Gå til innhold

Nattesvette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan risperdal forårsake nattesvette? Blir jo klissvåt og må opp å skifte. Tar også seroquel og fluoxetin. 

Skrevet

Det er nok fluoxetin som gjør det. 

Anonymkode: 3b2df...377

Nicklusheletida
Skrevet

Kan risperdal forårsake nattesvette? Blir jo klissvåt og må opp å skifte. Tar også seroquel og fluoxetin. 

Hvor gammel er du ? Kan det være overgangsalderen ? Jeg svetter om natta også og jeg er 49 år. Jeg svetter på natta under pms-perioden. Ikke ellers og ikke på dagtid enda, men regner med det er begynnende overgangsalder.

Skrevet

Hvor gammel er du ? Kan det være overgangsalderen ? Jeg svetter om natta også og jeg er 49 år. Jeg svetter på natta under pms-perioden. Ikke ellers og ikke på dagtid enda, men regner med det er begynnende overgangsalder.

det er nok fluoxetin og ikke overgangsalderen. 

Nicklusheletida
Skrevet

Det kan hende det ja, men det kan også hende at det ikke er det :-)

Ingen av oss kan vite noe om det :)

Skrevet

Jeg er 43 år, kan jo være begynnende overgangsalder ja. 

Skrevet

Kan vel være begge deler da hos meg, min sønn som tar fluoxetin har også svettebyer om nettene. Ikke hver natt men innimellom. 

Skrevet

SSRI gir nattsvette, og fluoxetin er vel ett ssri?

Skrevet

Du har vel ikke gått på fluoxetin så lenge. Da jeg begynte på venlafaxin (jeg vet ikke om de kan sammenlignes) så svettet jeg hver natt. Nå har jeg gått på dem i litt over et år og svetter "kun" i en periode før mensen. Husker ikke helt hvor lange nattesvetten holdt på, men det ble gradvis mindre.

Skrevet

Jeg svetter veldig om natten av Lamictal. Jeg ville absolutt mistenkt en av medisinene.

Skrevet

Du har vel ikke gått på fluoxetin så lenge. Da jeg begynte på venlafaxin (jeg vet ikke om de kan sammenlignes) så svettet jeg hver natt. Nå har jeg gått på dem i litt over et år og svetter "kun" i en periode før mensen. Husker ikke helt hvor lange nattesvetten holdt på, men det ble gradvis mindre.

Ok, jeg svettet når jeg tok bare risperdal og, kan jo være den og da. 

Skrevet

Ok, jeg svettet når jeg tok bare risperdal og, kan jo være den og da. 

Ja, det kan hende. Det ser du om du leser bivirkningene som står i pakningsvedlegget. Nattesvette er frustrerende syns jeg. Det ødelegger søvnen.

Skrevet

Hei!

Siden andre har erfaring med at medisinene gir disse bivirkningene er det sikkert det,

jeg tror 43 år er en for ung alder å komme i overgansalder på, de fleste av mine naboer fikk sitt første barn rundt din alder, eller nr 2, tror ca 50 år og oppover er mer vanlig overgangsalder.

Skrevet

Ja, det kan hende. Det ser du om du leser bivirkningene som står i pakningsvedlegget. Nattesvette er frustrerende syns jeg. Det ødelegger søvnen.

Skal lese det. Ja irriterende, må jo opp å skifte da. 

Skrevet

Hei!

Siden andre har erfaring med at medisinene gir disse bivirkningene er det sikkert det,

jeg tror 43 år er en for ung alder å komme i overgansalder på, de fleste av mine naboer fikk sitt første barn rundt din alder, eller nr 2, tror ca 50 år og oppover er mer vanlig overgangsalder.

Ok, kanskje jeg skulle fått flere barn :)

Skrevet

Ok, kanskje jeg skulle fått flere barn :)

Ja,

er du lykkelig med din mann, så kanskje du skulle få barn.

På walking Dead i går ble et barn født, og endringen i livsmot og håp endret i gruppen, 

selv så jeg på den lille nyfødte og tenkte på lykken jeg følte og på samholdet og det gode min mann og jeg hadde:-) Det er minner jeg aldri vil glemme, 

lukten av spebarn er magisk, det får frem alt det beste i en, jeg savner det, jeg kan få barn enda selv, men jeg kan ikke få fler, jeg har for mye jeg må hjelpe de barna jeg har med.

klem

Skrevet

Ja,

er du lykkelig med din mann, så kanskje du skulle få barn.

På walking Dead i går ble et barn født, og endringen i livsmot og håp endret i gruppen, 

selv så jeg på den lille nyfødte og tenkte på lykken jeg følte og på samholdet og det gode min mann og jeg hadde:-) Det er minner jeg aldri vil glemme, 

lukten av spebarn er magisk, det får frem alt det beste i en, jeg savner det, jeg kan få barn enda selv, men jeg kan ikke få fler, jeg har for mye jeg må hjelpe de barna jeg har med.

klem

Vi har jo et rart forhold vi da, men er glad i hverandre fordet. Mine er så store nå at det blir å begynne på nytt, da ville jeg hatt to til tror jeg :) 

Klem tilbake :)

Skrevet

Vi har jo et rart forhold vi da, men er glad i hverandre fordet. Mine er så store nå at det blir å begynne på nytt, da ville jeg hatt to til tror jeg :) 

Klem tilbake :)

så kanskje du skulle få to :-)

det kunne jeg selv ønsket meg, om jeg ikke hadde så mye ansvar og oppfølging med de jeg har :-)

Skrevet

så kanskje du skulle få to :-)

det kunne jeg selv ønsket meg, om jeg ikke hadde så mye ansvar og oppfølging med de jeg har :-)

Ja mine er jo voksne nå og jeg savner tiden da de var små :)

Skrevet

Ja mine er jo voksne nå og jeg savner tiden da de var små :)

hadde jeg ikke opplevd livet så tøft og til eggene intenst og krevende, så hadde jeg fått ett barn til.

Nå gleder jeg meg bare over alle bittesmå troll som blir født, de lukter som gull og gir en håp og glede mer enn noe annet,

de små bakhodene med lite hår, de svake nakkene, den irriterene gråten, den søte smattingen, intensiteten de gjør krav på livet med, det er veldig søtt :-) de sier både at de trenger all omsorg og beskyttelse, noe de gjør, likevel tar de magisk kontroll over en, man smelter, i vetfall av sånne baby- småtroll, de er krevende, men de får alt til å dreie seg om dem, det er det som er magisk, magisk tiltrektning. Noe i en gjør at de er alt-oppslukende, kan man gi dem fra seg er man glad, men de får frem hele registeret ens av beskyttelse, kamp og mot mot en helt spesiell måte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...