Gå til innhold

abilify mot epilepsi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vifker abilify sånt at den demper sjansene for å få epilepsianfall og epilepsi?

Skrevet

Vifker abilify sånt at den demper sjansene for å få epilepsianfall og epilepsi?

Det vet jeg ikke, men det er vel ingen som ønsker å få eplepsi?

Anonymkode: f7839...c19

Skrevet

Om man har epilepsi bør Abilify brukes med forsiktighet. I Felleskatalogen står det følgende om Abilify under Forsiktighetsregler:

"Bør brukes med forsiktighet hos pasienter som tidligere har hatt krampeanfall eller tilstander assosiert med kramper."

Selv har jeg epilepsi og svært mange medisiner, både antipsykotiske og antidepressive medisiner, kan gi økt fare for kramper/epilepsianfall. Derimot er det en del stemningsstabiliserende medisiner som opprinnelig er epilepsimedisiner, som Lamictal og Orfiril. Selv bruker jeg Lamictal og Rivotril mot epilepsi. Rivotril er også et benzo-preparat.

Skrevet

Ok. Det er så rart at legen sa til meg i dag at antipsykotika brukes mot masse, som foreksempel epilepsi og bipolar og psykose. Men jeg vet ikke hva jeg skal tro på hva hun sier, når det i felleskatalogen står at abilify som er antipsykotika øker krampemuligheten. Jeg får avogtil rykninger i hånden etter oppvåknkng som er ikke lesmus. Spessielt når jeg bråvåkner. Kan dette være abilifyen som gir små enkle partielle anfall i uttrykk av håndrykningstilstivning i ca 4 sekunder? Bare et spørsmål, altså. Jeg kjenner ikke etter disse rykningene, de bare kommer.

Skrevet

Jeg får avogtil rykninger i hånden etter oppvåknkng som er ikke lesmus. Spessielt når jeg bråvåkner. Kan dette være abilifyen som gir små enkle partielle anfall i uttrykk av håndrykningstilstivning i ca 4 sekunder? Bare et spørsmål, altså. Jeg kjenner ikke etter disse rykningene, de bare kommer.

Om det kan kalles en krampe/ANFALL vet jeg ikke, men jeg tror ikke det. En liten muskelsammentrekning kan det nok være. Men jeg er ingen nevrolog, bare en epileptiker som har kun hatt kraftige anfall med bevisstløshet i 20-30 min. etter et anfall. Heldigvis er jeg nå godt nok medisinert og har vært anfallsfri i mer enn 3 år :D

Skrevet

Ok. Det er så rart at legen sa til meg i dag at antipsykotika brukes mot masse, som foreksempel epilepsi og bipolar og psykose. Men jeg vet ikke hva jeg skal tro på hva hun sier, når det i felleskatalogen står at abilify som er antipsykotika øker krampemuligheten. Jeg får avogtil rykninger i hånden etter oppvåknkng som er ikke lesmus. Spessielt når jeg bråvåkner. Kan dette være abilifyen som gir små enkle partielle anfall i uttrykk av håndrykningstilstivning i ca 4 sekunder? Bare et spørsmål, altså. Jeg kjenner ikke etter disse rykningene, de bare kommer.

Det du beskriver her er helt normalt. Legen din har jo rett i at enkelte medisiner brukes på flere diagnoser. Selv om en type antipsykotika brukes ved f.eks epilepsi så betyr det ikke at det gjelder alle antipsykotika.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...