Gå til innhold

Blir paranoid av alt som skjer i verden for tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flyktningestrømmen ute av kontroll, økonomien på randen, stadig flere terrorangrep osv osv. Ting som har vært fjernt kommer nærmere og nærmere. Europa har en utfordrende og usikker fremtid. Det er vel normalt at dette går inn på en, men noen har vel lettere for å bli paranoide enn andre. Hvordan skal man forholde seg til det? Jeg føler et behov for å sikre meg og mine. Jeg skulle ønske jeg kunne ha et innlåst håndvåpen hjemme. Ikke for å ha med rundt eller bruke, men jeg hadde følt meg tryggere ved å vite at jeg har tilgang på det hvis det skulle skje noe. Jeg syns det er bra med streng regulering av våpen i Norge. Jeg har alltid trodd at det er ulovlig for privatpersoner å eie våpen med mindre man drev med jakt, men hvis jeg har forstått det riktig kan man også eie håndvåpen hvis man er medlem av en pistolklubb. Jeg er fristet til å melde meg inn i en sånn klubb for å lære å håndtere et våpen, og å ha lov til å oppbevare det. Er det rart å tenke slik?

Anonymkode: 31b91...6a8

Skrevet

Er vel 500000 som har våpen iNorge, tror ikke alle driver å jakter så ofte nei

Men så er det en del psykiatripasienter som ikke bør skaffe seg våpen da... men det spørs jo hva som evt feiler deg

Lykke til

Anonymkode: 5635b...89c

Skrevet

Du kan ha våpen dersom du er medlem av en skyteklubb, men jeg vet ikke om det holder å bare være medlem, jeg vil vel tro du kanskje må være aktiv medlem og ihvertfall at du må igjennom noen kurs. Ellerså kan du ta jegerprøven, trenger ikke jakte fordet. Men det kan jo være greit å kunne jakte dersom det blir krig og dårlig tilgang på mat. Men om du faktisk er paranoid så bør du nok ikke ha våpen. Jeg er ikke den rette til å uttale meg, men jeg syns ikke tankene dine er rare.

Skrevet

Et håndvåpen vil ikke hjelpe deg mot frykten din for terror.

Du kan/bør/skal ikke gå med det på gaten, det skjer ikke terror hjemme hos deg. Og skjer det et terrorangrep så hjelper det lite å være bevæpnet. Du blir bare skutt hvis du går og vifter med en pistol.

Innbruddstyver er det i Norge ikke lov å skyte, dessverre. Du vil få noe strafferabatt, men det er fortsatt drap. Er bare i visse stater i USA det er lov å ta loven i egne hender hjemme.

Gjest Gargamel
Skrevet

Jeg mener det er helt irrasjonelt å skaffe våpen for å forsvare seg mot flyktninger og terrorister. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...