AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 Skrevet 19. november 2015 Hei.Jeg tror jeg har asperger, men jeg får bare avslag hos dps. Jeg har lest mye om det og kjenner meg igjen i alt. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, føler at jeg ikke orker mer. Utreder du asperger? Anonymkode: e272c...e54 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 Skrevet 19. november 2015 Hei.Jeg tror jeg har asperger, men jeg får bare avslag hos dps. Jeg har lest mye om det og kjenner meg igjen i alt. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, føler at jeg ikke orker mer. Utreder du asperger?Anonymkode: e272c...e54Hva er grunnen til avslaget? Ellers så er det vel Habiliteringstjenesten som sysler med Asperger, ikke DPS. Anonymkode: cf6ef...747 0 Siter
Trine Skrevet 19. november 2015 Skrevet 19. november 2015 (endret) Har du bedt om henvisning til Glenne? De skal være flinke. Endret 19. november 2015 av Trine 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 Skrevet 19. november 2015 Hva er grunnen til avslaget? Ellers så er det vel Habiliteringstjenesten som sysler med Asperger, ikke DPS.Anonymkode: cf6ef...747Jeg vet ikke, jeg fikk bare avslag. Jeg har bedt legen min henvise meg til nevrohabiliteringen, men legen så ikke poenget med det. Det ble bare sendt en ny henvisning til dps også fikk jeg en liste over psykiatere jeg kunne kontakte. Men det er ingen av dem som svarer. Anonymkode: e272c...e54 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 Skrevet 19. november 2015 Jeg vet ikke, jeg fikk bare avslag. Jeg har bedt legen min henvise meg til nevrohabiliteringen, men legen så ikke poenget med det. Det ble bare sendt en ny henvisning til dps også fikk jeg en liste over psykiatere jeg kunne kontakte. Men det er ingen av dem som svarer.Anonymkode: e272c...e54Da syntes han vel ikke du hadde symptomer på det da. Og da er det lite vits i å henvise videre.. Anonymkode: 40aa4...294 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 Skrevet 19. november 2015 Hei.Jeg tror jeg har asperger, men jeg får bare avslag hos dps. Jeg har lest mye om det og kjenner meg igjen i alt. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, føler at jeg ikke orker mer. Utreder du asperger?Anonymkode: e272c...e54Fungerer i du jobb etc? Anonymkode: 148df...559 0 Siter
Madelenemie Skrevet 19. november 2015 Skrevet 19. november 2015 Da syntes han vel ikke du hadde symptomer på det da. Og da er det lite vits i å henvise videre..Anonymkode: 40aa4...294Hei!Mange fastleger har ikke kunnskap om asperger/autisme hos kvinner.(sikkert også gjelder dette mange atypiske menn)Hva kan man forvente når til og med psykiatere vet så lite.Jeg syns det bare er trist å lese at mennesker ikke får hjelp, og jeg syns vel at er man voksen, har lest mye om det og kjenner seg igjen i alt, vel da bør vel noen med kompetanse se på saken i det minste.Jeg håper du får svar og jeg har ingen gode råd dessverre, jeg bare krysser fingre for at du får svar og kanskje nå her. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 Skrevet 19. november 2015 Fungerer i du jobb etc?Anonymkode: 148df...559Nei, jeg fungerer ikke i jobb. Anonymkode: e272c...e54 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 Skrevet 19. november 2015 Nei, jeg fungerer ikke i jobb.Anonymkode: e272c...e54Får du noe behandling nå? Hvis den ikke fører frem er det kanskje på tiden med en revurdering av diagnosen? Anonymkode: cf6ef...747 0 Siter
Trine Skrevet 19. november 2015 Skrevet 19. november 2015 Hei!Mange fastleger har ikke kunnskap om asperger/autisme hos kvinner.(sikkert også gjelder dette mange atypiske menn)Hva kan man forvente når til og med psykiatere vet så lite.Jeg syns det bare er trist å lese at mennesker ikke får hjelp, og jeg syns vel at er man voksen, har lest mye om det og kjenner seg igjen i alt, vel da bør vel noen med kompetanse se på saken i det minste.Jeg håper du får svar og jeg har ingen gode råd dessverre, jeg bare krysser fingre for at du får svar og kanskje nå her. Ja, jeg håper NHD leser dette for jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 Skrevet 19. november 2015 Hei!Mange fastleger har ikke kunnskap om asperger/autisme hos kvinner.(sikkert også gjelder dette mange atypiske menn)Hva kan man forvente når til og med psykiatere vet så lite.Jeg syns det bare er trist å lese at mennesker ikke får hjelp, og jeg syns vel at er man voksen, har lest mye om det og kjenner seg igjen i alt, vel da bør vel noen med kompetanse se på saken i det minste.Jeg håper du får svar og jeg har ingen gode råd dessverre, jeg bare krysser fingre for at du får svar og kanskje nå her. Slutt å tull. Fastleger hadde aldri kunnet blitt fastlege dersom dem ikke vet noe som helst om det. Pensum er også psykiatriske diagnoser.. Så dersom du, ts, får avslag av dps, så synes dem vel at det ikke er grunn til å tro du har det. Dersom det ikke gir deg noen virkelige problemer i hverdagen. Dersom du fungerer normalt..Alle har ett eller annet såkalt "symptom" på alle mulige slags diagnoser, men det er ikke før det faktisk skaper problemer i din daglige hverdag, det gir en diagnose! Anonymkode: 40aa4...294 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 19. november 2015 Skrevet 19. november 2015 I alle Helseforetak skal det være egne team som utreder Asperger, De trenger ikke å finnes på alle DPS. Derfor må du og/eller fastlegen finne ut hvor det er i ditt distrikt og henvise dit.Nei, jeg utreder ikke Asperger alene. I HNT er det HAVO (habiliteringsteamet) på Levanger som står for denne utredningen. 0 Siter
FGT Skrevet 19. november 2015 Skrevet 19. november 2015 Nei, jeg fungerer ikke i jobb.Anonymkode: e272c...e54Det er ikke et godt nok grunnlag å bygge på . Har ikke noe med kriteriene å gjøre 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 Skrevet 19. november 2015 Det er ikke et godt nok grunnlag å bygge på . Har ikke noe med kriteriene å gjøre Når 80-90% av de med diagnosen står utenfor det ordinære arbeidslivet er det klart det må vektlegges! Anonymkode: 50487...262 0 Siter
FGT Skrevet 19. november 2015 Skrevet 19. november 2015 Ja det m jo vektlegges. Men jeg tror i det store og hele at det er ikke lett å finne en ordinær jobb der en trives. Det har ikke noe med å ikke kunne jobbe. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 Skrevet 19. november 2015 Ja det m jo vektlegges. Men jeg tror i det store og hele at det er ikke lett å finne en ordinær jobb der en trives. Det har ikke noe med å ikke kunne jobbe.Det har noe meg å kunne fungerere sosial i en jobb, og klare krav, stress og endringer. Anonymkode: 50487...262 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 Skrevet 19. november 2015 Ja for mange av jobbene.For de fleste jobbene nå¨for tiden vil jeg tro. Det var nok annderledes når du var ung? Anonymkode: 50487...262 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 Skrevet 19. november 2015 Får du noe behandling nå? Hvis den ikke fører frem er det kanskje på tiden med en revurdering av diagnosen?Anonymkode: cf6ef...747Nei, jeg får ikke noe behandling for jeg får bare avslag og jeg får ikke tak i noen av psykiaterene på listen jeg fikk av legen. Anonymkode: e272c...e54 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. november 2015 Skrevet 19. november 2015 Slutt å tull. Fastleger hadde aldri kunnet blitt fastlege dersom dem ikke vet noe som helst om det. Pensum er også psykiatriske diagnoser.. Så dersom du, ts, får avslag av dps, så synes dem vel at det ikke er grunn til å tro du har det. Dersom det ikke gir deg noen virkelige problemer i hverdagen. Dersom du fungerer normalt..Alle har ett eller annet såkalt "symptom" på alle mulige slags diagnoser, men det er ikke før det faktisk skaper problemer i din daglige hverdag, det gir en diagnose!Anonymkode: 40aa4...294Jeg fungerer ikke normalt. Anonymkode: e272c...e54 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.