Gå til innhold

Om jenter og asperger syndrom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes denne var bra:-) Har kanskje vært linket til her før, men legger ut hvis flere vil lese. 

http://www.hjelptilhjelp.no/Autisme-og-Aspergers-syndrom/hvordan-er-jenter-med-aspergers-syndrom-2

Dette handler jo om barn..

vi er ikke barn.

Vi er ansvarlige voksne.

Vi leker ikke med dukker.

Vi blir ikke, ikke fanget opp av skolevesenet.

Vi mobbes ikke på skolen

Vi er voksne.

Ansvarlige voksne.

Voksne er ikke barn.

Derfor er dette irrelevant.

Anonymkode: 43797...c52

Skrevet

nei 

det er irrelevant fordi autisme starter når man er barn, småbarn, og enda før, baby.

det er bare å tenke litt tilbake det, på om man hadde venner som barn, om man lekte med dukker med andre jenter,

jeg hadde mange dukker, men på bildene sitter de etter høyde, koppene står i presis avstand, man ser symmetri og at dette ikke er lek, på de gamle bildene syns alt dette, derfor er det høyst rellevant.

min datter er så opptatt av dyr at vennnene MÅ også være det, det er en annerledeshet i fokus, de er sosiale på helt andre måter og premisser, og det forklarte denne artikkelen kjempebra.

datteren min og jeg liker å være sosiale, det er bare at vi blir mer slitne og ikke like lett forstår kommunikasjonen, den muntlige, like kjapt.

Beautiful_Creatures
Skrevet

Dette handler jo om barn..

vi er ikke barn.

Vi er ansvarlige voksne.

Vi leker ikke med dukker.

Vi blir ikke, ikke fanget opp av skolevesenet.

Vi mobbes ikke på skolen

Vi er voksne.

Ansvarlige voksne.

Voksne er ikke barn.

Derfor er dette irrelevant.

Jo men man kan vel absolutt kjenne seg igjen i symptomer her, og kanskje man forstår ting fra man var liten bedre. Og kanskje det kan gi en pekepinn for noen hvorfor man er som man er, som voksen. Eller at noen med barn leser dette og at noen kan få hjelp på et tidligere tidspunkt enn mange voksne som i dag for diagnosen fikk. 

Vi har da alle vært barn.. Dessuten er dette et psykiatri forum så vidt jeg vet, ikke nødvendigvis et "voksen-psykiatri" forum. Skjønte ikke helt poenget ditt. Ville bare dele en god artikkel som kanskje noen kunne ha nytte av.

Skrevet

nei 

det er irrelevant fordi autisme starter når man er barn, småbarn, og enda før, baby.

det er bare å tenke litt tilbake det, på om man hadde venner som barn, om man lekte med dukker med andre jenter,

jeg hadde mange dukker, men på bildene sitter de etter høyde, koppene står i presis avstand, man ser symmetri og at dette ikke er lek, på de gamle bildene syns alt dette, derfor er det høyst rellevant.

min datter er så opptatt av dyr at vennnene MÅ også være det, det er en annerledeshet i fokus, de er sosiale på helt andre måter og premisser, og det forklarte denne artikkelen kjempebra.

datteren min og jeg liker å være sosiale, det er bare at vi blir mer slitne og ikke like lett forstår kommunikasjonen, den muntlige, like kjapt.

Du har jo ikke asperger? Var ikke du sein i utviklinga som baby/barn?

Skrevet

takk for en fin artikkel om emnet, jeg har ikke sett og lest før, og syns innholdsrik og flott for meg akkurat nå i også en spesiell sak.

De var da ekstemt forskjell på de fra England og de fra Portugal (som man skulle tro hadde PU?).

Anonymkode: 1b084...55b

Skrevet

Barn med AS er under forandring til ungdom, vider forandrer de seg til voksne, men hoved kriteriene er de samme for barn og voksne, dette er kan selvfølgelig ses på som et paradoks.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...