Gå til innhold

Spiral som satt fast

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fjernet spiral hos gynekolog for et par år siden, som satt fast. Hadde hun ikke fått den ut, måtte jeg blitt sendt til sykehus. Saken er at det var så vondt at jeg gikk rett i bakken etterpå... jeg fryktelig angst da hun sa at jeg hadde måttet til sykehus hvis hun ikke fikk fjernet den. Jeg sa jo ikke fra om at det var vondt heller, beit det i meg. Så jeg fikk en voldsom kroppslig reaksjon etterpå og ble redd for å dø fordi  jeg svimte nesten av, men beholdt kontrollen".

Nå må jeg til gynekolog igjen for celleprøve som man tar hvert 3. år. Man bør vel følge opp det?

Jeg tør ikke dra til samme som sist, fordi jeg tenker at hun sikkert synes at jeg overreagerte og dem kjenner sikker meg igjen. Men det er vel ikke helt friskt å tenke sånn?? Jeg er så redd for å få samme reaksjonen igjen som jeg fikk sist, selv om dette bare er en helt enkel greie i forhold. Hva skal jeg gjøre for å tørre? Jeg er redd for å bli svimmel og begynne å grine. Jeg er redd for å være en "dårlig" "pasient"!!

Anonymkode: cd12b...769

Skrevet

Jeg synes du bør være ærlig. Du har ingenting å skamme deg over. Du har ingenting å skjule. Mange kvinner som deg biter det i seg og reagerer i etterkant. Det er helt naturlig. Du er garantert ikke den eneste som er bekymret og redd for GU, og om du forteller din siste erfaring er jeg sikker på at de vil forstå deg bedre.

Kan det hjelpe deg å ringe de på forhånd slik at de vet at du strever når du kommer? Om du blir svimmel ber du om en stol eller setter deg ned på gulvet (det har jeg gjort...) - og jeg ble ikke ledd av, men ble vist omsorg. Om du skulle begynne å gråte, er det ikke de første tårene de har sett. Du er ingen dårlig pasient. Du er en redd pasient og det er naturlig. Ikke dårlig.

Jeg håper du tar motet til deg. Lykke til! *klem* :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...