, har vært i dialog med Kvakkestad, og det var svært befriende å føle så til de grader at han kan mye mye mer enn meg selv.

De forholder seg også hovedsaklig til maksdosering ut fra serumkonsentrasjon, ikke generelle grenser i antall mg. Noe jeg mener er helt riktig måte å gjøre det på.

Tar meg nok en tur dit etterhvert!

TS

Anonymkode: 05ec6...115

Det høres veldig OK og seriøst ut. Mulig jeg tar meg en tur dit selv:-) Håper du får god hjelp der!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Freakonaleash
På 15.11.2015 den 18.11, AnonymBruker skrev:

TS her.

Jeg er svært godt oppdatert og har også lest veldig mye om det limbiske system og nevrotransmittere (dopamin osv) osv osv.. 

Jeg har kommet frem til samme konklusjon som deg, Elvanse er veldig avhengig (mye mer enn andre typer) av at man gjør ting riktig. Spiser nok/riktig, protein blant annet er visstnok helt avgjørende for best mulig effekt. B12 som øker røde blodlegmer kan påvirke + en drøss med andre ting. Jeg jobber med å teste ut div ting nå om dagen.

Blant annet fikk jeg her en kveld voldsomt økt hjerterytme/puls (eneste gangen jeg har kjent noen reaksjon fra Elvanse) etter å ha ganske kjapt drukket en stor frappe (iskaffe med store mengder koffein) fra MC Donalds. Jeg anser muligheten til at dette var en tilfeldighet til nesten 0% - Siden det kom såpass kjapt og aldri har skjedd en eneste dag ellers (jeg drikker ikke kaffe). Så er spørsmålet om koffein skapte en uønsket reaksjon, eller om den faktisk fikk Elvanse til å fungere bedre og slik den skal, og kroppen gikk dermed fra lav konsentrasjon deksamfetamin til HØY. 

Jeg har også en teori om at nikotin påvirker veldig effekten. Noe som er problematisk for min del som snuser 1-2 bokser (porsjonsnus) pr dag. Spesielt siden sentralstimulerende medisin generelt øker mengden sigaretter og mengden snus man tar pr dag.

Jeg tipper (og håper) at det er ett eller annet som hindrer optimalt opptak og at serumprøvene er veldig lave i forhold til det de burde være på 70mg Elvanse. Så får man derfra først forsøke å fjerne alt som kan påvirke negativt og finne alle tiltak som kan påvirke positivt. Og deretter ta en ny serumsprøve og se om det rett og slett er ekstremt høy toleranse (som jeg og hele familien på morsiden har for all annen medisin) - Eller om det evt er vitamin/enzym/nikotin/osv som begrenser effekten/opptaket

Jeg vil også påpeke at det er ALT for lite (les: ingenting) informasjon om dette som "folk flest" vil få med seg i forbindelse med oppstart av medisiner. Jeg har enda ikke blitt spurt om jeg røyker/snuser/drikker kaffe osv.. Kun småtteri som "spiser du godt?"

Ang dårlige erfaringer fra USA/forum så er dette litt pussig, siden Elvanse (Vyvanse i USA) til tross for å være både den nyeste og den dyreste medisinen har over 50% flere brukere enn de andre mest brukte, tilsammen. Ta også med at Vyvanse/Elvanse er den eneste varianten som er tilnærmet umulig å misbruke (den MÅ fordøyes, snorting e.l gir 0 effekt,). (med en diagnose-ratio på 8-10% er det nærmest umulig at misbruktallene er rimelig store) Misbruk KAN selvsagt gjøres på Elvanse også, ved å ta 10-20 stk 70mg i stedet for 1, men måten deksamfetamin opptas på gir dette faktisk en begrensning på hvor mye deksamfetamin kroppen maksimalt greier å ta opp samtidig, derfor vil effekten på et tidspunkt stoppe opp og høyere doser vil da kun gi lenger varighet og ikke større/kraftigere effekt. Jeg har dog enda ikke funnet helt ut av om denne grensen for maksimalt opptak er den samme eller i nærheten av optimal dosering/bruker-effekt, eller om den faktisk vil gi en kraftig rus/euforia.

Brukere/resepter pr 2011 i USA - (Sentralstimulerende) ADHD medisin:

Ritalin: 263 000 (3,39%)
Adderall (XR): 1,6 mill (20,61%)
Focalin XR (også svindyr): 1,8 mill  (23,19%)

Vyvanse (Elvanse): 4,1 mill (52,81%)

Legg spesielt merke til at til tross for at økonomi i utgangspunktet er et større tema og påvirker mer ang valg av medisin i USA enn Norge, så er altså den utvilsomt billigste (Ritalin) den med aller aller lavest antall brukere. 

Med tanke på at det selv i dag, i 2015, i Norge er et krav om at man SKAL ha forsøkt Metylfendiat (Ritalin/Concerta) FØR de andre typene kan vurderes/skrives ut kan man jo spekulere i hvilket land det er som EGENTLIG lar medisinske råd og policy påvirkes av økonomi.  

Norge har med andre ord en policy på at den eldste medisinen (utviklet i 1955), som i USA har 3,39% av brukerne av ADHD medisin, som uttallige forskningsrapporter og brukertilbakemeldinger viser er langt dårligere alternativ, skal ALLTID som en nærmest urokkelig hovedregel utprøves først. Også før den nyeste typen Elvanse (2007). 

Jeg skal like å se hva denne vurderingen bygges på faglig sett. Tipper det er tynn suppe. Spesielt siden Elvanse beviselig har BETYDELIG lavere risiko for misbruk. I tillegg til at den er nærmest umulig å misbruke er også såkalt "drug likeable" (hvor god rus/godt likt av rusmisbrukere) på et svært lavt nivå sammenlignet med både Ritalin og spesielt andre deksamfetamin-medisiner.

 

Anonymkode: 05ec6...115

Spennende å se at du tar medisinering og kroppens funksjon så seriøst.

Litt gammel topic - men har du kommet frem til en ny psykolog? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Håper de kan hjelpe deg skikkelig hos Psykia. Jeg synes jo det er ganske merkelig at leger forholder seg så rigid til hva som står på et papir. Et serumspeil vil jo være den indikatoren som best viser om doseringen er i et virksomt område. NHD sa en gang så beskrivende at hjerneceller ikke aner hvor mange mg man putter i munnen. Det er jo slik med en del andre medikamenter, som Lamictal. En venn av meg tar halvparten så mange mg som meg, men vi ligger nokså likt i serumnivå.

Thor Kvakkestad har jo kommentert her inne om ADHD medisner før, og inntrykket mitt re at han nok er rette mann for jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg tar opp tråden her, siden det virker som at det er mange oppvakte/oppdaterte brukere av sentralstimulerende på tråden :)

Jeg går selv på Ritalin foreløpig, men skal prøve ut Elevanse etterhvert. 

En ting jeg har merket meg, er at Ritalin ikke slår inn, hvis ph-verdien i magen er for høy (sur). Det hjelper feks på (for min del) å ta Ritalin sammen med syrenøytraliserende, melk eller en banan etc. Ett tips å sjekke ut dersom andre opplever at Ritalinen ikke slår inn i blant. 

En annen ting jeg merker, er at Ritalinen slutter å slå inn i dagene i uken før mensen. Noen som har lignende erfaring? Jeg vurderer å øke dosen litt (ser noen anbefaler det på amerikanske forum). Men er litt skeptisk til å eksperimentere for mye med dose. Også har jeg jo forstått at det gjerne kan være små nyanser (som feks i eksempelet ovenfor med magesyre), som kan være årsak til at Ritalinen ikke slår inn. 

Noen mer erfaringer eller forslag?

 

Anonymkode: 00c9f...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Til de som kritiserer og skriver nedsettende og dårlige karakterer om adhd spesialist og psykiater dr Espen Anker har jeg en ting å si :  Skam dere og dementer uttalelser som er kommet på trykk .

Han er en av Europas beste i å lese mennesker og virkelig klarer å hjelpe folk bort fra gata , fengsler og institisjoner ,

så de klarer å leve et liv med familien og barn og kommer tilbake til samfunnet og jobb mm.  

Tenk alle barna som kunne vært trygt hos sine foreldre  , når de er riktig medisinert (viktig at det følges opp selvfølgelig) og ikke  bli en kasteball  mellom barnehjem og fengsel til slutt.

All statistikk tror jeg vil vise at å vokse opp under bv og splitting av familien går dårlig. 

begge scenarioer er selvopplevd også og er sikkert grunnen for at jeg  ser begge sider.

jeg ble selv skilt med makt fra min søster , 4 og 5 år var vi, helt syk separasjonsangst og skepsis til voksne og autoriteter hele oppveksten.

Men hjelpen vi fikk av bv når Dr Anker så vi var nykter og tok ting alvorlig    det var unikt  , man må bevise at man har omsorg og pleie barna uten slinger og vise at man har kjærlighet og evnen som foreldre MÅ ha.

dette er noe alle nybakte foreldre bør og skal lære riktig.

man gjør det for barna sine, man gjør alt etter boka for barna sine!

alle får en sjanse til å beholde sine barn hvis de vil det.

man må velge riktig og bli hos mor og barnet gjennom ild og vann.

det kan være det tøffeste å gjennomføre men bare gjør det!

ikke for deg sjøl men for hele ditt barns utvikling og framtid.

det funker på riktige medisiner.

for meg  var det adderall og dextro som var tingen som snudde og retta livet mitt  totalt.

Fikk tatt igjen førerkort mm

Jobb med god lønn.

Og se sine barn vokse opp trygt og godt

Ikke gå å skylde  på nav og bv resten av et bittert liv.

det er verdt det for de som har baller til å prøve.

Jeg vet ikke om noen andre som gjør så mye for OSS som Dr Anker.

Han er profesjonell og et veldig godt menneske som får til det ikke mange i helsevesenet er i nærheten av å tenke engang. seriøs, effektiv, dyktig og genuint interessert i å redde liv ,

 utrolig mange ville hatt det jævli vanskelig og vondt uten Dr Anker og hans dyktige medarbeidere Og får ting gjort kjapt. 

Jeg anbefaler han på det sterkeste  til alle med adhd /uro

og dere som er usikre på mye angående adhd .

Så ikke sleng med kjeften om ting dere tydeligvis ikke har noe greie på!

Anker er best!

Takker deg for all hjelp  du ga oss i 2012 og framover. 

J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Jack 1 skrev (På 12.10.2022 den 1.55):

Til de som kritiserer og skriver nedsettende og dårlige karakterer om adhd spesialist og psykiater dr Espen Anker har jeg en ting å si :  Skam dere og dementer uttalelser som er kommet på trykk .

Han er en av Europas beste i å lese mennesker og virkelig klarer å hjelpe folk bort fra gata , fengsler og institisjoner ,

så de klarer å leve et liv med familien og barn og kommer tilbake til samfunnet og jobb mm.  

Tenk alle barna som kunne vært trygt hos sine foreldre  , når de er riktig medisinert (viktig at det følges opp selvfølgelig) og ikke  bli en kasteball  mellom barnehjem og fengsel til slutt.

All statistikk tror jeg vil vise at å vokse opp under bv og splitting av familien går dårlig. 

begge scenarioer er selvopplevd også og er sikkert grunnen for at jeg  ser begge sider.

jeg ble selv skilt med makt fra min søster , 4 og 5 år var vi, helt syk separasjonsangst og skepsis til voksne og autoriteter hele oppveksten.

Men hjelpen vi fikk av bv når Dr Anker så vi var nykter og tok ting alvorlig    det var unikt  , man må bevise at man har omsorg og pleie barna uten slinger og vise at man har kjærlighet og evnen som foreldre MÅ ha.

dette er noe alle nybakte foreldre bør og skal lære riktig.

man gjør det for barna sine, man gjør alt etter boka for barna sine!

alle får en sjanse til å beholde sine barn hvis de vil det.

man må velge riktig og bli hos mor og barnet gjennom ild og vann.

det kan være det tøffeste å gjennomføre men bare gjør det!

ikke for deg sjøl men for hele ditt barns utvikling og framtid.

det funker på riktige medisiner.

for meg  var det adderall og dextro som var tingen som snudde og retta livet mitt  totalt.

Fikk tatt igjen førerkort mm

Jobb med god lønn.

Og se sine barn vokse opp trygt og godt

Ikke gå å skylde  på nav og bv resten av et bittert liv.

det er verdt det for de som har baller til å prøve.

Jeg vet ikke om noen andre som gjør så mye for OSS som Dr Anker.

Han er profesjonell og et veldig godt menneske som får til det ikke mange i helsevesenet er i nærheten av å tenke engang. seriøs, effektiv, dyktig og genuint interessert i å redde liv ,

 utrolig mange ville hatt det jævli vanskelig og vondt uten Dr Anker og hans dyktige medarbeidere Og får ting gjort kjapt. 

Jeg anbefaler han på det sterkeste  til alle med adhd /uro

og dere som er usikre på mye angående adhd .

Så ikke sleng med kjeften om ting dere tydeligvis ikke har noe greie på!

Anker er best!

Takker deg for all hjelp  du ga oss i 2012 og framover. 

J

Kan man få Adderal i Norge??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...