Mari Y Skrevet 18. november 2015 Skrevet 18. november 2015 Hei, jeg har et problem jeg håper noen her kan svare på. I en lengre periode er det slik at jeg har hatt en bråkete nabo. Har vært litt bekymret for at denne naboen kan være psykisk ustabil. Det er snakk om skriking som pågår ganske ofte. En gang holdt han på hele natten, frem til kl 0500-tiden om morgenen, ca. Har til og med ringt politiet en gang. Hørte at han skrek senest i går, og da hørte jeg også barnegråt. Det fikk meg til å lure på om han hadde barn i leiligheten. Det skal også sies at det er en del kommunale boliger, her, og jeg tror noen er psykiatriske pasienter. Jeg lurer på om jeg skal skrive en bekymringsmelding, og hvor jeg da kan henvende meg. Takk for svar:) 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. november 2015 Skrevet 18. november 2015 Du bør sende en bekymringsmelding til barnevernet i kommunen. 0 Siter
Mari Y Skrevet 30. november 2015 Forfatter Skrevet 30. november 2015 Du bør sende en bekymringsmelding til barnevernet i kommunen. er litt usikker. Jeg vet ikke om han har barn, så da er det kanskje psykiatri som tar hånd om ham, og dersom det er barn der, at de melder ifra videre. Barnegråten kan også ha kommet utenfra, fordi det er lytt i blokka, og man hører også lett ut, der det er mange barn som går til og fra. Tror jeg skal holde ører og øyne litt åpne, for neste gang han skriker. Da prøver jeg alltid å finne ut hvor bråket kommer fra. Når jeg først finner det ut, er første mulighet at jeg ringer politiet, så kan det hende at jeg skriver en bekymringsmelding til bydelen og/eller kommunen, deretter. Men takk for tips:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.