villakulla Skrevet 24. november 2015 Skrevet 24. november 2015 jeg har idag utsatt hjemreisen, jeg orker ikke å reise hjem enda,trenger mer tid for meg selv - men jeg er nå tom for cipralex, glemte å ta med flere brett, går det greit ? at jeg er uten i 1 uke og fortsetter på dem når jeg kommer hjem? ellers går det greit å være på ferie, utenom at jeg har drukket litt for mye alkohol 2 ganger og sovnet begge gangene, skal ta meg sammen nå! kjenner at jeg ikke vil tenke så mye-vil bare utsette tankene til senere. hilsen meg som er litt alene her 0 Siter
Gjest Xtra Skrevet 24. november 2015 Skrevet 24. november 2015 jeg har idag utsatt hjemreisen, jeg orker ikke å reise hjem enda,trenger mer tid for meg selv - men jeg er nå tom for cipralex, glemte å ta med flere brett, går det greit ? at jeg er uten i 1 uke og fortsetter på dem når jeg kommer hjem? ellers går det greit å være på ferie, utenom at jeg har drukket litt for mye alkohol 2 ganger og sovnet begge gangene, skal ta meg sammen nå! kjenner at jeg ikke vil tenke så mye-vil bare utsette tankene til senere. hilsen meg som er litt alene her Du sier ikke noe om hvor du er, men om du er i Norge kan du vel ringe legen og få ham/henne til å registrere elektronisk resept til deg (om du ikke allerede har). Om det er greit å droppe skal ikke jeg uttale meg om. 0 Siter
villakulla Skrevet 24. november 2015 Forfatter Skrevet 24. november 2015 nei jeg er nok ikke i norge,så da går det ikke 0 Siter
ISW Skrevet 24. november 2015 Skrevet 24. november 2015 Nei.Oppsøk en lege der du er og be om en resept. Virkestoffet heter for øvrig Escitalopram. Navnet Cipralex brukes ikke i alle andre land. Lexapro er mer vanlig merkenavn i mange land, og lettere gjenkjennbart enn Cipralex, men tror alle leger kjenner igjen virkestoffet. 0 Siter
villakulla Skrevet 24. november 2015 Forfatter Skrevet 24. november 2015 ok,skal se om jeg får det til,vet ikke om jeg tør gå til lege her nede jeg ser nå at det blir 5 dager uten, tenker at det må vel gå? eller? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 Skrevet 24. november 2015 ok,skal se om jeg får det til,vet ikke om jeg tør gå til lege her nede jeg ser nå at det blir 5 dager uten, tenker at det må vel gå? eller?det går sikkert, men vel ikke det lureste man kan gjøre. Anonymkode: 0504f...fd7 0 Siter
ISW Skrevet 24. november 2015 Skrevet 24. november 2015 ok,skal se om jeg får det til,vet ikke om jeg tør gå til lege her nede jeg ser nå at det blir 5 dager uten, tenker at det må vel gå? eller?Et slikt legebesøk er egentlig rimelig uproblematisk. Du blir ikke undersøkt gynekologisk (hvis du er jente) eller stilt masse kjipe spørsmål. Legen er like interessert som deg i å bli kjapt ferdig med praten som deg.Det er vel egentlig bare å si "I'm suffering from anxiety (or depression - alt ettersom hva diagnosen din er) and I didn't bring enough of my medications. May I have a prescription for Escitalopram, please?"Så betaler du enten ved å vise reiseforsikring eller på vanlig måte, alt ettersom hva de aksepterer.Du kan bli dårlig hvis du går 5 dager uten. 1 Siter
villakulla Skrevet 24. november 2015 Forfatter Skrevet 24. november 2015 Et slikt legebesøk er egentlig rimelig uproblematisk. Du blir ikke undersøkt gynekologisk (hvis du er jente) eller stilt masse kjipe spørsmål. Legen er like interessert som deg i å bli kjapt ferdig med praten som deg.Det er vel egentlig bare å si "I'm suffering from anxiety (or depression - alt ettersom hva diagnosen din er) and I didn't bring enough of my medications. May I have a prescription for Escitalopram, please?"Så betaler du enten ved å vise reiseforsikring eller på vanlig måte, alt ettersom hva de aksepterer.Du kan bli dårlig hvis du går 5 dager uten.takk tror jeg skal klare det, he he får skrive på en lapp det du skreiv her 0 Siter
ISW Skrevet 24. november 2015 Skrevet 24. november 2015 takk tror jeg skal klare det, he he får skrive på en lapp det du skreiv herBare hyggelig. Kan kanskje også være lurt å ta med deg brettet som er tomt, selv om det sikkert ikke er nødvendig.Hvilket land er du i? I USA kan originalpreparater være ganske dyre, men Cipralex skal finnes generisk i omtrent alle land. Men det kan likevel være litt dyrere enn i Norge. Du får dessuten ikke blå resept.Er lurt å ta vare på kvitteringer for legebesøk og medisiner hvis du ikke kan betale ved å vise reiseforsikring, så er det mulig du får tilbake pengene av forsikringsselskapet, i alle fall for legebesøket. 1 Siter
Dorthe Skrevet 24. november 2015 Skrevet 24. november 2015 Er du innen EØS kan du få tilbake medisiner som du har på blå resept hos Helfo da du kommer hjem. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 Skrevet 24. november 2015 Spør etter cipram eller lexapro, det skal være det samme. Anonymkode: 040fd...05a 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.