Nicklusheletida Skrevet 22. november 2015 Skrevet 22. november 2015 Hei!Siden andre har erfaring med at medisinene gir disse bivirkningene er det sikkert det,jeg tror 43 år er en for ung alder å komme i overgansalder på, de fleste av mine naboer fikk sitt første barn rundt din alder, eller nr 2, tror ca 50 år og oppover er mer vanlig overgangsalder. Det varierer veldig :-) 0 Siter
Madelenemie Skrevet 23. november 2015 Skrevet 23. november 2015 Det varierer veldig :-)Ok:-) tenkte bare mange får barn og starter jo å få barn i den alderen:-) 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 23. november 2015 Skrevet 23. november 2015 Ok:-) tenkte bare mange får barn og starter jo å få barn i den alderen:-)Ja, noen gjør det, men det blir feil å si at det er mange :-) Hvis du googler overgangsalder, ser du at det er stor forskjell på nå den starter hos den enkelte 0 Siter
påskelilje Skrevet 24. november 2015 Skrevet 24. november 2015 Både jeg og sønnen min har perioder med mye svetting om natten. Ingen av oss går på medisiner, og jeg har ikke kommet i overgangsalderen. Det kan skyldes medisiner, men det kan også være naturlig. Hva med å ligge i ulltøy, og bare ha et veldig tynt teppe/dyne over? Da holder ulla deg varm selv om du blir våt av svetten. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. november 2015 Forfatter Skrevet 24. november 2015 Både jeg og sønnen min har perioder med mye svetting om natten. Ingen av oss går på medisiner, og jeg har ikke kommet i overgangsalderen. Det kan skyldes medisiner, men det kan også være naturlig. Hva med å ligge i ulltøy, og bare ha et veldig tynt teppe/dyne over? Da holder ulla deg varm selv om du blir våt av svetten.Ull? Fysj, det klør. Mulig det er naturlig da. 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. november 2015 Skrevet 24. november 2015 Hei!Siden andre har erfaring med at medisinene gir disse bivirkningene er det sikkert det,jeg tror 43 år er en for ung alder å komme i overgansalder på, de fleste av mine naboer fikk sitt første barn rundt din alder, eller nr 2, tror ca 50 år og oppover er mer vanlig overgangsalder. Det er absolutt ikke for ungt. Det kan jeg skrive under på. Normalen er nok noen år eldre, men unormalt og for ungt er det ikke. Det er nok mer unormalt for en kvinne å få sitt første barn i den alderen. 0 Siter
påskelilje Skrevet 24. november 2015 Skrevet 24. november 2015 Ull klør ikke ( så sant du ikke er overømfintlig i huden da) :-) Jeg elsker ull, og dersom det er kalde netter, ligger jeg gjerne med ulltrøye (må ha vinduet åpent) :-)Vi er fire ullfreaker i familien, og en som gjerne ville ha vært ullfreak, men som får eksem på armene av ulltrøyer :-( 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. november 2015 Forfatter Skrevet 24. november 2015 Ull klør ikke ( så sant du ikke er overømfintlig i huden da) :-) Jeg elsker ull, og dersom det er kalde netter, ligger jeg gjerne med ulltrøye (må ha vinduet åpent) :-)Vi er fire ullfreaker i familien, og en som gjerne ville ha vært ullfreak, men som får eksem på armene av ulltrøyer :-(Jeg er veldig sensitiv for ull, klarer det ikke. Det stikker og klør. 0 Siter
Gjest Xtra Skrevet 24. november 2015 Skrevet 24. november 2015 hadde jeg ikke opplevd livet så tøft og til eggene intenst og krevende, så hadde jeg fått ett barn til.Nå gleder jeg meg bare over alle bittesmå troll som blir født, de lukter som gull og gir en håp og glede mer enn noe annet,de små bakhodene med lite hår, de svake nakkene, den irriterene gråten, den søte smattingen, intensiteten de gjør krav på livet med, det er veldig søtt :-) de sier både at de trenger all omsorg og beskyttelse, noe de gjør, likevel tar de magisk kontroll over en, man smelter, i vetfall av sånne baby- småtroll, de er krevende, men de får alt til å dreie seg om dem, det er det som er magisk, magisk tiltrektning. Noe i en gjør at de er alt-oppslukende, kan man gi dem fra seg er man glad, men de får frem hele registeret ens av beskyttelse, kamp og mot mot en helt spesiell måte.Det var fint beskrevet 0 Siter
Gjest Xtra Skrevet 24. november 2015 Skrevet 24. november 2015 Ull klør ikke ( så sant du ikke er overømfintlig i huden da) :-) At ull ikke klør sier man bare fordi man ikke er veldig sensitiv selv ;). Jeg var veldig sensitiv i oppveksten og kunne overhodet ikke bruke ull rett på kroppen. Ikke sokker en gang! Riktignok hadde de ikke slik kløfri ull på den tiden, men tviler på at jeg kunne brukt det heller. Min ene sønn er likedan. Etter at jeg var ble voksen har jeg mindre sensitiv hud og bruker mye ull rett på kroppen. Jeg synes imidlertid fortsatt f.eks. alpakkaull og mohair med mer klør, og liker det ikke engang med t-skjorte under. 0 Siter
Trine Skrevet 24. november 2015 Skrevet 24. november 2015 Både jeg og sønnen min har perioder med mye svetting om natten. Ingen av oss går på medisiner, og jeg har ikke kommet i overgangsalderen. Det kan skyldes medisiner, men det kan også være naturlig. Hva med å ligge i ulltøy, og bare ha et veldig tynt teppe/dyne over? Da holder ulla deg varm selv om du blir våt av svetten.Jeg sover med ull om natten når jeg har sånne svetteperioder. Nå sover jeg med ulltrøye uansett for nå har det vært ned mot 0 grader på soverommet. Det hjelper virkelig med ull når man svetter. Nå har de økt dosen på AD så nå har jeg begynt å svette igjen. Jeg er veldig sensitiv for ull, klarer det ikke. Det stikker og klør. Jeg har også ekstremt sensitiv hud, men ulltøy fra Devold og Aclima ihvertfall, klør absolutt ikke. Da jeg var yngre kunne jeg ikke gå med vanlig ullgenser rett mot huden fordi jeg syns det stakk og klødde. Men så bestemte jeg meg for at jeg skulle klare det og nå går det helt fint. Merinoull kan ikke sammenlignes med den norske ulla. Har du prøvd? Eller har du bare prøvd det gode gammeldagse ullundertøyet. Det stikker og klør. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 24. november 2015 Skrevet 24. november 2015 Ja, noen gjør det, men det blir feil å si at det er mange :-) Hvis du googler overgangsalder, ser du at det er stor forskjell på nå den starter hos den enkelte ok:-) 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. november 2015 Forfatter Skrevet 24. november 2015 Jeg sover med ull om natten når jeg har sånne svetteperioder. Nå sover jeg med ulltrøye uansett for nå har det vært ned mot 0 grader på soverommet. Det hjelper virkelig med ull når man svetter. Nå har de økt dosen på AD så nå har jeg begynt å svette igjen. Jeg har også ekstremt sensitiv hud, men ulltøy fra Devold og Aclima ihvertfall, klør absolutt ikke. Da jeg var yngre kunne jeg ikke gå med vanlig ullgenser rett mot huden fordi jeg syns det stakk og klødde. Men så bestemte jeg meg for at jeg skulle klare det og nå går det helt fint. Merinoull kan ikke sammenlignes med den norske ulla. Har du prøvd? Eller har du bare prøvd det gode gammeldagse ullundertøyet. Det stikker og klør.Har bare prøvd det gammeldagse, kanskje jeg skulle prøve noe av det nye. 0 Siter
Trine Skrevet 24. november 2015 Skrevet 24. november 2015 Har bare prøvd det gammeldagse, kanskje jeg skulle prøve noe av det nye. Ja, det burde du Kan ikke sammenlignes med det man fikk før i tiden Det er forskjell nå også altså. Det jeg har prøvd av billigere merker både krymper og klør. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. november 2015 Forfatter Skrevet 24. november 2015 Ja, det burde du Kan ikke sammenlignes med det man fikk før i tiden Det er forskjell nå også altså. Det jeg har prøvd av billigere merker både krymper og klør.Ja får se... Vet ikke om jeg tør. 0 Siter
Trine Skrevet 24. november 2015 Skrevet 24. november 2015 Ja får se... Vet ikke om jeg tør. Haha...det er da bare å kjøpe en trøye og prøve. Funker det ikke så gi den til noen andre 0 Siter
Trine Skrevet 24. november 2015 Skrevet 24. november 2015 Se her https://www.xxl.no/irissport-set-jaquard-ullsett-dame/p/1106816_2_style#details 300 kr har du råd til å bruke nå som du har sluttet å røyke Jeg tør nesten garantere at dette settet ikke klør. 1 Siter
stjernestøv Skrevet 24. november 2015 Forfatter Skrevet 24. november 2015 Se her https://www.xxl.no/irissport-set-jaquard-ullsett-dame/p/1106816_2_style#details 300 kr har du råd til å bruke nå som du har sluttet å røyke Jeg tør nesten garantere at dette settet ikke klør.Får tenke på det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.