Gå til innhold

NHD/ Wellbutrin virker ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i følge psykiateren BP2 og har en periode gått på Lamictal 200 mg. Dette har gjort meg i grenseland dement så jeg har trappet ned i dose. På serumspeil på 200 fikk jeg 15, så å gå på 100 mg er vel egentlig unødvendig da konsentrasjonen uansett vil være under anbefalt grense. Har planer om å kutte ut hele medisinen. 

Jeg har gjennom noen år gått til lege for tilbakevendende depresjoner og fått prøvd ut tre ulike SSRI med liten til ingen effekt. Har bare blitt trøtt, daff og følelsesmessig avstumpet. Jeg ble derfor optimist når legen introduserte Wellbutrin. Jeg har slitt med total mangel på motivasjon, energiløshet, vansker med å mobilisere følelser og å rett og slett få ting gjort som er kjedelige. 

Nå har jeg gått 3,5 uker på Wellbutrin. Først to uker på 150 mg, og nå halvannen uke på 300 mg. Jeg merker ingen effekt what so ever. Hvis jeg legger godviljen til kan jeg kanskje si at jeg føler meg marginalt mer opplagt på dagtid, men det trenger ikke være medisinen. Jeg er like tung, daff og det er like vanskelig å finne noen positiv drive. 

Kan dette bety at denne medisinen ikke virker på meg? Eller må jeg smøre meg med tålmodighet? Når har jeg eventuelt gått lenge nok på den til å kunne si at jeg ikke har tilstrekkelig utbytte?

Anonymkode: dac69...89d

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Litt mer tålmodighet anbefales. Det er mulig å øke til 450 mg.

Skrevet

Litt mer tålmodighet anbefales. Det er mulig å øke til 450 mg.

Tålmodighet som i ca. 6 uker? Og hva bør jeg egentlig kjenne etter/legge merke til? Wellbutrin var på en måte "siste" håp for meg da verken AP eller litium er aktuelt. 

Jeg skal ta serumspeil av Wellbutrin også. Jeg er litt redd for at opp til 450 mg skal legge enda større begrensninger i livet mitt. Jeg har allerede lagt bort vinkvelder med venninner osv. på grunn av bivirkninger og det er kjedelig. Man skal jo leve også. Skal gi denne dosen noen uker til.

Anonymkode: dac69...89d

Aspergers Inc.
Skrevet

Jeg er litt redd for at opp til 450 mg skal legge enda større begrensninger i livet mitt. Jeg har allerede lagt bort vinkvelder med venninner osv. på grunn av bivirkninger og det er kjedelig.

Syntes ikke du virker så veldig deprimert, da...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...