AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 Skrevet 26. november 2015 Ringte til min ex psykiater som jeg har gått til i 11 år for å si at jeg vurderer å slutte med Lamictal. Har bipolar lidelse. Hun svarte kort "Det må du ta opp med din fastlege".Følte meg avvist. Hvis du hadde vært min ex psykiater hadde du ville svart på en slik henvendelse på en litt mer utfyllende måte?Har stortsett ingen kontakt med fastlegen og han kan lite om bipolar lidelse og Lamictal. Anonymkode: c2a88...c11 0 Siter
XbellaX Skrevet 26. november 2015 Skrevet 26. november 2015 Ringte til min ex psykiater som jeg har gått til i 11 år for å si at jeg vurderer å slutte med Lamictal. Har bipolar lidelse. Hun svarte kort "Det må du ta opp med din fastlege".Følte meg avvist. Hvis du hadde vært min ex psykiater hadde du ville svart på en slik henvendelse på en litt mer utfyllende måte?Har stortsett ingen kontakt med fastlegen og han kan lite om bipolar lidelse og Lamictal.Anonymkode: c2a88...c11Det er fastlegens ansvar å innhente mer kunnskap om BP-lidelse og det medikamentet du bruker. Han har mulighet til å ringe vakthavende ved psykiatrisk, det er ikke noe du skal "ordne opp i" selv (men jeg skjønner frustrasjonen din). Kunne tidligere psykiater ha svart deg noe mer hyggelig, joda, men hun hadde vel sikkert bare en travel dag. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 Skrevet 26. november 2015 Det er fastlegens ansvar å innhente mer kunnskap om BP-lidelse og det medikamentet du bruker. Han har mulighet til å ringe vakthavende ved psykiatrisk, det er ikke noe du skal "ordne opp i" selv (men jeg skjønner frustrasjonen din). Kunne tidligere psykiater ha svart deg noe mer hyggelig, joda, men hun hadde vel sikkert bare en travel dag. Grunnen til at jeg ønsker å slutte er bivirkninger. Tenkte psykiateren kunne komme med litt innspill der.. Det var ikke slik at jeg plaget henne midt i arbeidstiden for hun hadde telefonvakt da jeg ringte.Men takk for svar. Anonymkode: c2a88...c11 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. november 2015 Skrevet 26. november 2015 En bipolar pasient som en gang har vært hos meg, kan spørre meg om råd når som helst frem til jeg går av med pensjon. 0 Siter
Elionoe Skrevet 26. november 2015 Skrevet 26. november 2015 Grunnen til at jeg ønsker å slutte er bivirkninger. Anonymkode: c2a88...c11 Kan jeg spørre hvilke bivirkninger du har og om du har tenkt å begynne på en annen medisin eller ikke?Jeg går selv på Lamictal og Rivotril for epilepsi, og jeg tåler heldigvis begge bra, selv om jeg kjenner godt den sedative effekten til Rivotril som har en halveringstid på 30-40 timer. Tidligere gikk jeg på Orfiril (som også kan brukes som stemningsstabiliserende), men de kapslene fikk jeg problemer med å svelge etter en operasjon.Jeg håper du ev. tenker deg grundig om før du sier takk og farvel uten å vurdere medisinbytte. Litt merkelig å sammenlikne, men jeg kommer ikke på noe annet, vet jeg om mange epileptikere som velger å slutte på sin epilepsimedisin fordi h*n har vært anfallsri i tre år, og kanskje et par måneder etter seponering kommer første anfall tilbake.Du må veie opp fordeler mot ulemper. Hvis Lamictal hjelper deg og gir deg et bedre liv, kan det være du er villig til å tolerere bivirkningene om du ser tilbake på livet som umedisinert? Jeg forsøker ikke å overtale deg til hverken det ene eller det andre, men vil du skal tenke litt igjennom situasjonen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 Skrevet 26. november 2015 En bipolar pasient som en gang har vært hos meg, kan spørre meg om råd når som helst frem til jeg går av med pensjon.Tror ikke det er vanlig man kan gjøre det. Anonymkode: a22cd...8de 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.