Gå til innhold

Kjæresten Innlegges

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg har vert sammen med ei jente nå i snart 3 år hun har flyttet fra familien sin og venner for og bo sammen med meg i Norge, Hun er fra Island. Hu hadde en abort for 4 år siden og dette er noe som plager henne rundt den datoen hun gjorde det, Sist måtte jeg gjemme alt av smertestillende og slikt og nå har hu gjort kunststykket og være utro vi har et åpent forhold så lenge vi avtaler slikt først men jeg ville gjøre forholdet slutt men da fant jeg hun på ballkongen i 3 etasje og ville hoppe...dum så jeg var så tok jeg hun tilbake jeg ville ikje at hun skulle drepe seg. jeg vill slå opp i forholdet da hun har mer og mer isolert seg foran TVen uten og ville gå ut, vill ikke vaske rydde leiligheten. Slik at jeg må rydde og vaske alt opp for hun men jeg tør ikke og slå opp vis hun ikke vill leve uten meg..hun skal til Psykolog snart og få evaluering om hun må legges inn..jeg er redd for framtiden, Hva skjer vis hun blir anbefalt og legge seg selv inn eller hun blir tvangsinnlagt..?

Anonymkode: a3fe1...28f

Skrevet

At partneren truer med selvmord er den dårligste grunnen som finnes til å bli i et forhold. Det er manipulasjon uten sidestykke. Det er mange som opplever det. I tillegg er det svært få som "hopper" (pussig at dette er "metoden" det som oftest trues med). Man overlever sannsynligvis uansett et hopp fra 3.etasje, uten at det har noe med saken å gjøre.

Hvis jeg var deg, ville jeg kommet meg ut av forholdet ASAP. Og om hun skulle hoppe så er det ikke din skyld.

Skrevet

Veldig vondt å høre at din kjæreste strever slik rundt en gitt dato det er mange følelser og vonde tanker rundt. Jeg har selv hatt slike dager (av andre årsaker) og det tok meg 7 år å erfare at de dagene faktisk var helt vanlige dager. Det var bare en dag med et siffer i en spesiell måned. Jeg fikk erfare det fordi jeg på den dagen var på jobb og da var det uaktuelt å gjøre meg noe. Siden jobbet jeg tre år på rad på denne datoen og i år gikk den smertefritt for seg. Jeg har tanker om hvordan mestre denne dagen uten selvdestruktivitet, men det kan jeg ta om du er interessert.

Jeg er enig, det å true med å ta livet av seg for å bli i et forhold, er en manipulerende handling gjort i desperasjon. Du har vært en viktig brikke i livet hennes. Hun dro fra Island til Norge for å være sammen med deg. Nå ønsker du å gjøre det slutt og hun truer med selvmord. Jeg vet ikke om hun har skaffet seg et sosialt nettverk her, men uansett har hun gjort deg til en viktig brikke i livet sitt; hun kan dyrke sin egen depressive tilstand mens du må gjøre alt husarbeid og annet som kanskje hun hadde gjort under normale omstendigheter. Det er bra at hun skal få noen å snakke med. Dersom hun blir innlagt, enten det er frivillig eller tvang, vil hun bli passet på slik at hun ikke får gjort seg noe alvorlig. Hvis innleggelsen er planlagt vil hun også få et team rundt seg som jobber med henne terapeutisk i avdelingen og med samtaler med terapeut. Kanskje oppstart av medisiner blir vurdert.

Du kan ikke være sammen med henne bare fordi du vil forhindre at hun skal ta livet av seg. Det blir helt feil grunnlag og det tror jeg du ser selv også. Ikke mye kjærlighet å finne der. Hun må selv ta ansvar for sitt liv og sin egen situasjon.

Jeg har troen på dialog og åpenhet. Hvis dere har et forhold hvor dere kan snakke fint sammen uten at det blir for mye negative følelser, vil jeg anbefale deg at dere setter dere ned en kveld og snakker igjennom situasjonen. Fortell hvordan du oppfatter ditt liv med henne og hvordan du synes hun har utviklet seg på godt og vondt i forholdet. La henne fortelle hvordan hun opplever forholdet og situasjonen. Hvis du da fortsatt ønsker å gjøre det slutt, synes jeg du kan forklare hvorfor og si til henne at du synes hun tvinger deg til å fortsette forholdet med å true med å ta livet av seg og at dette setter du liten pris på. Du kan gjerne si at du er glad i henne og vil hennes beste og at det er derfor du har tatt henne tilbake, men at det ikke kan fortsette slik. Hun vil nok ikke like å høre ordet "manipulerende", for det ønsker få å være, men det er nettopp det hun er og det bør hun få vite.

Lykke til! :) Å skulle avslutte et forhold er ofte vanskelig da det er positive følelser for den andre parten, men livssituasjonen eller slik forholdet har utviklet seg sier at det ikke går lenger. Du viser jo at du er glad i henne som person ved å ta henne tilbake - men du bør ikke gjøre det flere ganger. Neste gang ringer du 113 og får de til å ordne opp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...