Gå til innhold

ADHD? Til NHD. Er i villrede og håper på svar.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har man limbo zombia. En meget alvorlig, men ikke dødlig tilstand.

Blir den lidelsen godkjent av NAV?

Anonymkode: f38b4...e44

Skrevet

Blir den lidelsen godkjent av NAV?

Det vet jeg ikke. Den burde det ;)

Skrevet

Hva slags diagnose har man hvis en ikke har mål, ideer, ønsker eller drømmer, men bare går rundt som en zombi i limbo?

Kommer jo litt an på årsaken.

Flere stemningslidelser, depresjoner + ADHD blant annet kan gi slike tilstander til slutt. Eneste med ADHD så har man som regel masse mål og ideer bare man ikke greier å gjennomføre de noen gang, men jeg kan se for meg at man etter lang nok tid uten gjennomføringsevne kan komme i den tilstanden du beskriver.

Så trenger endel mer info for å i det hele tatt synse noe om det. Har det blitt sånn gradvis over tid eller plutselig ble sånn en dag? Noe spesielt som har skjedd som førte til tilstanden?  Osv..

Anonymkode: 3f535...aab

Skrevet

Kommer jo litt an på årsaken.

Flere stemningslidelser, depresjoner + ADHD blant annet kan gi slike tilstander til slutt. Eneste med ADHD så har man som regel masse mål og ideer bare man ikke greier å gjennomføre de noen gang, men jeg kan se for meg at man etter lang nok tid uten gjennomføringsevne kan komme i den tilstanden du beskriver.

Så trenger endel mer info for å i det hele tatt synse noe om det. Har det blitt sånn gradvis over tid eller plutselig ble sånn en dag? Noe spesielt som har skjedd som førte til tilstanden?  Osv..

Anonymkode: 3f535...aab

Diagnosen er aspergers, og det har vel alltid mer eller mindre vært sånn, bortsett noe minde uttalt i gode perioder.

Skrevet

Oi, hmm, hva du gjør om hun nekter? Jeg har jo aldri vært noe god på å kreve. Jeg kan spørre litt forsiktig og får jeg et nei så sier jeg bare ok også går jeg hjem og gråter. Men jeg tror ikke legen kan nekte. Men, jo, jeg var på dps i går. Gikk ikke helt som ønsket siden de der sier at siden jeg er under nav så er det veldig viktig at alle diagnoser stilles korrekt og da må jeg til en nevropsykologisk undersøkelse. Så jeg skal ha to utredningstimer på dps også skal de henvise meg til nevropsykolog. hun regnet med at det var 2-3 mnd ventetid der. Så, etter det, skal jeg tilbake til dps for behandling. Også jeg som har så mye tålmodighet, helsevesenet tar livet av meg. Men hun sa noe om at hun skulle snakke med overlegen. Det hendte de satte folk på medisiner mens de ventet på time til nevropsykolog, dersom de mente det var sterk mistanke om adhd. Så kanskje, om jeg har flaks, så får jeg teste ut medisiner mens jeg venter. Men det jeg skulle fram til før jeg snakket meg bort var at jeg syns du skal be legen din henvise til nevropsykologisk undersøkelse. Jeg har snakket med et par andre som har adhd og de har måtte ta en sånn undersøkelse. Så like greit at du gjør det. Jeg tror det er de som er best på adhd.

Er veldig skuffa nå. Hun avviste det og sa det er psykiateren sitt område :(

Skrevet

Var det sånn at du går til psykiater nå? I såfall kan du si der at du vil henvises til nevropsykolog. Skjønner godt at du blir skuffa. Man føler seg så liten, som at eget liv ligger i hendene på andre.

Skrevet

Er det ikke naturlig at det er psykiateren som tar seg av dette?

Anonymkode: b86fc...73d

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...