AJP Skrevet 15. november 2015 Skrevet 15. november 2015 Hei,Nå trenger jeg virkelig deres ekspertise. Har søkt om poliklinisk behandling på DPS og fikk avslag med følgende begrunnelse:"Henvisningen har blitt vurdert i et tverrfagelig inntaksteam etter kriterier for kost og nytte i prioriteringsveileder for psykisk helsevern. Det fremkommer i henvisningen at pas. har slitt med psykiske plager over mange år og har fått et omfattende behandlingstilbud både i spesialisthelsetjenesten og 3. linjetjeneste. Kriteriene for nytte og kostnadseffektivitet vurderes ikke innfridd. Pasienten vurderes uten rett til prioritert helsehjelp og henvisningen avslås."Akuratt dette stod det og ikke noe mer. De har ikke vært i kontakt med meg. Hvordan kan jeg evt. formulere en klage? Hva er det viktig å få med etc. Eller få legen til å henvise et annet sted? 0 Siter
Trine Skrevet 15. november 2015 Skrevet 15. november 2015 Jeg tolker det som at de mener de ikke har et tilbud til deg ettersom tidligere behandling ikke har hatt effekt. Jeg tror jeg ville snakket med legen om det. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.