AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 Skrevet 15. november 2015 Hei. Jeg fortalte min nye kjæreste at jeg trolig har diagnosen Bipolar 2. Hans tanker om dette kretset stort sett bare rundt det at han mente jeg da ikke kunne reise til USA. Stemmer dette? Jeg har aldri tenkt på dette før - har vel tenkt at det er Bipolar 1 som regnes som "alvorlig psykisk lidelse" i denne sammenhengen.Forøvrig ble jeg litt "skuffet" over at dette er det han fokuserer på når jeg våger å fortelle om dette.....For meg er det ganske mye annet som er viktigere å snakke om. Anonymkode: 0f642...197 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 Skrevet 15. november 2015 Jeg synes dessuten ikke dette stemmer noe ved min lidelse (hentet fra skjemaet du må fylle ut). Anonymkode: 0f642...197 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 Skrevet 16. november 2015 Du kan tilogmed reise om du har bipolar 1! Anonymkode: 4fff7...3ff 0 Siter
ISW Skrevet 16. november 2015 Skrevet 16. november 2015 (endret) Du kan fint reise til USA selv om du har bipolar lidelse.Det er kun sykdommer hvor du utgjør en trussel mot andre som teller. Som du selv har funnet på siden hvor du fyller ut ESTA-søknad.En annen sak som er litt viktigere er hvorvidt sykdommen din er stabilisert (det vet jo jeg ingenting om). Hvis du ikke er velbehandlet (altså har regelmessige dype depresjoner), så er et spørsmål hvorvidt du bør reise til USA. F.eks hvis du skulle ha behov for en innleggelse, så kan det bli ekstremt dyrt i USA. Reiseforsikring dekker som regel ikke kronisk sykdom, bare akutt sykdom. Hvis du må legges inn, kan dette koste opp til 10-15.000 dollar pr natt hvis du er uheldig. Endret 16. november 2015 av issomethingwrong 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 Skrevet 16. november 2015 Jeg tar medisinene mine og har vært stabil i snart 10 år. Det vet min nye kjæreste om. Anonymkode: 0f642...197 0 Siter
ISW Skrevet 16. november 2015 Skrevet 16. november 2015 Jeg tar medisinene mine og har vært stabil i snart 10 år. Det vet min nye kjæreste om.Anonymkode: 0f642...197Da er det bare en ting å si: God tur til USA 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.