AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 Skrevet 13. november 2015 Jeg har aldri hatt time oftere enn en gang i mnd. de 10 årene jeg har gått til behandlere. Stort sett har det vært sjeldnere enn det. Hva er det sjeldneste anbefalte timer for behandling for å likevel kunne ha utbytte av det. Anonymkode: 4116f...ad6 0 Siter
XbellaX Skrevet 13. november 2015 Skrevet 13. november 2015 Jeg har aldri hatt time oftere enn en gang i mnd. de 10 årene jeg har gått til behandlere. Stort sett har det vært sjeldnere enn det. Hva er det sjeldneste anbefalte timer for behandling for å likevel kunne ha utbytte av det. Anonymkode: 4116f...ad6Hyppigheten på timer avhenger av så mange faktorer at det nærmest er umulig å gi et generelt svar på. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 Skrevet 13. november 2015 Hyppigheten på timer avhenger av så mange faktorer at det nærmest er umulig å gi et generelt svar på.Jeg har bare fått inntrykk av at flesteparten her går oftere. Og at terapi bør være oftere hvis en skal ha skikkelig utbytte av det. Men jeg får stole på at de jeg har gått til vet best. At det likevel ikke er mer å hente med å gå oftere. Anonymkode: 4116f...ad6 0 Siter
XbellaX Skrevet 13. november 2015 Skrevet 13. november 2015 Jeg har bare fått inntrykk av at flesteparten her går oftere. Og at terapi bør være oftere hvis en skal ha skikkelig utbytte av det. Men jeg får stole på at de jeg har gått til vet best. At det likevel ikke er mer å hente med å gå oftere.Anonymkode: 4116f...ad6Hva strever du med? Hva slags behandling får du i dag? Dersom du har diskutert dette med behandler, hva sier vedkommende? 0 Siter
Momo Skrevet 13. november 2015 Skrevet 13. november 2015 Jeg håper jo at behandler har gjort en vurdering for deg med tanke på hyppigheten. Det har vel med type behandling, hva du får behandling for og hva slags erfaring behandler har. Hvis du føler at du kunne hatt bedre utbytte ved å gå dit oftere burde du kanskje nevne dette for behandler. Det beste hadde vel vært om h*n redegjorde for sin vurdering, så slipper du å lure på det.Jeg går ukentlig, og det virket som om det var en selvfølge for min behandler, uten at vi noen gang snakket om dette. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 Skrevet 13. november 2015 Hva strever du med? Hva slags behandling får du i dag? Dersom du har diskutert dette med behandler, hva sier vedkommende?Jeg skriver heller hvem jeg er, så vet du det meste. Nicket er blomster.Egentlig så lurte jeg bare hva som er det sjeldneste en kan gå for at det fortsatt skal kalles terapi. Nå har jeg nok mest medisinoppfølging. Men når jeg gikk til psykolog en gang i mnd. og snakket om det jeg følte for. Var det terapi eller oppfølging?Noe svar her hjelper meg egentlig lite. Det er som det er med mine stabile og ustabile perioder som jeg nok må leve med. Men jeg har tenkt endel på om det kunne vært annerledes. Og hvilke behandling jeg har hatt. Anonymkode: 4116f...ad6 0 Siter
XbellaX Skrevet 13. november 2015 Skrevet 13. november 2015 Jeg skriver heller hvem jeg er, så vet du det meste. Nicket er blomster.Egentlig så lurte jeg bare hva som er det sjeldneste en kan gå for at det fortsatt skal kalles terapi. Nå har jeg nok mest medisinoppfølging. Men når jeg gikk til psykolog en gang i mnd. og snakket om det jeg følte for. Var det terapi eller oppfølging?Noe svar her hjelper meg egentlig lite. Det er som det er med mine stabile og ustabile perioder som jeg nok må leve med. Men jeg har tenkt endel på om det kunne vært annerledes. Og hvilke behandling jeg har hatt.Anonymkode: 4116f...ad6"Men jeg har tenkt endel på om det kunne vært annerledes. Og hvilke behandling jeg har hatt." Det synes jeg er klokt at du gjør."Men når jeg gikk til psykolog en gang i mnd. og snakket om det jeg følte for. Var det terapi eller oppfølging?" Det du beskriver høres ut som støttesamtaler, den type prat uten mål og mening har ofte liten hensikt/nytteverdi. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.