Gå til innhold

Abilify

Anbefalte innlegg

Skrevet

Psykiateren jeg går til vil jeg skal begynne på Abilify, men jeg leser så mye negativt om den når jeg googler den. Har noen erfaringer så vil jeg gjerne høre om det.

Hun ville tidligere jeg skulle begynne på Zeldox og den har jeg lest mye positivt om, men hun sa jeg kunne ikke kombinere røyking og alkohol med den pga hjerterytmen kunne bli ustabil. Har dere erfaringer? Er det så alvorlig?

Jeg gruer meg til disse bivirkningene, jeg ble så stiv i kroppen/armene/skjelvende hender da jeg økte dosen på Trilafon (Perphenazine)

Jeg har en paranoid type Schizoaffektiv lidelse/Bipolar som er ganske ødeleggende i hverdagen min og trenger en god medisin på dette. Tar i tillegg Cipramil og Lamictal, noen ganger Sobril men i små mengder og med nedtrappinger og pauser.

Skrevet (endret)

Jeg har aldri brukt Abilify men jeg tar Zeldox. Den skaper vel ikke ustabil hjerterytme, men den skal egentlig ikke brukes sammen med Cipramil fordi det er en liten risiko for at kombinasjonen gir en sjelden, men farlig hjerterytme (korte anfall av puls på 250-300 som kan føre til hjertestans i verste fall). Store mengder alkohol kan øke risikoen for det.

Uansett kan et EKG hos fastlegen avsløre om du har en risiko for det, ved at fastlegen måler den såkalte QT-tiden på EKGet.

Men personlig har jeg bare positivt å si om Zeldox, men jeg bruker den mot angst/tvang.

Endret av issomethingwrong
Skrevet

Jeg har ingen prob men god hjelp av Abilify 

eneste ap jeg tåler 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...